Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Şark İslam Klasikleri

El-Medinetü'l Fazıla

Farabi

El-Medinetü'l Fazıla Sözleri ve Alıntıları

El-Medinetü'l Fazıla sözleri ve alıntılarını, El-Medinetü'l Fazıla kitap alıntılarını, El-Medinetü'l Fazıla en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Bizce imkansız olarak görülen bir şeyin, imkansız olmaması mümkündür."
Reklam
"Kalp, başka bir organdan emir almayan amir organdır. Ondan sonra beyin gelir. Beyin de amir bir organdır. Ancak onun amirliği birincil değil, ikincildir; O, kalbin emirlerine uyar ve bütün diğer organlara emreder. Çünkü onun kendisi kalbe hizmet eder. Bütün diğer organlara kalbin tabii amacına uygun olarak hizmet ederler."
Mutluluk, kendisi için istenen, hiçbir zaman bir başka şeyin elde edilmesi için istenmeyen, "iyi"dir. Onun ötesinde, insanın elde edebileceği daha büyük bir şey yoktur.
Neticede insan bugün yapması gereken şeyi yapmamakta, yapmaması gereken şeyi yapmakta, doğru olmayan birçok şeyi doğru, doğru olan birçok şeyi ise yanlış, saçma görmektedir.
Reklam
Zannıma göre Farabî’nin en büyük ıztırabı yalnızlıktı. Fakat onun bu yalnızlığı; kendi ruhî ve zihnî üstünlüğünün mahsulü idi.
Zamanın ters, Yarenligin faydasız, Her reisin bezgin ve her başın hasta olduğunu görünce; evime kapanıp şerefimi kayırmayı kâr bildim. Yanımda saklı duran ve avucumda ışıldayan, hikmet şarabından içerim. Sofra arkadaşım mürekkep şişeleridir. Sazım onların şakırtısıdır. Bu arada dünyadan göçmüş hikmet erbabının sohbetiyle neşelenirim.
Zamanın ters, yarenliğin faydasız; her reisin bezgin ve her başın hasta olduğunu görünce; evime kapanıp şerefimi kayırmayı kâr bildim.
Yanımda saklı duran ve avucumda ışıldayan, hikmet şarabından içerim. Sofra arkadaşlarım mürekkep şişeleridir; sazım onların şakırtısıdır.
Reklam
Öfke ve şiddet gibi kuvvet ifade eden ruhî hususiyetler kadınlarda daha silik, erkeklerde daha kabarıktır. Buna mukabil başkasına acıma ve acınma gibi za’f ifade eden hususiyetler kadınlarda daha kabarık, ereklerde daha siliktir.
Sevgi, insanların âhvalinden olup insanların vücudu, onunla kaim değildir. Gerçi sevgi de Allahtan gelmiş­tir. Çünkü onun cevheri, öyle bir cevherdir ki, ondan hâsıl olan mevcudların kaynaşma ve bağdaşmalarına icab ettirir.
Hastalar arasında derdini bilmediği için kendisi­ni sıhhatli zanneden ve bu zannının kuvvetlenmesiyle tabibin sözlerine asla kulak asmıyan kimseler bu­lunduğu gibi, ruh hastaları arasında da hastalığını bilmiyen, bilâkis, kendini üstün ve ruhunu sahih zanneden ve herhangi bir mürşidin, bir muallimin veya bir mürebbinin sözlerine kulak asmıyan kimse­ler vardır.
Zira birin manalarından biri de bölünmezliktir. Bir şey bir cihetten bölünemezse o şey bölünemediği cihetten birdir; fi’lî cihetten bölünmezse o cihetten birdir; keyfiyeti cihetinden bölünemezse keyfiyetçe birdir. Cevheri itibariyle bölünmiyen şey, cevheri itibariyle birdir. O halde ilk mevcud, cevheri itibariyle bölünemez.
En büyük reis, mensup olduğu zümreden hiçbir şahsın reisliğini kabul edemez. Nasıl ki bedende reis olan uzuv, başka bir uzvun reisliğim kabul edemez. Herhangi bir topluluğun reisi de bu durumdadır.
Sayfa 84
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.