Halkların Dostluk ve Kardeşliği

İmam Gazali
9/10
10 Kişi
25
Okunma
12
Beğeni
1.178
Görüntülenme
Halkların Dostluk ve Kardeşliği Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: "Mümin hem sever hem de sevilen (hem dost olan ve hem de başkalarını dost edinmesini bilen) kimsedir. Dolayısıyla sevmesini ve sevilmesini (dost olmayı ve başkalarını dost edinmeyi) bilmeyen kimsede hayır yoktur." Hz. peygamber (s.a.v.) Allah için kardeşliği teşvik babında şöyle buyurmuştur: "Kim, Allah için kendisine bir kardeş edinirse, Allah, onun cennetteki derecesini, bir başka ameliyle ulaşıp kazanamayacağı şekilde yükseltir." Ebu İdris Havlanî de, Muaz b. Cebel'e şöyle der: "Gerçekten ben seni sırf Allah için seviyorum." Bunun üzerine Muaz da kendisine: "Sana tekrar tekrar müjdeler olsun. Müjdeler olsun! Çünkü ben Rasulullah (s.a.v.)'ın şöyle buyurduğunu kendisinden duydum: -Kıyamet gününde bir grup insan için Arş-ı ala'nın çevresinde kürsüler kurulur. Bunların yüzleri ayın ondördü misali dolunay gibi parıldar. İnsanlar o günün dehşetiyle hep endişe içinde iken, bunlar hiçbir endişe duymazlar. Aynı zamanda bunlar için korku da yoktur. Çünkü bunlar kendileri için hiçbir korku ve üzüntü bulunmayan Allah'ın veli/dost kullarıdırlar. - Peki bunlar kimlerdir ey Allah'ın Rasulü! diye sorulması üzerine, Rasullullah (s.a.v.=) şöyle buyurmuşlardır. -Sırf Allah için birbirlerini sevenlerdir.
Kitabın Konusu:
287 sayfa
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

287 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
27 saatte okudu
Bu sene gerek hayatı gerek yazdığı eserler konusunda hayranlık duyduğum bir büyük alim Gazali'nin eserlerini her ay bir tane okuyarak bitirmeyi amaç edindim. Kendisi 'ya bütün yaşadıklarım bir rüya ise...' diyerek şöhretinin had safhada olduğu bir zamanda her şeyi bırakıp kendini ilme ve hakikate adayarak bir yola koyulduğu için, yaşamım boyunca örnek alacağım bir şahsiyettir. Daha önce El- Münkız Mine'd Dalal ve Mişkatü'l-Envar gibi üzerinde çokça düşünülmesi gereken eserlerini okuduktan sonra bu eseri beni hiç yormadan bilgilendirdi. Genel konusu sevgi, kardeşlik ve bunların hakkı ile ilgili kıssaları ve Efendimiz' in sözlerini içeriyordu. Eserin genel fikri 'Allah' tan gayrı kusursuz dost yoktur' olduğu için her kıssayı bunu göz önünde bulundurarak okudum. Fazlaca istifade ettiğim, okudukça gönlümüzü tazeleyen bu eseri Gazali'yi tanıyan veya tanımak için çaba sarfeden herkese öneriyorum. Kitapla kalın dostlar
Halkların Dostluk ve Kardeşliği
Halkların Dostluk ve Kardeşliğiİmam Gazali · Çelik Yayınevi · 201325 okunma
287 syf.
·
Puan vermedi
·
27 saatte okudu
Kitabı ilk elime aldığımda açıkça biraz şüphe ile yaklaştım. Çünkü yeterli olmayacak korkusu vardı içimde. Lakin kitabı okudukça ve sayfaları geçtikçe insanın bu dünyada daha öğrenecek birçok şey olduğunu farkına vardım. İmam Gazali'nin çözümlemelerine hayran kaldım açıkçası. Ve bu kitabın ilk sayfasından son sayfasına kadar nefes almadan okumanın hazı mükemmeldi. Herkesin okunması gereken bir kitap. Hepinize iyi okumalar...
Halkların Dostluk ve Kardeşliği
Halkların Dostluk ve Kardeşliğiİmam Gazali · Çelik Yayınevi · 201325 okunma

