İnançlı ve dindar ol. Çünkü böyle olanlar, en iyi ve en değerli felsefecilerdir. Ve felsefe olmaksızın, Tanrı'ya hürmet ve dindarlığın doruğuna ve kusursuzluğuna ulaşmak imkansızdır.
Şimdi geçmişten doğar,
gelecek ise şu andan.
Her şey bir kılınır bu süreklilikle.
Bir döngü gibidir zaman,
bütün noktaları öyle birleşmiştir ki
söylenemez
nerede başlayıp, nerede bittiği,
çünki her noktası hem önüne geçer,
Hem de ardından gelir birbirinin sonsuza kadar
1- Her şeyin ulusu, yetkini ve ilahı olan Tanrı her şeyin başlangıcıdır.
2- Zihin, Doğa, Cevher, İşleyiş, Çalışma, Gereklilik, Son ve Yenileme O'ndandır.
Bizi O'nu görmekten alıkoyan, O'nun
görünme noktasındaki İsteksizliği değildir. O'nun Kendisini bizim zihinlerimizde tezahür ettirmesini engelleyen, kendi düşünce koşulumuzdur.
O kendisini göstermeyerek hep varolur ve her şeyi tezahür ettirse de kendisini görünür kılmaz. O
kendisini oluşturmaz; düşünerek tezahür ettirme yoluyla her şeyi düşünerek oluşturur.
Tanrı, daha önce de belirtildiği gibi Kendi içinde görünmezdir. O'nun doğası, sonsuza dek hep aynı
kalmak ve sürekli olarak görünür kılmaktır. O, Kendisini görünür kılmaz. O'nun gerçek doğası, sürekli
görünmez halde kalmaya devam eder. Tanrı, Kendisini yaratmaz; O her zaman vardır ve hiç
değişmeden aynı kalır. O her şeyi düşünerek tezahür ettirme yoluyla onların varolmasına neden olur.
O'nun düşüncesinin, düşündüğü şekliyle tezahür etmesi gerekir.
Atum'un bize bahşettiği ihsanlar:
Zihin, söz ve bilgi.
Zihin ona ulaşabilmemiz için,
söz ona sesimizi duyurabilmemiz için,
bilgi onu deneyimleyebilmemiz için.
Düşüncemizi ruhsallaştırma aracılığıyla,
Kutsal Düşünce'nin bizim düşüncemizle birleşmesine izin verme gücüne sahibiz. Böylece Tanrı'nın Kendisini zihnin gözlerinde tezahür ettirmesine izin vermiş oluruz.
Oluşun sonu
yıkımın başlangıcıdır.
Yıkımın sonu
oluşun baçlangıcıdır.
Yeryüzünde zorunludur her şeyin yıkılması,
çünki yıkılma olmasaydı,
yaratılamazdı hiçbir şey.
Eski olandan doğar yeni.
Canlı bedenle her doğuş,
tohumdan gelişen her bitki gibi,