Fotoğrafın Kısa Tarihi (Teknik Araçlarla Yeniden - Üretim ( Çoğaltma ) Çağında Sanat Eseri)

·
Okunma
·
Beğeni
·
1223
Gösterim
Adı:
Fotoğrafın Kısa Tarihi
Alt başlık:
Teknik Araçlarla Yeniden - Üretim ( Çoğaltma ) Çağında Sanat Eseri
Baskı tarihi:
Ocak 2012
Sayfa sayısı:
112
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786051031453
Kitabın türü:
Çeviri:
Osman Akınhay
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Agora Kitaplığı
Baskılar:
Fotoğrafın Kısa Tarihi
Fotografinin Küçük Tarihi
Walter Benjamin'in fotoğraf teorisi konusunda en önemli makalesi olan "Fotoğrafın Kısa Tarihi" ile sanat teorisinde çığır açıcı bir etkisi olan "Teknik Araçlarla Yeniden-Üretim (Çoğaltma) Çağında Sanat Eseri" adlı makalesinin yeni, özenli çevirileri...
(Tanıtım Bülteninden)
112 syf.
Walter Benjamin hayranı olduğum bir adamdır. Hayatının trajik sonu, her düşündüğümde beni üzüyor. Neyse ki kalemini çalıştırmış ve harika şeyler yazmış. Bu kitap fotoğrafla alakadar olan herkesin mutlaka okumuş olması gereken çok temel bir kitap.
112 syf.
·Puan vermedi
Fotoğrafın başyapıtlarından sadece biri. Fotoğrafı kuramsal olarak ele alan ve bunu doğru, yapıcı şekilde sonuca bağlayan güzel kitaplardan biri.
Homeros'un devrinde Olimpos'taki tan­rıların gözünde seyirlik bir şey olan insanlık, artık ken­disi için bir seyir malzemesidir. İnsanlığın kendine ya­bancılaşması o raddeye varmıştır ki, kendi yıkımını da­hi birinci kalite bir estetik haz olarak yaşayabilecektir.
Gerçekliğin kitlelere, kitlelerin de gerçekliğe uydurulması, düşün­me açısından olduğu kadar algılama açısından da sınır­sız boyutlu bir süreçtir.
İnsan ilk defa olarak -ki bu sinemanın etkisidir- canlı kişiliğinin tümüyle, fakat halesinden de vazgeçmiş bir şe­kilde devrede olmak durumundadır. Çünkü hale, in­sanın 'burada' var olmasıyla bağıntılı olarak vardır; onun kopyası çıkarılamaz. Tiyatro sahnesinde Mac­beth'in yaydığı hale, seyircilerin gözünde, aktörün yaydığı haleden ayrılamaz. Oysa bir stüdyoda yapılan çekimin özgüllüğü, seyircinin yerini kameranın almasında görülür. Buna bağlı olarak, oyuncuyu saran hale kaybolur ve onunla birlikte oyuncunun temsil ettiği kişinin halesi de yitip gider.
İnsan - ister sağ düşüncede olsun, ister sol- kökeninin bağlı olduğu yere bakılarak değerlendirilmeye alışmak zorunda kalacaktır.
Walter Benjamin
Sayfa 30 - Agora kitaplığı
Ta 1900'de Lichtwark, "Çağımızda bir insanın kendi fotoğrafı, en yakın akrabalarının ve dostlarının fotoğrafları, sevgilisinin fotoğrafı kadar yakın ilgiyle bakılan hiçbir sanat yapıtı yoktur," diye yazmış ve böylece sorunu, estetik farklılıklar alanından toplumsal işlev alanına çekmiştir. Gelinen bu verimli nokta daha ileriye ancak şimdi götürülebilir.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Fotoğrafın Kısa Tarihi
Alt başlık:
Teknik Araçlarla Yeniden - Üretim ( Çoğaltma ) Çağında Sanat Eseri
Baskı tarihi:
Ocak 2012
Sayfa sayısı:
112
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786051031453
Kitabın türü:
Çeviri:
Osman Akınhay
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Agora Kitaplığı
Baskılar:
Fotoğrafın Kısa Tarihi
Fotografinin Küçük Tarihi
Walter Benjamin'in fotoğraf teorisi konusunda en önemli makalesi olan "Fotoğrafın Kısa Tarihi" ile sanat teorisinde çığır açıcı bir etkisi olan "Teknik Araçlarla Yeniden-Üretim (Çoğaltma) Çağında Sanat Eseri" adlı makalesinin yeni, özenli çevirileri...
(Tanıtım Bülteninden)

Kitabı okuyanlar 47 okur

  • Kübra Usta
  • Ela Koçyiğit
  • Emre Kekilli
  • Yüce Çariçe
  • Canan Ülkü
  • Ömer F. Demir
  • Serkan Tuna
  • Mehmet Toprak
  • Ayşegül Umay
  • Vuslat

Kitap istatistikleri (Bütün baskılar)

Bu baskının istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%27.3 (3)
9
%18.2 (2)
8
%27.3 (3)
7
%0
6
%9.1 (1)
5
%9.1 (1)
4
%9.1 (1)
3
%0
2
%0
1
%0