Feminist Sinema ve Film Teorisi (Ve Ayna Çatladı)

·
Okunma
·
Beğeni
·
114
Gösterim
Adı:
Feminist Sinema ve Film Teorisi
Alt başlık:
Ve Ayna Çatladı
Baskı tarihi:
Mart 2008
Sayfa sayısı:
256
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786050060188
Kitabın türü:
Orijinal adı:
And The Mirror Cracked-Feminist Cinema And Film Theory
Çeviri:
Deniz Koç
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Agora Kitaplığı
Anneke Smelik'in yazdığı bu kitap, çağdaş feminist sinemanın siyaseti ve beğenilerini ele alan bir çalışmadır. Feminist yönetmenlerin son derece üretken yollarla yarattıkları alternatif film biçimlerini takip eden yazar, feminist filmlerin temelini oluşturan sinemasal sorunlar(yaratıcı yönetmenlik, bakış açısı, metafor, montaj ve imgesel aşırılık) üzerinde durmanın yanı sıra, teori ile sinema arasındaki kesintisiz bir ayna oyunu misali, bu sinemasal tekniklerin dişil öznelliği olumlu biçimde nasıl temsil edegeldiğini de ortaya koymaktadır.

Feminist sinema görsel kültürü, bir toplumsal ve sembolik değişim motoru rolü oynayarak dönüştürmüştür. İşte, elinizdeki kitap da, eleştirmenlerin dikkatini fazla çekmemekle birlikte hepsi eşsiz birer eser olan filmler ('Bir Sessizlik Sorgusu', 'Bağdat Kafe', 'Barbar Düğünler', 'Sweetie' ve 'The Virgin Machine' gibi) üzerinden, ihtiyacı çok hissedilen kanonlaştırmaya önemli bir katkıda bulunmaktadır. Bu filmlerde feminist gündemin klasik konu başlıklarının bazıları (tecavüz, cinsel şiddet, aralıksız bir mücadele halini almış olan dişil faillik ve özerklik nosyonu ve lezbiyen arzuyu temsil etmenin güçlükleri, vb.) yeniden ele alınırken, feminizmin nasıl bir olumlayıcı farklılık yaratabileceğine ışık tutulmuştur...
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Kitaba henüz alıntı eklenmedi.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Feminist Sinema ve Film Teorisi
Alt başlık:
Ve Ayna Çatladı
Baskı tarihi:
Mart 2008
Sayfa sayısı:
256
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786050060188
Kitabın türü:
Orijinal adı:
And The Mirror Cracked-Feminist Cinema And Film Theory
Çeviri:
Deniz Koç
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Agora Kitaplığı
Anneke Smelik'in yazdığı bu kitap, çağdaş feminist sinemanın siyaseti ve beğenilerini ele alan bir çalışmadır. Feminist yönetmenlerin son derece üretken yollarla yarattıkları alternatif film biçimlerini takip eden yazar, feminist filmlerin temelini oluşturan sinemasal sorunlar(yaratıcı yönetmenlik, bakış açısı, metafor, montaj ve imgesel aşırılık) üzerinde durmanın yanı sıra, teori ile sinema arasındaki kesintisiz bir ayna oyunu misali, bu sinemasal tekniklerin dişil öznelliği olumlu biçimde nasıl temsil edegeldiğini de ortaya koymaktadır.

Feminist sinema görsel kültürü, bir toplumsal ve sembolik değişim motoru rolü oynayarak dönüştürmüştür. İşte, elinizdeki kitap da, eleştirmenlerin dikkatini fazla çekmemekle birlikte hepsi eşsiz birer eser olan filmler ('Bir Sessizlik Sorgusu', 'Bağdat Kafe', 'Barbar Düğünler', 'Sweetie' ve 'The Virgin Machine' gibi) üzerinden, ihtiyacı çok hissedilen kanonlaştırmaya önemli bir katkıda bulunmaktadır. Bu filmlerde feminist gündemin klasik konu başlıklarının bazıları (tecavüz, cinsel şiddet, aralıksız bir mücadele halini almış olan dişil faillik ve özerklik nosyonu ve lezbiyen arzuyu temsil etmenin güçlükleri, vb.) yeniden ele alınırken, feminizmin nasıl bir olumlayıcı farklılık yaratabileceğine ışık tutulmuştur...

Kitabı okuyanlar 4 okur

  • Deran
  • Sercan Ceyhan
  • Vera G.
  • Holden Caulfield

Kitap istatistikleri