Gizemli Cinayet sözleri ve alıntılarını, Gizemli Cinayet kitap alıntılarını, Gizemli Cinayet en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ney: silindir 28.3 cm uzunluğunda 2.1 çapında altın flüt agizliginda Pers sitili güneş oyması ve Fars yazısıyla altın ama yine de bizim altinimiz değil yazılmış. şah ismaile hediye edilmiş.ureten Hamid shorbat Ibn Ali Ibn salim Ferhad buhara da samanid sarayında müzisyen ve astronom ayrıca Ebu Ali Ibni Sina ' nin hocası
Gökkusaklarının çoğunlukla , gördüğümüz kavisli kuşaklardan daha fazla prizma özelliği taşıdıklarını , bütünü yansıtmadıklarını ve eksik olduklarını gözlemliyorum.
İmbik: çıkış yeri Helenistik Mısır imbik kelimesi kökünü arapça ul ambiq kelimesinden alır. Yunan dilinde deney şişesi veya kap anlamını taşıyan ambix kelimesinden gelmiştir. Son bilinen sahibi woldemar lowendahl Danimarka Estonya valisi Tallinn generali kasari adasında 1723 yılında yapılan kasari şapali kazılarında bulunmuştur.
Beyaz sıradanlığın rengidir . Boynuzlanmamış kocaların , genç aşıkların değil ; düş kırıklığına uğramış yazarların , büyüme çağındaki şairlerin değil ; yarı tamamlanmış kalelerin , yarı tamamlanmış evlerin değil .
Aslında biz Tanrı'nın en yeterli ve sadık takipcileriyiz ve bu bizim en kutsal misyonumuz ve deneylerimiz , en ilahi dualardan baska bir sey değil . Bizimkinden başka herhangi bir kiliseden onau almamış olsa da .
Nefesimizin düşme sesi . Bu bir Yakut deyimidir . Havanın çok soğuk olduğu bir süreyi anlatır . Nefesin dağılamadan donarak yere düşer . Yakutlar , yıldızlar fısıldarken sırların dışarıda açıklanmaması gerektiğini söylerler .
El dorado efsanesi altın şehir efsanesi olarak bilinir. Efsaneye göre dini şölen yeni liderin ilan edilmesiyle başlıyordu. Muiska kralı ya da başrahibi, göreve başlamadan önce bir süre için kadınsız, tuz yemeden, bir mağarada inzivaya çekilirdi. Sonra ilk yaptığı, Guatavita Gölü’ne gidip ilah diye taptıkları iblise hediyeler ve kurbanlar sunmaktı. Gölün etrafındaki şölen esnasında tahtın yeni varisinin derisi yüzülüp, yapışkan çirişle kutsal yağlama sonrası üstüne boydan boya bütün vücudunu kaplayana dek altın tozu dökülürdü. Bunun ardından kral ve çıplak halde dört önde gelen reis çeşitli altın eşyalarla ve mücevherlerle bir sala yerleştirildi. Gölün ortasına yaklaşıldıktan sonra saldakiler tarafından kıyıdakilere sessiz olunması için işaret verilirdi ve yanında getirdikleri hediye olarak göle atılırdı. Sonra kralın kendisi suya atlardı ve üstündeki altın tozu diğer mücevherlerle birlikte dibe gömülürdü. Kıyıya tekrar dönerken şarkıcıların ve dansözlerin bağrışmaları yeniden başlardı.” Görüldüğü gibi burada Muiska yerlileri tamamen inançsal bir anlam yükledikleri bu ayinde büyük bir huşu ile ilahlarına adanmışlıklarını ve hediyeleri olan altını sunmaktadırlar.