İbrahim Peygamber

Muazzez İlmiye Çığ
Yaratılış ( Tekvin )
Tekvin ( Yaratılış), Bap 1'e göre, Allah'ın ruhu suların üstünde gezerken " Kubbe olsun!" diyor. Kubbe oluyor. Sularla kubbeyi ayırıyor; üstü gök, altı yer oluyor. Bundan sonra yeryüzü bitki ve hayvanlarla donatılıyor.
Sayfa 83 - Kaynak yayınlarıKitabı okudu
"Jocob-El: Yakup anlamı: El korusun Jisma-El: İsmail anlamı: El işitsin, Jishak-El: İshak anlamı: El bana gülsün, Elizer: El-ezer anlamı: El yardımcım olsun."
Reklam
"Max Dimont, Jews, God and History'de (America, 1962, s.31-186) Abraham'ın Tanrısı ile konuşmasını Yahudi tarihinin başlangıcı olarak kabul ediyor" "Yahudileri bir arada tutan Abraham'ı ata olarak kabul etmeleri, sünnet olmaları ve tektannya inanmaları nedeniyle imiş. Eğer onlar Abraham'ı ata olarak kabul etmeselerdi ne Yahudi ne de Yahudilik olacaktı diyor Max Dimond."
"Atalar, yani İbrahim, İshak, Yakup zamanında İsrail bir din merke­zi olmamış. Çünkü onlar Tanrı evleri yapmamışlar. Eğer yapsalardı, büyük rol oynarlardı deniyor."
" Kur'an kendinden önceki kitapları tasdik eden, inanan millete her şeyi açıklayan, doğru yolu gösteren bir rehber ve rahmettir." 210 Yusuf,111.
Sayfa 80 - Kaynak yayınlarıKitabı okudu
“İslamdan önceki Araplarda şahıslar veya kabileler, tapacakları Tanrı ya, bir kurban töreniyle kan bağı şeklinde bağlanırlarmış. Böylece o kabilenin Tanrısı veya atası olurmuş. Onun heykelini veya simgesini evine koyup dualarında aracı olarak kullanırlarmış. (Hıristiyanlıkta bu, haç, İsa, Meryem resim ve heykelleri ile sürüyor.)”
Reklam
"Yusufun, kardeşlerini kıskandıran rüyaları, Akad Kralı I.Sargon'un rüyalarına benziyor. Sargon, Kiş Kralı Urzababa'nın sarayında içkicibaşı iken, hasta Kral'a, gördüğü iki rüyasını anlatıyor."
Olayları kronolojik bir sıraya koyarsak: İbrahim babası 70 yaşındayken doğmuş. Babası 205 yaşında ölmüş. İbrahim'in o zaman 135 yaşında olması gerek. Fakat İbrahim 75 yaşında Filistin'e gidiyor. Oradan kıtlık yüzünden Mısır'a geçiyor. Mısır'dan getirdiği cariye, çocuk doğurduğunda İbrahim 86 yaşında. Filistin'e, Mısır'a gidip gelmesi 11 yıl içinde. İbrahim, 99 yaşında sünnet oluyor. Kendisi 100, karısı Sara 90 yaşındayken İshak doğuyor. İsmail 13 yaşında sünnet oluyor. İshak 3 yaşındayken ismail 16 yaşında oluyor ve annesiyle çöle atılıyor. Diğer taraftan yine Tevrat'a göre ismail küçükken çöle atılmış gibi görünüyor.
Sayfa 124 - Kaynak yayınlarıKitabı okudu
İbrahim Peygamber ve çocuklarıyla ilgili konular Tevrat'ın ilk kitabı Tekvin'in Bap 12-50 kısmını kapsıyor. Baştaki Tekvin, Bap 1-11 bölümleri, evrenin ve insanın yaratılışı, Havva'nın Adem'in kaburgalarından var edilişi, cennetten kovulmaları, Habil- Kain cinayeti; Tufan, Babil kulesi, tek dil konularını kapsıyor.
