Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Hanımlara Özel Fetvalar

Faruk Beşer

Hanımlara Özel Fetvalar Sözleri ve Alıntıları

Hanımlara Özel Fetvalar sözleri ve alıntılarını, Hanımlara Özel Fetvalar kitap alıntılarını, Hanımlara Özel Fetvalar en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
^Kişiyi yüzüne karşı öven meddahların suratlarına toprak saçın^
Gerekli evlilik yaşı konusunda belirlenen bir sınır yoktur. İslâm'da evlenmenin faydaları olarak, huzur bulmak, insan neslini sürdürmek ve kendini haramdan korumak gösterildiğine göre, bunlardan birinin gerekliliği, ya da ihtiyaç duyulduğu yaş, evlilik için tavsiye edilecek yaştır.
Reklam
Allah (c.c) ;"Namazı, beni anmak için kıl." buyurur.
Özellikle kadınların, evlerinin bir köşesini mescit olarak edinmeleri de Rasulüllah'ın tavsiyesidir ve mendup, yani hoş ve istenen bir şeydir.
Bilmemiz gerekir ki, misvak kullanmaktan maksat ağzı temizlemektir. Allah Rasulü, özellikle şu ağaçtan fırça yapın dememiş, ağzınızı çok iyi temizleyin buyurmuştur. O zaman en iyi fırça sivak ağacından yapılan misvak idi. Bugün çok güzel fırçalar bu işi daha iyi yapabilir. Ama buna rağmen birisi özellikle o ağaçtan yapılan fırçayı da Rasulüllah'ın hatırası olarak kullanırsa ayrıca sevap almış olur...
"Mümin kadınlara da söyle... başörtülerini yakalarının üzerine sarkıtsınlar." ( Nur 24/31)
Reklam
En hayırlı evlilik eşittir külfeti en az evlilik...
Rasulüllah Efendimiz tarafından "En hayırlı evlilik" diye nitelendirilen, külfeti en az evlilik gündeme getirilmeli ve özellikle Doğuda ve hassaten de Erzurum ve çevresinde uygulanan ve damadın artık ömür boyu belini doğrultamamasına sebep olan ağırlıklı düğünlerin gayri İslâmî ve ilkel olduğu vurgulanarak anlatılmalıdır.
Sahabe dönemi dâhil, kadının sesinin duyulmadığı ve susturulduğu bir devir olmamıştır, olması da mümkün değildir. Bunu zorlamak fıtratı ve nasları zorlamak olur.
Zifaf gecesi önemlidir. Çünkü Zifaf gecesi genellikle nikahın kıyıldığı akşama denk gelir. O anda kadının adetli olması, ya ömür boyu sürecek bir tiksintiye, ya yeni kurulan ailenin temellerine soğukluk girmesine ya da ilk günden haram ilişkiye sebep verecektir. Dolayısı ile ilk düğün, imkan elverdikçe kadının adetli zamanına denk getirilmemelidir.
Sayfa 102 - Evlenecek hanım eğer hayızlı ise nikah kıyılır. Ve nikah sahihtir, kabulünde bir farklılık yoktur. İlk gece için düşünülürse din alimleri için bu durum olmasa daha hoştur. Hem haram yollara bulamamak için hem de aile bağının güçlü olması için.
Kur'an okunduğunda onu hemen dinleyin ki, esirgenmiş olasınız.
Sayfa 37 - El A'raf 204
Reklam
Mal ve paradan başka bir şeyle, Hanefi mezhebine göre mehir olmaz. Onlar Nisa 24. ayetinden bunu anlamışlardır. Mihrin en azını da on dirhem ile sınırlamışlardır.
Düğünlerde ve bayramlarda, kadınların kendi aralarında, erkeklerin de kendi aralarında, haram sözler söylemeden ve haram şeyler yapmadan def çalıp, türkü söyleyip, oynayabilir, eğlenebilirler.
Çocuklara ve özellikle de kız çocuklarına, rasgele herkesin elini öpme alışkanlığı vermek, övünülecek bir kültür değildir.
Saadet asrında kadınların erkeklere konuşma anlamında hitap ettikleri, hatta Halifenin hutbesine müdahale ettikleri vakîdir.
"Geri zekalılar zannnetmesinler ki, biz kadının sesi avrettir derken onun konuşmasını kastediyoruz. Böyle anlamak doğru değildir. Biz ihtiyaç olduğunda, yabancı erkeğin dâhi kadınla konuşmasını, kadının da ona karşılık vermesini caiz görüyoruz. Yalnız kadınların yüksek sesle konuşmalarını, nagmeli okumalarını caiz görmüyoruz. Çünkü bunlarda erkekleri kendilerine meylettirme ve şehvetlerini tahrik etme söz konusu olabilir. Kadının ezan okuması da bundan caiz görülmemiştir." İşte Hanefi mezhebinin görüşü de budur.
57 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.