Hilafetin Kureyşliliği (İslam'da İlk Siyasi Kavmiyetçilik)

·
Okunma
·
Beğeni
·
568
Gösterim
Adı:
Hilafetin Kureyşliliği
Alt başlık:
İslam'da İlk Siyasi Kavmiyetçilik
Baskı tarihi:
Ocak 2012
Sayfa sayısı:
168
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786055932374
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Otto Yayınları
Müslüman kültürünün Kitab ve Sünnet açısından geçirdiği tarihî değişimleri merak edenler için hilafet kurumu en ibretlik inceleme konularından birisidir. Günümüz Müslümanının kendi köklerine bağlı kalabilmesi için, ecdadının kitablarındaki mevcud bilgilerin doğrusunu eğrisinden ayırmak zorunda olduğu inkâr götürmez bir gerçektir. Yaşadığımız dünyada, günümüz Müslümanlığının arz ettiği iç karartıcı manzarayı İslama yakıştıramayan hassas kişilerin, bunun sebeblerini araştırmayı kendilerine vazife edinecekleri şübhesizdir. Hiçbir bâtıl iddianın, bilhassa günümüzde kabul görmesi düşünülemeyeceğine göre, İslam gibi, ebedî ve ezeli bir değerler manzumesinin maruz kaldığı çarpık değerlendirmelerden arındırılmasında mutlak zaruret vardır. Bu eserde, yarım satırlık suni bir hadîsin, nice büyük âlimi bâtıl bir dâvayı müdafaa zorunda bırakmış olduğunu ve Kitab ve Sünnetin Müslümanlar elinde nasıl istismar edilebileceğini göreceksiniz.
168 syf.
·Beğendi·10/10
Akademia da ciddi bir değer görülen said hatipoglunun bu eseri, aynı şekilde hilafetin kureyşliligi ile ilgili musluman ullemanin bu mevzudaki fikirlerini iktibas ederek bu meselenin çözümü noktasında kendince ciddi araştirmalar yapmiş.. okunmali..
168 syf.
·Puan vermedi
İslam’ın, insanın öznesi olduğu her konuda bir bakış açısı vardır. Bize düşen de bu bakış açısına göre hareket etmek ve Allah'ın rızasını kazanmaktır. Yönetim/Hilafet insanlar arasında düzeni sağlayan barışı tesis eden, insanların bir araya gelerek oluşturduğu bir kurumdur. Bu noktada akla "İslam bir yönetim biçimi belirlemiş midir ?",İslam bir yönetici seçimi belirlemiş midir?" gibi sorular gelmektedir. Bu soruların cevaplanmasında Said hoca, kısmen başarılı olsada tam bir tatminiyet sağlayamamıştır. Hocamızın yaşı ve sağlığı göz önünde alındığında, okuyucu tatminiyet hocanın haleflerine kalmış gibi duruyor. Bir başka husus ise bu rivayeti mutevatir hadis olarak kabul görülmesi ve o dönem İslam dünyasında büyük bir kabul görmesidir. Bu rivayetin sened tenkidini işin ehli hocalara bırakarak bu hususta naçizane bir şeyler söylemek gerekirse; bu rivayet Hz. Muhammed tarafından söylenmediğini düşünüyorum. Çünkü bu rivayet İslam’ın her konuda insan ve ırk ayrımı yapmadığı hepimizce malum. Bir taraftan 'Hepimiz Adem'densiniz, Adem ise topraktan', 'Arap'ın Acem'e, Acem'in Arap'a üstünlüğü yoktur', 'İnsanlar bir tarağın dişleri gibi estir' gibi fıtrata ve Kur'an'a uygun sözler söyleyen bir peygamberim, diğer taraftan 'Hilafet Kureyş ‘indir', 'İki kisi kalsa bile Kureyşli olanı seçin' gibi nesep ayrımı yapması beklenemez. Varsayalım ki söylemiş olsun. Peki bunu hangi yönüyle(nebevi- insani) söylediği önem arz etmektedir. Bu söylemi dini/vahiy kaynaklı mı yoksa beşeri mi? Simdi burada bazıları "O konuştuğu zaman heva ve hevesinden" konuşmaz mealli ayeti delil olarak getirebilir. O ayetteki olay farklıdır(tefsirini vererek uzatmaya gerek yok, merak edenler bakabilir).
Sonuç olarak bana göre 'Hilafet Kureyş’tendir' söylemi, muhacir sahabeler tarafından dile getirilmiş, dini mahiyetli olmayıp siyaseten söylenmiş bir söylemdir. O zamanın şartlarında anlaşılabilir bir şeydir. Fakat kıyamete kadar gelecek her dönem için bir anlam ifade etmemektedir.
İbn Haldun'un demek istediği husus, Kureyşliler, şayed hilafetin gerektirdiği kudreti kaybetmiş iseler, hilafette Kureyşlilik şartının da kalkacağıdır.
Allah ve rasulu ne karşı gelen kimseleri, bunlar ister baba, evlad, kardeş ve kabiledaş olsunlar, mümin toplum sevemez, imanı olmayan bir akraba, kalbi yakınlığa lâyık değildir.

