Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Geleceğimizde İslam Var

Roger Garaudy

Geleceğimizde İslam Var Sözleri ve Alıntıları

Geleceğimizde İslam Var sözleri ve alıntılarını, Geleceğimizde İslam Var kitap alıntılarını, Geleceğimizde İslam Var en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İç putçuluğu alt etmek, dış putçulukları yenmekten daha çok zordur...
Aşk..
fâni güzellikte ezeli ve ebedî olanı keşfedebilmek, arzuların ve dünyevi faaliyetlerin çokluğunun ötesindeki Bir'i görebilmektir.
Sayfa 214 - Timaş Yayınları, 20. BaskıKitabı okudu
Reklam
" Ey yeryüzü! Keşfettim senin rüyanı çayırlarda, dinginliğini vadilerde, iradeni kayalarda, derin ve esrarlı sessizliğini de mağaralarda... Sen ebediyetin dili ve dudaklarısın... Sen yüzyılların udunun telleri ve parmaklarısın... Sen hayatın fikri ve ete kemiğe bürünmüş şeklisin. Halil Cibran, Yeryüzü İlâhi "
Sayfa 232 - Timaş Yayınları, 16.Baskı -2020Kitabı okudu
00:00
"Yok bu asırla benim gönül ilişkim, darmadağınım, hiçbir şey toplayamaz beni."
İktidar ve mülk Allah'a aittir
Hz . Peygamber, Allah'tan başka ilâh olmadığını ilân ederken, her türlü puta tapıcılığı reddettiği gibi, iktidar ve zenginliği de izafileştirir. Her türlü iktidar kadar, her çeşit zenginlik de sadece Allah'a aittir. O yüzden elinde bir parça iktidar veya zenginlik bulunan kimse, bu iktidar veya serveti Allah adına kullanan sorumlu bir kişiden ibarettir.
Mülk
Eğer her mülk Allah'ınsa , her insan da , çalışmasıyla , ancak o mülkten yararlanma hakkına sahipse , bu durumda mülkiyetin Kur'ânî ve nebevî kavramı , Batılı ve burjuva mülkiyet kavramının tam tersidir . İslâm hukukunda mülkiyet , ferdin bir grubun imtiyazı değil , tam aksine " iyiliği emretme / emri bil ma'ruf " konusundaki ilâhî buyruğa uygun olarak sosyal bir görevdir .
Reklam
Aşk, acı çekmeyi ve kalbin sızlamasını gerektirir. Aşk zor şeylere taliptir.
Siyasi iktidar
Her türlü sosyal hâkimiyeti göreceleştiren iktidarın yalnızca Allah'a ait olduğu ilkesi ile, Allah ile halk arasında her çeşit aracılığı reddeden istişare/danışma ilkesi , evet bu iki temel ilkeyle , hem iktidarı kutsallaştıran ve yöneticiyi yeryüzünde bir ilâh yapmaya kalkışan her nevi mutlakiyetçi zorbalık, hem de Batı tipi , yani bireyci , niceliği esas alan , istatistiğe dayanan , temsilcilik ve vekâletle yönetimi benimseyen her türlü " demokrasi " dışlanmış olur. Çünkü “ hürriyet ” ne inkârdır ne de inziva, sadece ilâhî iradenin yerine getirilmesidir .
Çalmak; İnsanın ihtiyaç duyduğu şeyi alması değil, tam aksine ihtiyacı olmayan şeyi yığıp biriktirmesidir. Bir cemaatin din anlayışının gerekleridir bunlar. Kur'an'ın da, ''mal toplayarak onu tekrar tekrar sayan'' Hümeze, 104/2; ''cimrilik eden ve kendi kendine yeterli olduğunu zanneden'' Leyl, 92/8; ''servet toplayıp da yığan ve hayırda harcamayan'' Mearic, 70/18; ve ''malı mülkü sınırsız bir sevgiyle seven'' Fecr,89/20 kimseleri durmadan lanetlemesi manidardır .
Sayfa 88 - TimaşKitabı okudu
Kâinat ayetlerden ibarettir
" Dünya bir tılsımdan ibarettir... Allah her şeydedir ve senin görebildiğin şeyler, sadece O'nun işareti/ayeti ve dilidir. Bil ki görünür âlemle görünmez âlem O'dur. "
Sayfa 208 - Timaş Yayınları, 16.Baskı -2020Kitabı okudu
Reklam
Kuran'da kadın kendi mal veya servetini istediği gibi kullanabilme hakkına sahiptir. Bu hak kadına Batı kanunlarının pek çoğunda, özellikle de Fransa'da ancak 19. ve 20. yüzyıllarda tanınmıştır. Boşanma hakkını Kur'an (Bakara2/229) ve hadis (Buhari, ||,|||,68) kadına tanırken, bu hak da ancak Batı'da ancak on üç yüzyıl sonra kabul edilmiştir.
Sayfa 99 - TimaşKitabı okudu
Cömertlik, buna niyeti olmaksızın, bir şeyden iradesiyle ortaya çıkan iyiliktir.
" Bütün varlığın sende özetlenmiş olduğunu bulmak için kendine dön! "
Canlılığını yitirmiş , şekilci bir ibadet içinde bocalayan Yahudi cemaatlere ve Nasıralı Hz . İsa'nın asıl mesajını Yunanlaşmış ilâhiyatçıların akıl oyunları ve anlaşılmaz lafazanlıkları yüzünden algılayamayan Hıristiyanlara , Hz İbrahim'in o ilk ve saf dini hatırlatılıyordu. İnsanların hiyerarşilerini , zenginliklerini ve bilgeliklerini göreceleştiren hal ve hareketlerinde kendini gösteren ve ilâhî hikmeti gerçekleştirmeye yönelten o arı duru iman aşılanıyordu.
Çünkü insan, ancak ilahi olana tabi olmakla gerçekten insan olur.
Sayfa 91
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.