Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Yüce Meal ve Tefsiri

Evrensel Çağrı Kur'ân-ı Kerim

Hamdi Döndüren

Evrensel Çağrı Kur'ân-ı Kerim Gönderileri

Evrensel Çağrı Kur'ân-ı Kerim kitaplarını, Evrensel Çağrı Kur'ân-ı Kerim sözleri ve alıntılarını, Evrensel Çağrı Kur'ân-ı Kerim yazarlarını, Evrensel Çağrı Kur'ân-ı Kerim yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnfak (Harcama)
Malın elden çıkarılması ve ihtiyaç sahibine sarfedilmesi demektir. s-7
Gayb
Beş duyunun algılama alanı dışında kalan ve insanın bilgi sınırını aşarı şeylerdir (İsfahani, Müfredat, III, 192). Gayba iman; öncelikle imânın altı esasını kapsar. Allah'a, meleklere, kitaplara, peygamberlere, ahiret gününe ve hayırla şerrin Allah'tan geldiğine inanmak gibi. s-6
Reklam
Müteşâbih
Kur'an'da sözcük ve anlam bakımından yoruma elverişli olan ayetlere müteşabih denir. s-6
Doğru yol/Nimet verilenler/Gazaba uğrayanlar/Sapmışlar
Ayetteki doğru yol; İslam'ın aydınlık yolu, kendilerine nimet verilenler, peygamberler, sıd- dikler, şehitler, salihler ve onların yolunda gidenlerdir (Nisa, 4/69). Hadislerde, gazaba uğramışların Yahudiler, sapmışların ise Hristiyanlar olduğu nakledilmiştir (Tirmizi, Tefsir, 1; Maide, 5/60, 77). s-5
Din/hesap günü
Herkesin dünyada yaptığının karşılığını göreceği ahiret günüdür (bk. İnfitar, 82/17-19).
Rahman, Rahim
Her ikisi de rahmet (acıma) mastarından, Cenab-ı Hakk'ın mübalağa ifade eden birer sıfat ismidir. Rahman; çok merhamet eden, rahmeti her şeyi kuşatan, ihsanı her şeye yaygın olan ezeli rahmeti ifade eder. Bu, iyiye, kötüye, inanana ve kafire yaygındır. Bu sıfatın tecellisi, yağmur gibi her şeyin üzerine yağar ve güneş gibi her şeyi aydınlatır ve ısıtır. Rahîm de çok merhametli demektir. Fakat bu rahmet yaratıkların başlangıcından çok sonuçlarına, yani âhirette inananlara ait bir acımadır (Ragıb, Müfredat, "Rahmet" mad.). Yaygın tanıma göre, "Rahmân, bütün mahlükatı rahmetiyle yaratıp besleyen; Rahim ise ahirette inananlara lütfuyla cennet veren, küfür ehline de adaletiyle azab eden demektir (bk. Ahzab, 33/43). s-5
Reklam
Râb
Varlıklar ålemini yaratan, eğitip geliştiren, maddi ve manevi kemåle doğru götüren Allah demektir. s-5
Alem
Yaratıkların her bir türü, yaratıcının varlığını, birliğini gösteren ve masivå denilen Allah'tan başka her şey. s-5
Övgü/hamd
Karşı tarafın, zorunlu olmadığı halde yaptığı bir iyiliğe karşılık onu saygı ve gönül hoşluğu ile övüp anmaktır. Hadis, "Allah'a hamd ile başlanmayan her önemli iş eksiktir." (Ibn Mace, Nikah, 19; Ebû Dâvûd, Edeb, 18). s-5
Eüzü - besmele
Kur'an okumaya sûre başından başlanırsa "Eüzü - besmele" yi birlikte okumak sünnet, sûrenin ortasından veya sonundan okumaya başlarken ise mendub tur. Ayette şöyle buyurulur: "Kur'an okumak istediğin zaman kovulmuş şeytandan Allah'a sığın!" (Nahl,16/98). s-4
Reklam
Besmele
Hanefilere göre, yalnız Neml süresi 30. âyetteki besmele Kur'an'dan bir ayettir. Diğer besmeleler, süreleri birbirinden ayırmak için Hz. Peygamber tarafından yazdırılmıştır. Bu yüzden, gerek namazda ve gerekse namaz dışında her Kur'an okuyuşun ve her yemek yeme, su içme, yola çıkma gibi önemli işin başında okunması sünnettir. Delil; "Yaratan Rabbinin adıyla oku." (Alak, 96/1) âyeti ile, Hz. Peygamber'in; "Besmele ile başlanmayan her önemli iş eksiktir." (Hakim, Müstedrek, III, 359; Beyhaki, Sünen, VI, 128) hadisidir. Şafiilere ve Ahmed İbn Hanbel'den bir görüşe göre ise, süre başındaki besmeleler birer âyet sayıldığı için, namazda veya namaz dışında okunması farzdır. s-4
Namazda Fatiha suresinin hükmü
Çoğunluk fakihler: "Kur'an'dan kolayınıza geleni okuyunuz." (Müzzemmil, 73/20) âyetine ve "Fatiha'yı okumayanın namazı yoktur." (Tirmizi, Meväkit, 69, Darimi, Salat, 36) hadisine dayanarak, namazların her rekâtında Fâtiha'yı okumanın, "farz" olduğunu söylerken ,Hanefiler; yukarıdaki ayeti ve namazını eksik kılan kişiye, Hz. Peygamber' in "Kur'an'dan, bildiğin kolayına geleni oku!" (Buhârî, Ezân, 95; Müslim, Salât, 45; Ebû Dâvud, Salāt, 144) hadisini delil alarak, namazda mutlak kıraatin "farz" olduğunu, Fatiha'yı okumanın ise "vacib" hükmünde bulunduğunu söylemişlerdir. s-4
Kur'an-ı Kerim 610-632 M. yılları arasında yaklaşık 23 yıllık bir dönemde, Yüce Allah tarafından, Hz. Muhammed (s.a.s)'e Cebrail (as) aracılığı ile parça parça indirilmiş olan, insan ve cinlere son ilahi mesajı içeren evrensel bir çağrıdır. Metni sözlü olarak gelmiş ve sahabelerden bu işle görevlendirilen vahiy katipleri tarafından o
35 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.