Epistemolojik Açıdan İman

·
Okunma
·
Beğeni
·
53
Gösterim
Adı:
Epistemolojik Açıdan İman
Baskı tarihi:
Aralık 2016
Sayfa sayısı:
132
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789755481715
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı
İmânda süje (inanan) obje (inanılan) düalizmini ortadan kaldırarak mümkün değildir. Mistik tecrübede bu dualitenin yok olduğunu kabul etmek ontolojik açıdan tamamen imkansızdır. Süje durumundaki insanla obje durumundaki Tanrı aynı varlık alanına ait değildirler. Bu takdirde mistik tecrübeyle ulaşıldığı ileri sürülen “birlik”te imanın ortadan kalkması, onun yerini “ma’rifet”, “vecd” vs.’nin doldurulması mümkün olamaz. Dolayısıyla “mistik” ya da “sûfi” hiçbir zaman imanı aştığını söyleyemez. “Süje-obje ikiliği”ni esas alan epistemolojik iman mistisizme ve monizme kapalıdır. Bu demektir ki “süje-obje ikiliği”ni kaldıran mistik ve monist görüşlerde bir “iman ilişkisi”nden, dolayısıyla bir “ahlak ilişkisi”nden söz etmek mümkün görünmemektedir.
132 syf.
·10/10
Oldukça geniş bir alanı kaplayan, çok yönlü, çok boyutlu bir problem olmasından dolayı "iman" konusu net bir şekilde açıklanamamıştır.
Bu kitap imanı daha net bir açıklığa kavuşturabilmek için geniş bir felsefi açı ile ele almak yerine daha dar bir felsefi açı olan epistemoloji yani bilgi felsefesi üzerinden iman tanımı yapılmıştır.
İmanın daha iyi kavranabilmesi için öncellikle onun alt dalı mahiyetinde olan "ilgi-şüphe-zan-inanç-bilgi ve iman" kavramları üzerinden yol alınmıştır.
Bu kitabı bilhassa benim için önemli kılan ise;
İmana bir netlik kazandırmasından sonra Hıristiyan imanı ile İslam imanı arasındaki farkı bariz bir şekilde ortaya koymasıdır.
 'özelliklede inanç-iman arasındaki farkı daha iyi kavrayabilmek adına muhakkak okunması gereken temel bir eser.'
Kitaba henüz alıntı eklenmedi.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Epistemolojik Açıdan İman
Baskı tarihi:
Aralık 2016
Sayfa sayısı:
132
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789755481715
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı
İmânda süje (inanan) obje (inanılan) düalizmini ortadan kaldırarak mümkün değildir. Mistik tecrübede bu dualitenin yok olduğunu kabul etmek ontolojik açıdan tamamen imkansızdır. Süje durumundaki insanla obje durumundaki Tanrı aynı varlık alanına ait değildirler. Bu takdirde mistik tecrübeyle ulaşıldığı ileri sürülen “birlik”te imanın ortadan kalkması, onun yerini “ma’rifet”, “vecd” vs.’nin doldurulması mümkün olamaz. Dolayısıyla “mistik” ya da “sûfi” hiçbir zaman imanı aştığını söyleyemez. “Süje-obje ikiliği”ni esas alan epistemolojik iman mistisizme ve monizme kapalıdır. Bu demektir ki “süje-obje ikiliği”ni kaldıran mistik ve monist görüşlerde bir “iman ilişkisi”nden, dolayısıyla bir “ahlak ilişkisi”nden söz etmek mümkün görünmemektedir.

Kitabı okuyanlar 6 okur

  • Deniz kızı
  • d.blue
  • Hülya
  • Ahmet Emin Şimşek
  • Book7adam
  • Ö.

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%33.3 (1)
9
%66.7 (2)
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0