Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Filozof ve Yoksulları

Jacques Ranciere

Filozof ve Yoksulları Sözleri ve Alıntıları

Filozof ve Yoksulları sözleri ve alıntılarını, Filozof ve Yoksulları kitap alıntılarını, Filozof ve Yoksulları en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Eylemlerimizin dörtte üçünde birer otomatız.
Leibniz
Kimsenin “hayatını hasta olup kendine baktırarak geçirmeye zamanı yoktur.”
Sayfa 31 - MetisKitabı okudu
Reklam
Doğayı nasıl tanıyabiliriz? Şimdi şeyleri diğer yönden almak gerekiyor. Doğaların tanınabileceği ve hiyerarşikleştirilebileceği dünya, fazladan olanın dünyasıdır. Zorunlu uğraşlar ve uygun tekniklerin düzeni asla kendi başına rütbeler yaratamaz. Dürüst sofist Protagoras ras'ın demokratik şehrinde, meslekler uzmanlara, Ortak İyinin erdemi de tüm yurttaşlara aittir. Eşitlikçi retorik bunu tekrar tekrar dile getirmekten vazgeçmeyecektir: Savaşçı demirci için ne kadar vazgeçilmezse, demirci de savaşçı için o kadar vazgeçilmezdir. Dahasi, faydalılık yalnızca muğlak üstünlüklere izin verir.
Sayfa 33 - MetisKitabı okudu
İnsan doğasının kalıbı “öyle küçük bir sikke kalıbıyla basılmıştır ki” bir defada yalnızca bir şeyi taklit edebilir.
Sayfa 29 - MetisKitabı okudu
"Kişi bilmediği şeyi nasıl öğrenebilir? Öğrenmek için kişi neyi bilmediğini zaten biliyor olmalıdır. Ama buna karşılık, kişi öğrenmek denen şeyi daima zaten biliyor olmalıdır, zira bilinen bir araya gelmiş kelimelerden başka bir şey değildir."
Sayfa 164Kitabı okudu
Bourdieu, Kant ve Rancière
Özgürlüğün düşmanlarının büyük gücü; toplumsal yetkinlikler ve yeteneklerin eşitsizliği sebebiyle, halkın kaba sabalığıyla burjuvazinin medeniliğini ayıran uçurum sebebiyle, özgürlüğün uygulanamaz olduğunu göstermelerinden gelir.
Sayfa 234 - Metis
Reklam
Genelde devlerin omuzlarında _hatta bazen kıçlarında cüceler yükselir. Pozitif tarih adına pastoral bakışların demistifikasyonu, bundan daima faydalanabilecek olan hamhalatlara bırakılabilir. Romantik ekolden hukukçuların şeylerin "mevcut" halini haklılaştırmak için başvurduğu yoldu bu. Demistifıkasyon etiği muhafaza etme etiğidir. Eleştirel bilim etiği ise imha etme etiğidir.
Sayfa 103 - peki_Kitabı okudu
“Felsefe bir sığınak değil bir yol ise, filozof da, her şeye rağmen toplumun kutsadıklarından farklı saygınlıklar arayan firariye kılavuzluk edecektir. Bu “kaybeden kazanır” oyununda en kesin kaybeden, hakkında “zincirlerinden başka kaybedecek şeyi yok” denilendir daima.”
Felsefeyi her türlü sanatın dışına ve üzerine yerleştirmek gerekir. (..) Eğer erdem kunduracılıkla aynı şekilde öğretilirse, şehirde kunduracılar kral, filozoflar da faydasız olur. Felsefi erdemin hakları kunduracılığın erdeminden kesin olarak ayrılmasından geçer, keza ayakkabıların kalitesinden de.
Reklam
bilim ile din arasındaki koşullu uzlaşmaların ötesinde, felsefenin uzun vadedeki geleceği durur.
Sayfa 161 - MetisKitabı okudu
Burjuvazi
Proleterlerin vatanı yoktur. Ama burjuvazi kendi başına ancak evrensel sınıf olarak var olabilir; nitekim ulusal alışkanlık ve çıkarları çevreleyen her türlü ''Çin seddini'' ortadan kaldırmıştır. Proleterler için ''yasalar, ahlak ve din'' , ''burjuva çıkarlarının arkasına saklandığı birer burjuva önyargısı'dır. Ama burjuvazi dinsel esrimenin ya da ahlaksal coşkunun verdiği ürpertileri ''egoist hesabın buzlu sularında'' çoktan boğmuştur. Proleterde salt edilginlik olan statü yokluğu, burjuvanın tarafında, daimi devinimiyle tüm sabit belirlenimleri ortadan kaldıran ve kiri pası temizleyen tinin gücüdür. Burjuvazi devrimcidir; tüm sınıfların, tüm sabitlenmiş ve kemikleşmiş belirlenimlerin çözünme hareketi olduğu için. O zaten sınıf-olmayan bir sınıftır, üretme ile yok etmenin trajik özdeşliğidir. Proleterya ise, burjuva devriminin ikizi ya da diğer yüzünden ibaret olarak, yaşam ile ölümün özdeşliğini onaylamaktan başka bir şey yapmaz.
Sayfa 119 - metis
Tembellik hakkıyla birlikte zanaatçı belli bir yalana yeniden hak kazanır. Ama herhangi bir yalana değil belli bir yalana. Varlığı­nı tanımlayan tek şey olan özellikle ilgili yalana. Kunduracı hakika­ten de kunduracıdan başka hiçbir şey olmamalıdır. Ama hakikatte kunduracı olmak zorunda değildir.
(...) kişi lutfunu çılgın âşığa değil, onu sevmeyen ve dolayısıyla ona daima akla uygun bir biçimde muamele edecek olana saklamalıdır.
167 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.