Franz Kafka ve Sinema

·
Okunma
·
Beğeni
·
74
Gösterim
Adı:
Franz Kafka ve Sinema
Baskı tarihi:
2020
Sayfa sayısı:
248
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786057762610
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İthaki Yayınları
Baskılar:
Franz Kafka ve Sinema
Franz Kafka ve Sinema
Franz Kafka'nın özgeçmişinden, Prag deneyiminden ve edebi eserlerinden hareketle yazılan bu kitap, Kafka'nın sinemayla, sinemanın da Kafka'yla ilişkisini masaya yatırıyor. Kafka'yı Theodor W. Adorno ve Georg Lukács'ın çoğu zaman birbiriyle çatışan düşüncelerini baz alarak incelerken, “Kafka çağı”ndaki sinemayı, Martin Scorsese’den Nuri Bilge Ceylan’a, Michael Haneke’den Terry Gilliam’a Kafkaesk sinemayı ve Orson Welles'in Josef K. ile olan bitmeyen “dava”sını incelikle analiz ediyor. Hakan Bıçakcı’nın önsözüyle.
232 syf.
·Puan vermedi
Mehmet Öztürk - Franz Kafka ve Sinema. İthaki Yayınları'ndan çıkıyor. Sinemayı sevmediğini defalarca kez belirten Kafka ve Sinema ilişkisi üzerine kafa yormuş Mehmet Öztürk. Öncelikle Kafka, Prag, aşkları, babası ve yaşadığı dönem (şiddet çağının başlangıcı), yahudi (öteki) olma durumu ve tüm bunların roman ve öykülerine yansımaları ele alınmış. Üretim ilişkilerinin insanı şeyleştirdiği, yabancılaştırdığı bir çağda Kafka'nın karakterleri suçla sorumluluk arasında sıkışıp kalıyor. Misal Samsa bir sabah böcek olarak uyandığında işe yetişmeyi dert ediyor kafasına. Zamanın ruhu demişken Kafka'nın karakterleri hala güncel. Sabah işe yetişmek için 06.15'e alarm kurarken bir daha aynaya bakın. Kafka'nın edebiyatı derli toplu bir şekilde masaya yatırıldıktan sonra sinemaya etkileri üzerine söz açıyor yazar. Ve daha çok Orson Weells'in Dava isimli filminden hareketle Kafkaesk'in, saçmanın sinemaya yansımaları tartışılıyor. Ve aklımızda kurduğumuzun aksine Kafkaesk sinema ne fantistik bir ortam yaratıp akılları bulandırmak ne birbirinden bağımsız fragmanlar halinde seyirciyi ekrana kilitleyen sahneler üzerinden bir korku yaratmak. Kafka ve etkilediği sinema oldukça insani olanı, lirik ve erotik bir potada izleyici/okuyucuya sunuyor. Kafka'nın herhangi bir siyasete "angaje" olmadan -ne demekse- kimlere daha yakın olduğu da cevabı aranan sorulardan. Bugün kültür endüstrisinin enfekte olmuş bir kapak erkeğine dönüştürdüğü Kafka hurdaya dönmüş devlet bürokrasisini, faşizm ile emperyalizmin zalimliğinden beslenen kapitalizmi ve bu maddi koşulların yarattığı insanı dert edinmiştir kendine, ve yine aynı kapitalizm ve kültür endüstrisi onu kapak "güzeli" yapmıştır maalesef. Kafkaesk izler taşıyan filmlerden bazıları da şunlar: Wells'ten Dava, Yabancı, Mr. Arkadin, Bitmeyen Balayı / Tarkovski'den Stalker / Jiri Menzel'den Sıkı Denetlenen Trenler / Ali Özgentürk'ten At / Nuri Bilge'den Bir Zamanlar Anadolu'da / Chaplin'den Modern Zamanlar / Schlöndorff'tan Tenek Trampet... Sinema ve Kafka'ya ilgili duymayanımız yoktur... Okunsa güzel olur elbette. #book #kitap #bookstagram #instagram #zorbakitabevikafe #neokusam #tavsiyekitap #kitaplık #kafka #sinema #kafkaesk #orsonweells
Esrarengiz, jurnalci, bürokratik, gayriinsani ölçüde rasyonel, karanlık, güvensiz, karabasana dönüşmüş metamorfoz halindeki bir dünya ile çaresiz, yabancılaşmış, yalnızlığına terk edilmiş ve otorite ile yasaların gücü karşısında insanın zayıflığı ve umutsuzluğunu yansıtan Kafkaesk atmosfer, kendini Tarkovski'nin Stalker, Godard'ın Alphaville, Lars von Trier'in Avrupa, F.F. Coppola'nın Apocalyps Now, Jirir Menzel'in Sıkı Denetlenen Trenler, De Sica'nın Umberto D, Josef Losey'in Mr.Klein, Bela Tarr'ın Werckmeister'in Armonileri, Terry Gilliam'ın Brazil gibi filmlerinde kendini duyurur.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Franz Kafka ve Sinema
Baskı tarihi:
2020
Sayfa sayısı:
248
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786057762610
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İthaki Yayınları
Baskılar:
Franz Kafka ve Sinema
Franz Kafka ve Sinema
Franz Kafka'nın özgeçmişinden, Prag deneyiminden ve edebi eserlerinden hareketle yazılan bu kitap, Kafka'nın sinemayla, sinemanın da Kafka'yla ilişkisini masaya yatırıyor. Kafka'yı Theodor W. Adorno ve Georg Lukács'ın çoğu zaman birbiriyle çatışan düşüncelerini baz alarak incelerken, “Kafka çağı”ndaki sinemayı, Martin Scorsese’den Nuri Bilge Ceylan’a, Michael Haneke’den Terry Gilliam’a Kafkaesk sinemayı ve Orson Welles'in Josef K. ile olan bitmeyen “dava”sını incelikle analiz ediyor. Hakan Bıçakcı’nın önsözüyle.

Kitabı okuyanlar 8 okur

  • Sedat Gündoğdu
  • Hüseyin Sabuncu
  • General Payiz
  • Mamoste Aysel
  • Serkan Mutlu

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%33.3 (1)
7
%33.3 (1)
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0