Gösteri Çağı Çocukları (İletişim Toplumunda Medya Sarmalı)

·
Okunma
·
Beğeni
·
243
Gösterim
Adı:
Gösteri Çağı Çocukları
Alt başlık:
İletişim Toplumunda Medya Sarmalı
Baskı tarihi:
Ocak 2006
Sayfa sayısı:
192
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789753553587
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İz Yayıncılık
Modern toplumu belirleyen ve iletişim göstergelerine yön veren enformasyon, çocuk dünyasını nasıl etkiliyor? Çocuklar, iletişim dünyasını oyuncaklı, eğlenceli bir dünya gibi mi, telefonun ucundaki sanal bir dünya gibi mi algılıyorlar? Yoksa, yetişkinler gibi iletişim araçlarına kafa tutmaktan mı hoşlanıyorlar? İletişim hızı çocuklar için ne anlama geliyor? İletişim toplumunda bilgi üreten mi, yoksa bilgi tüketen bir çocukluk mu oluşuyor? Kim daha çok iletişim aracı kullanıyor? Çocuklar mı, yetişkinler mi? En çok kullanılan iletişim aracı niçin televizyondur? Evlerimiz bilgisayar çöplüğüne dönüşecek mi? Niçin çocuk oyuncakları da sanallaştı? İletişim ortamı aileyi, okulu, sosyal ve kültürel çevreyi hangi yönde etkiliyor? Çocuklar radyo mu dinliyor paranın sesini mi? Televizyon niçin çocuk haberlerini en pahalıya satar? Din, iletişim araçlarının kör noktası mıdır? Enformasyon mu, gösteri arenası mı? Çocuğun iletişim araçlarını kullanma hakkı ne anlama gelmektedir? İletişim dünyasındaki tekelleşme çocukluğa nasıl yansıyor? Gösteri Çağı Çocukları, modern dünyada çocukluğun iletişim odaklı fotoğrafını çekmeyi amaçlarken, aynı zamanda yeni çocukluğun çizgilerini de yorumlamaya çalışıyor.
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Dünya hakkında okumayan kimselerin, televizyonda gördüklerini anlama kapasiteleri sınırlıdır.
Mustafa Ruhi Şirin
Sayfa 137 - İz Yayıncılık - 1999
Postman'ın belirttiği gibi, medya metaforları dünyayı bizim adımıza sınıflandırır, sıraya sokar, bir çerçeve çizer, genişletir, küçültür, daraltır, renklendirir ve dünyanın görünümüne ilişkin savlar ortaya atarlar.
Mustafa Ruhi Şirin
Sayfa 49 - İz Yayıncılık - 1999
Vahşetin gösterilmesinin eğitici, caydırıcı yönü olmadığı, aksine özendirici oldukları bilindiği halde, televizyon, çağımızın vampirleşme aleti olmayı sürdürüyor.
Mustafa Ruhi Şirin
Sayfa 109 - İz Yayıncılık - 1999
Çocuklar erken uyarılıyor ve küçük yaşta yetişkinler dünyasına katılıyorlar. Modern çocukluk paradigmasının aslında modern yetişkinlik paradigması oluşu da bu. Çocukların yetişkinliğe yetişkinlerin çocukluğa doğru hızla kaydığı enformatik bir dünya.
Mustafa Ruhi Şirin
Sayfa 51 - İz Yayıncılık - 1999

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Gösteri Çağı Çocukları
Alt başlık:
İletişim Toplumunda Medya Sarmalı
Baskı tarihi:
Ocak 2006
Sayfa sayısı:
192
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789753553587
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İz Yayıncılık
Modern toplumu belirleyen ve iletişim göstergelerine yön veren enformasyon, çocuk dünyasını nasıl etkiliyor? Çocuklar, iletişim dünyasını oyuncaklı, eğlenceli bir dünya gibi mi, telefonun ucundaki sanal bir dünya gibi mi algılıyorlar? Yoksa, yetişkinler gibi iletişim araçlarına kafa tutmaktan mı hoşlanıyorlar? İletişim hızı çocuklar için ne anlama geliyor? İletişim toplumunda bilgi üreten mi, yoksa bilgi tüketen bir çocukluk mu oluşuyor? Kim daha çok iletişim aracı kullanıyor? Çocuklar mı, yetişkinler mi? En çok kullanılan iletişim aracı niçin televizyondur? Evlerimiz bilgisayar çöplüğüne dönüşecek mi? Niçin çocuk oyuncakları da sanallaştı? İletişim ortamı aileyi, okulu, sosyal ve kültürel çevreyi hangi yönde etkiliyor? Çocuklar radyo mu dinliyor paranın sesini mi? Televizyon niçin çocuk haberlerini en pahalıya satar? Din, iletişim araçlarının kör noktası mıdır? Enformasyon mu, gösteri arenası mı? Çocuğun iletişim araçlarını kullanma hakkı ne anlama gelmektedir? İletişim dünyasındaki tekelleşme çocukluğa nasıl yansıyor? Gösteri Çağı Çocukları, modern dünyada çocukluğun iletişim odaklı fotoğrafını çekmeyi amaçlarken, aynı zamanda yeni çocukluğun çizgilerini de yorumlamaya çalışıyor.

Kitabı okuyanlar 5 okur

  • Bey Böyrek
  • Rezzan
  • Beyza Taşci
  • Paticorn
  • Cevat Mert Çetin

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%0
7
%50 (1)
6
%0
5
%50 (1)
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0