Sayfa 16 - Kaynak yayınlarıKitabı okudu
"Bazı bilginlere göre İbrahim, İshak, Yakup hikayeleri, bu addaki kabilelerin hikayeleri. Bazılarına göre de şahısların hikayeleri. Bunlar Homer'in Truva (Troia) savaşları hakkında yazdıkları gibi yüzyıllar boyunca destan şeklinde ağızdan ağza gelerek en az 1500 yıl sonra ya­zıya geçmiştir. Bu süre içinde yeni olaylar, yeni gelenekler, efsaneler bunlara karıştırılmış, eklenmiştir. Arkeolojik buluntularda İbrahim'in ataları olarak verilen şahıs ad­larının, yer adları olduğu saptandı. Gittikleri yazılan şehirlerin o çağ­larda henüz var olmadığı, Filistin'in güney sahillerinde bulundukları yazılmış olmasına rağmen, yapılan kazılarda oralarda olamayacakları anlaşıldı. Güney sahillerinde Mısırlılara ait eserlerin bulunması, oraların Mısırlıların kontrolü altında bulunduğunu gösteriyordu."
Reklam
Aslında tek Tanrı düşüncesine doğru ilk adımı Babilliler atmışlar. Kendilerinin var ettikleri Tanrı Marduk'a, Sumerlilerin 50 Tanrısının adını vermişler. Bu da İslamda Allah'a verilen 99 adla paralel görünüyor. İkinci olarak, esas tek Tanrı düşüncesini İÖ 13. yüzyıllarda Mısır'da görüyoruz. Mısır Kralı IV. Amonofis, bütün Tanrılar yerine Güneş Tanrısı Aton'u koyuyor. Kendisine de Eknaton adını veriyor.
Sayfa 175 - Kaynak yayınlarıKitabı okudu
Leona Caetani, İslam Tarihi'nde(1924'te yazılma, İtalyancadan Türkçeye çeviren Hüseyin Cahit Yalçın, s. 331) "Muhammed'in düşüncesinde bile 'Hanif' sözcüğü açık ve belli değildir.Çünkü kelime Arapça değildir, o bu sözcüğü kapalı şekilde işittiği için, bunu kapalı bir din kavramı olarak rastgele kullanmıştır.
Sayfa 181 - Kaynak yayınlarıKitabı okudu
İbrahim'in Sumerlilerde olduğu gibi kendi Tanrısı var. Tevrat'ta çocukları hep " Babamızın Tanrısı " diyorlar veya " İbrahim'in Tanrısı " deniyor. Bunun görevi ailenin mutluluğunu, bereketini korumak, ona yol göstermek ve büyük Tanrılara şahsın isteklerini ve dualarını iletmek. Bu şahsi Tanrı, daha sonraları kabile Tanrısı oluyor ve yavaş yavaş İsrail kavminin Tanrısı haline geliyor. Bu arada bulundukları yerin Tanrılarını da tanıdıklarını görüyoruz. İsrail Tanrısının tek oluşu ve evrenselleşmesi, Müslümanlıkta ancak son şeklini buldu diyebiliriz. Çünkü Hıristiyanlıkta, İsa'nın Tanrı'nın oğlu oluşu, Kutsal Ruh ve Meryem'e Ana Tanrıça gibi tapılması, hâlâ tek Tanrının olmadığını gösteriyor.
Sayfa 181 - Kaynak yayınlarıKitabı okudu
Tevrat, Tekvin, Bap 22'ye göre, İbrahim, gördüğü bir rüya üzerine oğlu İshak'ı yakma kurbanı yapmak için götürüyorsa da, Rabbin gönderdiği bir koçla bu önleniyor. Batı Samilerinde oğullarını Tanrı Baal'e kurban etme geleneği var. Finike şehirlerinde dinsel çılgınlıklar halinde bu törenler yapılıyor. Hatta bazen memede olan yüzlerce çocuk kurban olarak yakılmış. İsrail'de böyle kurban var.
Sayfa 124 - Kaynak yayınlarıKitabı okudu
Sumer'de Tanrı'lar, Tevrat ve Kur'an'da da Tanrı insanı çamurdan ve kendi benzerinde yaratıyor. Yalnız Tevrat'ın ikinci yaratılış hikâyesinde erkeğin çamurdan, kadının da onun kaburgasından yaratıldığı ve cennetten kovulmaları konusu tamamıyla Sumerlilerin bir efsanesine dayanmaktadır. Yalnız Kur'an'da kadının Adem'in kaburgasından yaratıldığı yazılmıyor.
Sayfa 86 - Kaynak yayınlarıKitabı okudu
497 öğeden 466 ile 480 arasındakiler gösteriliyor.
Resim