Hinduizmin ABC'si

Kim Knott

Hinduizmin ABC'si Sözleri ve Alıntıları

Hinduizmin ABC'si sözleri ve alıntılarını, Hinduizmin ABC'si kitap alıntılarını, Hinduizmin ABC'si en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Manu'nun dönemiyle birlikte bütün kadınlar Veda'yı duymaktan men edilmiş ve dünyadan elini eteğini çekme (sannyasa) olanağından mahrum edilmişlerdir.
Sayfa 118Kitabı okudu
Ramaya'nın 24.000, Mahabbarata'nın 100.000 ve Bhagavat'ın 18.000 kıtasının bütününü yürekten bilen o, tamamen kendine güven içindedir.
Reklam
"Size özellikle şunu söylüyorum ki insan din için değil, din insan içindir. insan muamelesi görmek için kendinizi değiştirin ..."
Sayfa 129 - AmbedkarKitabı okudu
Senin için yaşarım, ey Allah-Rama. Kuluna merhamet göster tanrım. . . . Ve tanrıları sadece camilerde yaşıyorsa Camilerin dışındaki dünya kimindir? Ram tasvirlerde ve hac yerlerinde oturabilir mi? Bu yerlerin hiçbirinde görülmemiştir. Doğu Hari'nin meskenidir; Allah'ın yeri ise batıda. Ancak Rama ve Rahim, ikisi de yüreğimde yaşarlar Ve onların aranacağı yer yalnızca orasıdır. Dünyadaki kadın ve erkekler kadar çok: hepsi senin biçimlerindir. Allah-Rama'nın küçük çocuğu, Kabir Gurusu ve piri olarak bu tek olanı bilir.
Akbar Şah
Ne Moğollar ne de İngilizler gerçekten kendi dinlerini Hintlilere dayatmadıysalar da, genelde her ikisi de Hindu inanç ve uygulamalarına kuşkuyla bakmışlar ve kendi dinlerini üstün görmüşlerdir. Bu konuda istisnalar da vardır: onaltıncı yüzyıl Moğol imparatoru Akbar başka dinlere olan aşırı ilgisi ve hoşgörüsüyle bilinir.
Sayfa 100Kitabı okudu
Gördüğünüz şey baktığınız yere göre değişir.
Sayfa 154Kitabı okudu
Reklam
Bilgeler bizim vücutlarımız, usumuz veya duygularımızdan ibaret olmadığımızı açıklar. Biz, muhteşem bir yolculukta ilahi ruhlarız. Tanrı'dan geldik, Tanrı'da yaşarız ve Tanrı'yla birlikte tekliğe tekamül ediyoruz. Gerçekte biz aradığımız gerçeğiz. AUM. ... Yaşayan her şeydeki bu Hayat enerjisinden haberdar olmak, Tanrı'nın içimizdeki sevecen varlığıdır. Biz, her şeyin içinde akan enerji ve ölmeyen bilinciz.
Çağdaş Hinduizmin babası olarak anılan Ram Mohan Roy, 'puta tapınma,' 'çok tanrıcılık' ve 'dul yakma'ya (sati) karşıydı. Seçilmiş Hindu kutsal metinlerini ve Hıristiyan Üniteryencilik'ini* kullanarak, çok değil tek Tanrı'ya inançla, tektanrıcılık lehinde yazılar yazdı. Hıristiyan ve Hindu düşünceleri arasında köprü oluşturan ve kendini Hindu geleneklerinde reform yapmaya adayan bir dernek olan Brahmo Samaj'ı kurdu.
Sayfa 27 - *Hristiyan kilisesinde Tann'nın üç ayrı kişiden oluştuğu kavramına inanmayan. -çn.Kitabı okudu
Çağdaş zamanlardan önce de inek, pek çok düşünceyle bağdaştırılırdı: ahimsa veya zararsız; safık ve arınma; ve yalnızca kendi buzağısını değil herkesi besleyip büyüten ve bakan anne olma durumu. Vedik dönemde bazen kurban olarak sunulurdu ancak daha sonrasında onu yemek suç durumuna geldi.
Sayfa 161Kitabı okudu
'Kadınlarınızı eğitin, ulus bağımsız yaşayacaktır... beşiği sallayan el dünyayı yönetir.'
Sayfa 121 - Sarojini Naidu ( 1879-1926)Kitabı okudu
Reklam
Vedantinler Tanrı'nın beş biçimde bulunduğunu öğrettiler; (i) akıl yürütme yoluyla bulunamayan ve anlaşılamayan üstün biçim olarak; (ii) yeryüzüne inmiş hallerinde (avatara); (iii) her bireyin kalbinde veya öz varlığında olarak; (iv) evrenin iç denetçisi olarak; (v) kutsanmış ikona içindeki ilahi varlık (murti) olarak. Tanrı aşkın ve üstündür fakat aynı zamanda evrenin her noktasında vardır ve ulaşılabilirdir. Ramayana'da Rama'yla ve Bhagavad-gita'da Krişna'yla gördüğümüz bağışlayıcı Tanrı, ihtiyaç duyulan zamanlarda insanlığa yardım etmek için avatara olarak yeryüzüne inebilir.
Bilinç veya varlıkta çokluk yoktur. Kurtuluş ancak cehaleti yok ederek, ölümsüz olanla ölümsüz gibi görüneni ayırt ederek ve Brahmanla birlikte öz varlığın kimliği hakkında bilgi edinilerek gerçekleştirilebilir.
Sayfa 54 - ŞankaraKitabı okudu
Bilgin önce bilgilendirmeyi, sofuysa, dinsel gelişimi teşvik etmeyi isteyebilir. İkinci sebep elimizdeki bu kitapla ilgilidir. Bir giriş kitabı olmasına karşın, bu kitap yine de sofuca olmaktan çok bilgincedir.
Sayfa 18 - önsözKitabı okudu
'Hinduizm,' onu tanımlama ve nitelendirme arzumuzu başarısız kılar. Hem Hindu ve Hindu olmayan pek çok birey ve grupların bütünsel imgelerinden ortaya çıkan modern dünyanın canlı hir fenomeni, hem de pek çok parçanın -gelenekler. söylenceler, kurumlar, ayinler ve düşünceler- pek çok hinduizmin toplamıdır. Hinduların ve Hindu olmayanların imgelemlerini aynı biçimde büyüleyebilecek güç ve çeşitliliğe ve bir dinin ne olduğu hakkındaki bütün önyargılı düşüncelere karşı koyabilecek yetkinliğe sahiptir.
Sayfa 165Kitabı okudu
Bir arayıcı, bilge Yajnavalkya'ya kaç tane Tanrı olduğunu sorar: 'üç ve üçyüz ve üç ve üçbin' 'Evet, elbette' dedi. 'Fakat Yajnavalkya, gerçekte kaç tane Tanrı var?' 'otuzüç' 'Evet, elbette' dedi. 'Fakat Yajnavalkya, gerçekte kaç tane Tanrı var?' 'altı' 'Evet, elbette' dedi. 'Fakat Yajnavalkya, gerçekte kaç tane Tanrı var?' 'üç' 'Evet, elbette' dedi. 'Fakat Yajnavalkya, gerçekte kaç tane Tanrı var?' 'iki' 'Evet, elbette' dedi. 'Fakat Yajnavalkya, gerçekte kaç tane Tanrı var?' 'bir buçuk' 'Evet, elbette' dedi. 'Fakat Yajnavalkya, gerçekte kaç tane Tanrı var?' 'bir'
Sayfa 89 - Upanisadlar: Brihadaramyaka upanishad 3.9.1Kitabı okudu
18 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.