Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

İslam Peygamberinin Biyografisi

Hz. Muhammed

Karen Armstrong

Hz. Muhammed Sözleri ve Alıntıları

Hz. Muhammed sözleri ve alıntılarını, Hz. Muhammed kitap alıntılarını, Hz. Muhammed en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
ALLAH Adem'i insanoğlunun başlangıcı olarak yaratmış, sonra da dünya üzerindeki tüm halklara tekrar tekrar peygamberler göndermişti. Mesaj her seferinde aynıydı, dolayısıyla aslında dünya üzerinde sadece bir din vardı.
Sayfa 119 - Koridor yayınlarıKitabı okudu
Oku O yaratan Rabbinin adıyla! İnsanın bir kan pıhtısından yarattı! Oku, O, cömertliğinin sonu olmayan Rabbindir! Kalem ile ( yazmayı ) öğreten de. O, insana bilmediği şeyleri öğretti.
Sayfa 113 - Koridor yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Kıble Kabe
Kıblenin değişmesi, Hz. Muhammed'in en yaratıcı dinî hareketi olarak kabul edilmiştir. Yüzlerini Mekke'ye dönmekle, Müslümanlar kurulmuş toplumlardan hiçbirine ait olmadıklarını, sadece Tanrı'nın Kendisi'ne yöneldiklerini ilan ediyorlardı. Yüzleri Tanrı'nın tek dinini savaşan mezheplere bölmekten sorumlu iki dinden bağımsız Kâbe'ye dönük halde secde etmekle, o yapıyı inşa eden adamın ilk ve saf inancına dönüyorlardı
Sayfa 235 - ArmstrongKitabı okudu
Batı bakışı
Wycliffe, desteksiz, dayanaksız, temelsiz bilgilerle hareket etmek zorundaydı ama Kuran'ın tercümesini okumuştu ve Hz. Muhammed ile Roma Kilisesi arasında önemli kıyas noktaları bulduğuna inanıyorduKilise gibi, Hz. Muhammed de İncil'e karşı laubali davranmış, kendine uyanı alıp uymayanı bırakmıştı. Ona göre, dinî emirler gibi, Hz. Muhammed de inananların sırtına faz- ladan yük bindiren yenilikler icat etmişti. Hepsinden öte, tıpkı Kilise gibi, Hz. Muhammed de dinin özgürce konuşulmasını yasaklamıştı
Sayfa 41 - ArmstrongKitabı okudu
En baskın iki tutkusu hirs ve şehvettiİmparatorluk kurmak için izlediği yol ilkini, birlikte olduğu kadınla- rın sayısı ise ikincisini kanıtlamaktadır. Bu iki özellik, kurduğu inanç sisteminde de kendini göstermekte, kutsal metin dediği Kuran'da savaş ve şiddet kanunlarını veren başlı başına bir bölüm bulunmaktadırOrada burada kadınları kullanmak konusundaki özgürlüğü savunmakta, ahir yaşamda kadınlarla dolu bir mekan sözü vermektedir
Sayfa 45 - ArmstrongKitabı okudu
Kıble Kudüs
Müslümanlar da tıpkı Hıristiyanlar ve Museviler gibi yüzlerini Kudüs'e dönerek ibadet edeceklerdi. Hz. Muhammed'in yaşadığı mirac deneyimi, bu şehrin Müslümanlar için de kutsal olduğunu göster- mişti ve Kudüs'ü kıble olarak almak, İslam inancının önceki dinlerle bağlantısını gösteriyordu. Müslümanlar şimdi günde üç kez yüzlerini Kudüs'e dönerek ibadet ediyorlardı
Sayfa 214 - ArmstrongKitabı okudu
Reklam
Tanrı'nın kendisini Hz. Musa'ya gösterirken kullandığı dili yüceltir, asıl mesajı kalplerinde hissederler. Okurken sürekli olarak ileri geri sallanmalari, Tanrı'nın nefesi karşısında titremeleri- nin bir sembolüdür
Sayfa 66 - ArmstrongKitabı okudu
1734 yılında, George Sale, Kuran'ın hâl doğru olarak kabul edilen ilk önemli İngilizce tercümesini yayınladı
Sayfa 46 - ArmstrongKitabı okudu
GİRİŞLER 545 - HZ. MUHAMMED
Düş m an Ola rak Hz. M u hamme d Müslümanların Salman Rüşdi 'nin kurgu romanı Şeytan Ayetleri'ndeki Hz. Muhammed portresine gösterdikleri tepkiyi anlamak, Batılılar için zor oldu.
Sayfa 18 - öhöm öhöm. Karen hanım sizin bu yaptığınız Müslüman mahallesinde salyangoz satmaktır.
Hac