Yazar Hakkında

İmam Gazali
İmam GazaliYazar · 302 kitap
Gazzâlî (Farsça: الغزّالی) (d. 1058, Tus - ö. 18 Aralık 1111, Tus), Büyük Selçuklu Devleti devrinin İslam âlimi, filozofu, mutasavvıfı ve müderrisi. Fars asıllı olduğu sanılan Gazzâlî'nin lakapları Hüccetü’l-İslâm ve Zeynüddîn'dir. Genel olarak Gazzâlî ve İmam-ı Gazzâlî isimleriyle tanınmaktadır. Gazzâlî Hicri 450 (Miladi 1058) yılında Horasan'ın Tus şehrinde doğmuştur. İlk öğrenimini Tus'ta Ahmed bin Muhammed er-Razikânî’den almış, daha sonra Cürcân şehrine giderek Ebû Nasr el-İsmailî’den eğitim görmüş daha sonra 28 yaşına kadar Nişabur Nizamiye Medresesi’nde öğrenim görmüş, itikadî düşünce olarak Ebü'l Hasan Eş'arî’den ve ameli görüş olarak ise Şafiî'den etkilenmiştir. Hocası İmam-ı Harameyn lakaplı Abdülmelik el-Cüveynî 1085 yılında ölünce Nişabur’dan Büyük Selçuklu Devleti’nin veziri Nizamülmülk’ün yanına gider. Nizamülmülk'ün huzurunda olan bir toplantıda verdiği cevaplarla diğer bilginlerden üstünlüğünü kanıtlayarak 1091 yılında Bağdat’taki Nizamiye Medresesi'nin baş müderrisliğine tayin edilir. Burada bilgisi ve edindiği öğrenci topluluğuyla kısa sürede ün ve saygınlık kazandı. Tasavvuf'a yöneldi ve Ebû Alî Farmedî'nin tesiriyle bu alanda yoğunlaştı. Bu ilgi ve hac arzusuyla medresedeki vazifesini bırakarak 1095 yılında Bağdat'tan ayrıldı ve Şam'a gitti. Şam da iki yıl kaldıktan sonra 1097 yılında hacca gitti. Hac sonrası Şam'a döndü ve buradan Bağdat yoluyla Tus'a geçti. Şam ve Tus'ta bulunduğu sürede uzlet yaşamı sürdü ve tasavvuf alanında ilerledi. Bağdat'tan ayrılışından on bir yıl sonra 1106 yılında Nizamülmülk’ün oğlu Fahrülmülk'ün ricası üzerine Nişabur Nizamiye Medresesinde tekrar eğitim vermeye başladı. Buradan kısa süre sonra Tus'a dönerek yaptırdığı tekkede müritleriyle birlikte sufi yaşamı sürdü. Gazzâlî 1111 (Hicri 505) yılında doğum yeri olan İran'ın Tus şehrinde öldü. Gazzâlî’nin yaşadığı dönemde İslam âleminde siyasî ve fikrî büyük bir karmaşa hakimdi. Bağdat’ta Abbasi halifelerinin gücü zayıflamasına karşın Büyük Selçuklu Devleti’nin sınırları genişliyor ve nüfuzu artıyordu. Melikşah’ın veziri Nizamülmülk savaş meydanlarında zaferler kazanıyor, ilim meclisleri denilen tartışma ortamlarını ve medreseleri açıyordu. Bu dönemde Mısır tahtında Şiî-Fâtımî hanedanı vardı. Avrupa’da ise Endülüs Emevi Devleti gerilemekte idi. İlk Haçlı Seferi de Gazzâlî döneminde yapılmış, Gazzâlî 40 yaşında iken Antakya haçlılarca kuşatılmış bir yıl sonra da Kudüs ele geçirilmiştir. Hasan Sabbah ve Ömer Hayyam da Gazzâlî ile aynı çağda yaşayan tanınmış kişilerdir. İslam âlemindeki bu karışıklığı fikrî bir çöküntü tamamlıyordu. Gazzâlî'nin öğrenme merakı onun çok sayıda dini ve fikrî akımları araştırmasına neden oldu. Yaşadığı dönemde hakikati bulmak isteyen insanların dört kısıma ayrıldığını ve her birinin hakikati kendi yolunda aradığını gördü. Bunlar; felsefeciler, kelâmcılar, sûfiler, bâtınîlerdi. Hepsinin görüşlerini inceleyerek; kelâm, felsefe ve Bâtınîlik yolunu kitaplarında ayrıntılarıyla tenkit etti ve sûfilerin yolu olan tasavvufa yönelerek hakikati bu yolda aradı.
30 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.