Mesela Hz peygamber, kendi müşrik akrabasına mağfiret dileyemez

"Ey iman edenler, babalarınızı ve kardeşlerinizi, eğer iman yerine küfrü seviyorlarsa, velîler edinmeyin, kim onları veli edinirse, onlar, zalimlerin ta kendileridir
"Allah katında en üstün olanınız, en müttakinizdir"

Maliki allame Gırnatalı İbrahim Şatibi meşhur eseri El İltisamda, insanların şerefinin şeriat hükümlerine uymaktan geçtiğine, akıllarıyla veya kavimlerindeki şerefleriyle olmadığına bu ayeti delil gösterdikten sonra şöyle diyor

"Kim şeriata uymaya en fazla dikkat ederse, kerem ve şerefçe en önde olan odur"

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Hilafetin Kureyşliliği
Alt başlık:
İslam'da İlk Siyasi Kavmiyetçilik
Baskı tarihi:
Ocak 2012
Sayfa sayısı:
168
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786055932374
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Otto Yayınları
Müslüman kültürünün Kitab ve Sünnet açısından geçirdiği tarihî değişimleri merak edenler için hilafet kurumu en ibretlik inceleme konularından birisidir. Günümüz Müslümanının kendi köklerine bağlı kalabilmesi için, ecdadının kitablarındaki mevcud bilgilerin doğrusunu eğrisinden ayırmak zorunda olduğu inkâr götürmez bir gerçektir. Yaşadığımız dünyada, günümüz Müslümanlığının arz ettiği iç karartıcı manzarayı İslama yakıştıramayan hassas kişilerin, bunun sebeblerini araştırmayı kendilerine vazife edinecekleri şübhesizdir. Hiçbir bâtıl iddianın, bilhassa günümüzde kabul görmesi düşünülemeyeceğine göre, İslam gibi, ebedî ve ezeli bir değerler manzumesinin maruz kaldığı çarpık değerlendirmelerden arındırılmasında mutlak zaruret vardır. Bu eserde, yarım satırlık suni bir hadîsin, nice büyük âlimi bâtıl bir dâvayı müdafaa zorunda bırakmış olduğunu ve Kitab ve Sünnetin Müslümanlar elinde nasıl istismar edilebileceğini göreceksiniz.

Kitabı okuyanlar 31 okur

  • Recep Aydın
  • Rabia Gül Turan
  • Rumeysa kaçar
  • Devran başar
  • philosopher
  • Bilal Kartal
  • Nur
  • Ayşe Aktaş
  • Enes Karakuş
  • Ajanda

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%62.5 (5)
9
%25 (2)
8
%12.5 (1)
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0