İleti Tasarımında HaberNurdoğan Rigel

·
Okunma
·
Beğeni
·
260
Gösterim
Adı:
İleti Tasarımında Haber
Baskı tarihi:
Ocak 2000
Sayfa sayısı:
256
ISBN:
9789753532174
Kitabın türü:
Yayınevi:
Der Yayınları
Haber, içinde kullanılan bilgi ve saygındı, tarihsel süreçten gelen kitle iletişim araçlarının en prestijli ürünü idi. Tüm diğer profesyonel ileti tasarımlarına; reklam, film, şiir, roman hepsine tanıtımlarında yardım ederdi. Çünkü doğru işi, gerçeği veriyordu, bilgilendiriyordu. Ve insanlar habere inanırdı, ihtiyaç duyardı. Haberleri gazetede okurken, TV'de izlerken onlara gösterilen ilgi, neredeyse günlük bir ritüeldi.

Oysa şimdi tasarımdaki bozulmalar, kitle iletişim araçlarının "Amiral Gemisi" haberleri değiştirdi. Bozulma önce bilginin geri plana itilmesi ve ilgi çekme adına eğlendirme, bazen de iğrendirmeye varan öğelerin ön plana geçmesiyle başladı. Sonra haber kaynaklarının yerini haberin içindeki öyküde rolünü oynayan aktörler aldı. Haberi yazarken kaynağı özne olarak kullanan gazeteci, kapalı yapıt haberi açmak için önce haber öyküsünde kendine rol yazdı. Şimdilerde ise Jean Baudrillard'ın deyişiyle "İletişim Sarhoşluğu" içinde başrolü istiyor.

Eşik bekçisi gazeteci suçluların öykülerine eşikten sıklıkla geçiş izni verdikçe, "suç seçkinleri" haberlerin vazgeçilmezleri oldu ve tüketici haberden vazgeçti.

Artık medyadan gelen brüt haberleri iletişimin otoyoluna kendi girerek, net haberlere dönüştürüyor. Gazeteciye de görevini yeniden sorgulamak düşüyor.
(Arka Kapak)
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Kitaba henüz alıntı eklenmedi.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
İleti Tasarımında Haber
Baskı tarihi:
Ocak 2000
Sayfa sayısı:
256
ISBN:
9789753532174
Kitabın türü:
Yayınevi:
Der Yayınları
Haber, içinde kullanılan bilgi ve saygındı, tarihsel süreçten gelen kitle iletişim araçlarının en prestijli ürünü idi. Tüm diğer profesyonel ileti tasarımlarına; reklam, film, şiir, roman hepsine tanıtımlarında yardım ederdi. Çünkü doğru işi, gerçeği veriyordu, bilgilendiriyordu. Ve insanlar habere inanırdı, ihtiyaç duyardı. Haberleri gazetede okurken, TV'de izlerken onlara gösterilen ilgi, neredeyse günlük bir ritüeldi.

Oysa şimdi tasarımdaki bozulmalar, kitle iletişim araçlarının "Amiral Gemisi" haberleri değiştirdi. Bozulma önce bilginin geri plana itilmesi ve ilgi çekme adına eğlendirme, bazen de iğrendirmeye varan öğelerin ön plana geçmesiyle başladı. Sonra haber kaynaklarının yerini haberin içindeki öyküde rolünü oynayan aktörler aldı. Haberi yazarken kaynağı özne olarak kullanan gazeteci, kapalı yapıt haberi açmak için önce haber öyküsünde kendine rol yazdı. Şimdilerde ise Jean Baudrillard'ın deyişiyle "İletişim Sarhoşluğu" içinde başrolü istiyor.

Eşik bekçisi gazeteci suçluların öykülerine eşikten sıklıkla geçiş izni verdikçe, "suç seçkinleri" haberlerin vazgeçilmezleri oldu ve tüketici haberden vazgeçti.

Artık medyadan gelen brüt haberleri iletişimin otoyoluna kendi girerek, net haberlere dönüştürüyor. Gazeteciye de görevini yeniden sorgulamak düşüyor.
(Arka Kapak)

Kitap istatistikleri