Hayal Perdesi Dergisi Sayı: 14 (Ocak-Şubat 2010)

·
Okunma
·
Beğeni
·
6
Gösterim
Adı:
Hayal Perdesi Dergisi Sayı: 14
Alt başlık:
Ocak-Şubat 2010
Baskı tarihi:
2010
Sayfa sayısı:
141
Format:
Karton kapak
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Hayal Perdesi Dergisi
Hayal Perdesi Türk Sinemasının Nabzını Yokluyor 2009 itibariyle sinemayla bağımız o radde-ye vardı ki handiyse pelikül günlükle yer de-ğiştirdi; her yer plâto, herkes yönetmen bir bakıma. Bugünlerde tabir yerindeyse Türk sinemasının kanı kaynıyor. Acaba bu hare-ketlilik Türk sinemasının bir endüstri olarak konumlanmasını sağlayacak mı? Yıl boyunca perdeyi aşındıran imgeler, seyirciyi nasıl bir durumla başbaşa bıraktı? 2009’dan geriye zihnimizde kavramsal düzeyde ne kaldı? Bu soruları çoğaltmak mümkün… Sinema kulva-rındaki bu hareketliliğin tesirlerini gözlemek adına dosya konumuzu “Türk Sinemasının 2009 Vizyonu” olarak belirledik. İhsan Ka-bil ve Uğur Vardan’ın iki farklı perspektiften 2009 vizyonunu değerlendirdikleri yazılarıy-la birlikte dosyanın film eleştirisine yeni bir renk taşıyan diğer çalışmaları da dikkat çekici.
2009’da vizyon bulan yetmiş filmle Türk sine-ma sektörüne pek çok yeni isim katılırken bir-çok isim de aramızdan ayrıldı. Bu isimlerden bazılarını sayfalarımıza taşırken Sürü ve Düş-man filmleriyle hatırladığımız yönetmen Zeki Ökten’le birlikte Çizme ve Deli Yürek çalışma-larıyla tanınan senarist Ömer Lüfti Mete’yi de buradan rahmetle anıyoruz.
Amatör bir heyecandan profesyonel bir ça-baya, “fanzin”den “e-dergi”ye yolculuğumu-zun siz okuyucularımızdaki yankılarını duy-mak bizleri zenginleştirecektir. Ahmet Uluçay Sineması’na odaklandığımız Mart-Nisan 2010 tarihli 15. sayımızda buluşmak dileğiyle… SAM Sanat Araştırmaları Merkezi.
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Kitaba henüz alıntı eklenmedi.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Hayal Perdesi Dergisi Sayı: 14
Alt başlık:
Ocak-Şubat 2010
Baskı tarihi:
2010
Sayfa sayısı:
141
Format:
Karton kapak
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Hayal Perdesi Dergisi
Hayal Perdesi Türk Sinemasının Nabzını Yokluyor 2009 itibariyle sinemayla bağımız o radde-ye vardı ki handiyse pelikül günlükle yer de-ğiştirdi; her yer plâto, herkes yönetmen bir bakıma. Bugünlerde tabir yerindeyse Türk sinemasının kanı kaynıyor. Acaba bu hare-ketlilik Türk sinemasının bir endüstri olarak konumlanmasını sağlayacak mı? Yıl boyunca perdeyi aşındıran imgeler, seyirciyi nasıl bir durumla başbaşa bıraktı? 2009’dan geriye zihnimizde kavramsal düzeyde ne kaldı? Bu soruları çoğaltmak mümkün… Sinema kulva-rındaki bu hareketliliğin tesirlerini gözlemek adına dosya konumuzu “Türk Sinemasının 2009 Vizyonu” olarak belirledik. İhsan Ka-bil ve Uğur Vardan’ın iki farklı perspektiften 2009 vizyonunu değerlendirdikleri yazılarıy-la birlikte dosyanın film eleştirisine yeni bir renk taşıyan diğer çalışmaları da dikkat çekici.
2009’da vizyon bulan yetmiş filmle Türk sine-ma sektörüne pek çok yeni isim katılırken bir-çok isim de aramızdan ayrıldı. Bu isimlerden bazılarını sayfalarımıza taşırken Sürü ve Düş-man filmleriyle hatırladığımız yönetmen Zeki Ökten’le birlikte Çizme ve Deli Yürek çalışma-larıyla tanınan senarist Ömer Lüfti Mete’yi de buradan rahmetle anıyoruz.
Amatör bir heyecandan profesyonel bir ça-baya, “fanzin”den “e-dergi”ye yolculuğumu-zun siz okuyucularımızdaki yankılarını duy-mak bizleri zenginleştirecektir. Ahmet Uluçay Sineması’na odaklandığımız Mart-Nisan 2010 tarihli 15. sayımızda buluşmak dileğiyle… SAM Sanat Araştırmaları Merkezi.

Kitabı okuyanlar 1 okur

  • fatihdemir

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%100 (1)
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0