Bugün Müslümanlar da Müslüman kimliklerinin kökenlerine dönüş duygusunu yaşamaktadırlar. Doğal olarak Hz. Muhammed'i hatırlamaktadırlar ama hac ayinleri özellikle gerçek inananların babası olarak kabul edilen Ibrahim ve İsmail'i hatırlamak üzere tasarlanmıştır. Dolayısıyla Safa ve Merve arasında yedi kez koşarak gidip gelirken, İbrahim onları çölde bıraktıktan sonra Hacer'in küçük İsmail için nasıl umutsuzca su aradığını hatırlamaktadırlar. Daha sonra Mekke'nin yirmi kilometre dışındaki Arafat Dağı'nın eteklerinde dururken kendi ortak kökenlerini ve Tanrı'nın ilk peygamber Adem ile yaptığı anlaşmayı hatırlamaktadırlar. Mina'daki üç sütunu taşlarken, Tanrı'nın hizmetinde olmanın gerektirdiği sürekli mücadeleyi hatırlarlar. Sonra, İbrahim'in oğlunu Tanrı'ya sunmaya kalkışmasından sonra kurban ettiği hayvanın anısına, bir koyun ya da keçi kurban ederler. Bütün dünyadaki Müslümanlar
Sayfa 371 - ArmstrongKitabı okudu
Reklam
Adem'in yönettiği Birinci Cennet'te, Hz. Muhammed'e cehennemin bir görüntüsü gösterildi; İsa ve Vaftizci Yahya, İkinci Cennet'teydi; Yusuf Üçüncü'de; Enoş Dördüncü'de; Harun ve Musa Beşinci ve Altıncı'da; son olarak İbrahim de ilahi alemin kapı eşiği olan Yedinci Cennet'teydiler.
Sayfa 198 - ArmstrongKitabı okudu
Cuma ve oruç
Cuma günü öğleden sonraları Musab'dan Müslümanlar için özel bir toplantı yapmasını istemişti ve o saatlerde Museviler Şabat için hazırlanıyordu; bu, yeni ibadeti Musevi festivaliyle birleştiriyor, aynı zamanda da araya kibar bir mesafe koyuyordu. Sonra Müslümanların Musevi Yom Kippur'unda (Kefaret Günü) oruç tutmasını istedi. Musevilerin Tişri ayının 10. gününe denk gelen bu gelenek için Müslüman- lar adına Arapça "onuncu" anlamına gelen "Aşura" adını verdiler. Müslümanlar da tıpkı Museviler gibi günün ortasında ibadet edeceklerdi; şimdiye dek sadece sabahları ve akşamları ibadet ediyor, geceleri de ibadet etmek için kalkıyorlardı
Sayfa 213 - ArmstrongKitabı okudu
Şeytan Ayetleri
Salman Rüşdi'nin Şeytan Ayetleri adlı romanı …………. onu sadece politik amaçlar peşinde koşan bir sahtekar, vahiylerini istediği sayıda kadını elde etmek için kullanan bir şehvet düşkünü olarak gösteriyor, ilk takipçilerinin önemsiz, insan dışı varlıklar olduğunu ima ediyordu. Müslümanların iddiasına göre işin en acı tarafı ise, kitabın Kuran'ın bütünlüğünü dejenere etmesiydi. Romanın adını aldığı Şeytan Ayetleri olayının Müslümanların kutsal kitabının iyilik ve kötülüğü birbirinden ayıramadığını vurgulamaya çalıştığını, Batılı eleştirmenlerin daima tekrarladığı gibi kutsal kitaplarının sadece sıradan bir insan tarafından yazıldığını ima ettiğini söylemektedirler
Sayfa 158 - ArmstrongKitabı okudu
Bizler, bir hırsızın elinin kesilmesini emreden bir din kitabını anlamakta zorlanırız ve Hz. Muhammed'in neden intikamı yasaklamadığını, neden bağışlayıcılık mesajı vermediğini anlayamayız. Ama Isa'nın devlet adamı olmadığını, oysa Hz. Muhammed'in Hudeybiye olayından sonra kesinlikle bu konuma geldiğini unutmamalıyız. İsa, toplumsal düzeni korumak zorunda değildi, çünkü bu dinî kurumların değil, Romalı yetkililerin göreviydi, Sosyal yasalardan da sorumlu olsaydı, muhtemelen İsa da benzer yöntemlere başvururdu,
Sayfa 333 - ArmstrongKitabı okudu
TAVAF
Dünyevi ve kozmik açıdan bir bütün anlamı taşıyabilir; bir daireyi izlemek - birçok dinde ortak bir dinî uygulama - sürekli olarak başladığın yere dönmeyi temsil eder: Bununla, sonun başlangıç olduğunu anlarsın. Dairenin ortası, hareketsiz ve küçük nokta, nihai sonsuzluktur ve hacı bunun etrafında dönerken kendini yeniden odaklamayı öğrenir ve dünya karşısında kendi odağını bulur. Tavaf, bir tür meditasyondur ve belli bir yürüyüş hızında uygulanması gerekir
Sayfa 84 - ArmstrongKitabı okudu
78 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.