2013 Mart

Hüküm Dergisi - Sayı 3

Hüküm Dergisi
Pek çok fakülte dergisinde neşredilen makale ve sunulan tebliğlerde seçilen konular, İslam'ın hayatı tayin etmek gibi bir talebinin olmadığını söylemekte... Medine'ye varınca ilk olarak muahât/kardeşlik akdini yapan, Evs ve Hazreç kabileleri arasında süren 120 yıllık 'yevm-u buas' harbini bitiren bir Peygamber (asm)'e aidiyet iddiasında bulunan fakültelerin, PKK sorununun çözümüne dair hal çareleri üretmemesi, tez hazırlamaması, 'artık İslam'ın siyasi çözümler üretme çağı kapanmıştır' kabulünden başka nasıl izah edilebilir?
Müslüman burjuva da, Tanzimatçı münkirler gibi iktisatta, siyasette, ictimaiyâtta terk ettiği İslam yerine Batı Medeniyeti'nin esaslarını koydu. Tanzimatçılar bunu İslam'ı topyekün inkâr ederek, burjuva ise sentezi reddeden nasları tevil edip, İslam içinde Batı'ya meşruiyet alanları açarak yaptı.
Reklam
Aslolan kalitedir. Vasıfsız, gayesiz kalabalıklar saadet değil, felaket sebebidirler. Manen yok hükmündedirler. "Nice az vardır ki, az değil çoktur Nice çok da vardır ki, ha vardır ha yoktur."
Sahabe (Radiyallahu Anhüm) davet için başka iklimlere giderken Medine'den Bedir'deki o ruh ile ayrıldı. Onlar yürüdü, insanlık yürüyüşlerine hayran kaldı. Arnold Toynbee, "Dünya böyle bir ordu görmedi. Yürüdüğü yolda ne bir dükkan yağmalandı, ne de bir bağ bozuldu." Demekten kendini alamadı. Onlarla iman yükseldi, dünyevi olan her şey küçüldü.
Burjuvanın inkarı cemiyetin bütün şubelerinde müessir oldu; fakat bu inkar camiyi terk edenlerin kiliseye intisabı şeklinde cereyan etmediğinden fark edilemedi.
..bir İslam kadını, ancak eşinin yanında giyebileceği elbiselerle örtündüğünü zannederek sokağa çıktı, sonra da kadınlara meyli olmayan erkekleri dahi cezbetti.
Reklam
Cumhuriyet, medresenin içe kapanmış haline de tahammül edemedi. Memleketin en yüksek ilmi payelerine sahip dersiamlar harf devrimiyle bir anda cahil oldu(!).
Bugün İslam coğrafyasının en önemli sorunu, İslam'ı "çağa uyumlu bir ahlak nizamı" olarak gören Müslüman burjuvanın, onu hayatın içinden koparan indirgeyici bakışıdır. Her ne kadar burjuva, İslam'ın kız çocuklarını diri diri toprağa gömülmekten kurtardığı, kadına mirastan pay ayırdığı, onu anne olarak yücelttiği, ırka dayalı üstünlük sistemini hükümsüz kıldığı gibi hayırlı amellerinin olduğunu söylese de modern zamanı idare edecek istidada sahip olmadığını bu yüzden ömrünü tamamlayıp dinler tarihi mezarlığına çekilmesi gerektiğini düşünüyor. Bu düşünceyi bazen iki kadının bir erkek şahide denk olduğunu bildiren ayet-i kerimeyi inkâr ederek, bazen de nassa muhalif bir yaşam tarzını benimseyerek izhar ediyor.
Resim