İmam Humeyni'den İrfani Öğütler

M. Rıza Remzi Evhadi

İmam Humeyni'den İrfani Öğütler Sözleri ve Alıntıları

İmam Humeyni'den İrfani Öğütler sözleri ve alıntılarını, İmam Humeyni'den İrfani Öğütler kitap alıntılarını, İmam Humeyni'den İrfani Öğütler en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ömür
Sakın, günahın kökleri sağlamlaştıktan sonra insanın tövbe edebileceğini veya tövbenin şartlarına amel edebileceğini sanma..
Sayfa 68
Reklam
Ey Aziz Uyan Gaflet ve sarhoşluğu kendinden uzaklaştır amellerin öteki alemin tartısına konmadan akıl tartısında onları kendin tart sana hesap sorulmadan Sen kendine hesap sor kalp aynanı şirk nifak ve riyadan Arındır bırakma ki küfür ve şirk onu öyle kaplasın da öteki alemin ateşi dahi onu temizleyemesin Fıtrat nurunun küfür karanlığına gömülmesine izin verme Allah'ın bizi üzerine yarattığı ilahi fıtratın zayi olmasına göz yumma Bu ilahi emanete bu kadar ihanet etme Gönül aynanı temizle ki hakkın Cemali onda tecelli etsin ve seni bu alemde ki her şeyden müstağni kılsın bütün aleme değiştiremeyeceğin İlahi Aşk Ateşi kalbinde öyle bir yansın ki bütün sevgilerin kökünü kurutsun o zaman Allah'ın Yazdığından ve zikrinden öyle bir lezzet alırsın ki bütün hayvanı lezzetleri oyuncak zannedersin Eğer bu makamın ehli değilsen ve bu manalar sana anlaşılması zor geliyorsa En azından Kur'an'ın ve masum imamların öbür dünyada bize verileceğini müjdeledik leri ilahi nimetleri kaçırma insanlar nezdinde Birkaç günlük hayali şöhrete ulaşmak için onca sevabı zayi etme onca kerametler den kendini mahrum etme ebedi saadeti sonsuz şekavet e satma
İnsanın yaptığı her amel, nefiste bir kök oluşmasına neden. Olur. Başta iş kolaydır.Bir günah işlediğinde hemen dönüş yapabilir. Günah biraz artınca,iş biraz zorlaşır. İnsan yaşlandıkça,bu kök salmış günahlar kuvvetlenir ve insan zayıflar. İnsanın iradesi zayıflar,ama kendisini müptela ettiği günahlar artar. Tövbeyi yaşlılık zamanına ertelemeyin. Demeyin ki, yaşımız biraz ilerlesin,tövbe ederiz. O zaman geldiğinde bu mümkün olmayacaktır. Şeytan ömrümüzün sonuna kadar bize bu şekilde vesvese vererek,öteki âleme imansız gitmemiz için çalışıyor. Peygamberlerin daveti karşısındaki bütün şeytani vesveselerin hedefi, bizim o nura ulaşmamızı engellemektir. Şeytanları tanımanız gerekir.Eğer şeytanları tanımassaniz kendinizi savunamazsiniz. Kendi şeytanınızı tanıyın, batınınızdaki şeytanı tanıyın ve dışardaki şeytanları da tanıyın ki onlara karşı cihat edebilesiniz, insanın batını şeytanı insanın kendisidir,insanın benliği, nefsani heva ve hevesleridir. ( imam Humeyni)
Ey Aziz şeytanın hilelerinden kork ve dikkatli ol. elli yıl veya daha fazla şehvetimin ardından gider, Ölüm yaklaştığında tövbe ederim diyerek Allah'ı kandırmaya kalkışma bunlar boş hayallerdir. sakın günahın kökleri sağlamlaştıktan sonra insanın tövbe edebileceğini veya tövbenin şartlarına amel edebileceğini sanma. günah yükünün hafif, kalbi kinlerin az, batını karanlıklarını zayıf ve tövbe şartlarının kolay olduğu zaman ömrümün baharı olan gençlik zamanıdır. insan yaşlandığında hırsı, tamahı, makam ve mal sevgisi ve Arzuları artmaktadır. bu hem tecrübe ile ispatlanmıştır. ve hem de resulullahtan nakledilen hadis buna şahittir insanın yaşlandığında da tövbe edebileceğini kabul etsek dahi yaşlanacağına ve vaat edilmiş ecelin ona gençlik yıllarında günahla meşgulken gelmeyeceğine ne garantimiz var yaşlıların azlığı ölümün gençlere daha yakın olduğunun delilidir 50 kişilik Şehirde İnsan 80 yaşına ulaşmış 50 kişi göremiyor
Tarafını belli etmek.
Hz. Yusuf köle olarak satılacağı zaman, yaşlı bir kadın az bir parayla Yusuf'un müşterisi oldu. Dediler ki: Bu paraya Yusuf'u sana vermezler. Yaşlı kadın dedi ki : Biliyorum. Ama istiyorum ki benim adım da Yusuf'un talipleri arasında yazılsın.
Sayfa 17
Reklam
İnsanlık
Ruhun sağlık ve selameti, insaniyet caddesinde dengeli bir şekilde hareket etmesidir. Hastalığı ise insanlık yolundan sapmasından ibarettir.
Sayfa 59
'Dostluk'
Dosttan ve dostluk iddiasında olanlardan zulüm görmek daha ağır ve daha çirkindir.
Sayfa 56
İnsan zahir və batinində, həmçinin bütün işlərində Allahın istədiyi şəkildə davranarsa xalis bir qul olar. Übudiyyət (Allaha qul olub, ona itaətkar, tabe olmaq) çox uca bir məqamdır. Şəhadət kəliməsində "Əşhədu ənnə Muhəmmədən əbduhu və rəsuluhu" deməyimizin səbəbi budur. Əgər Peyğəmbərin (s.a.s) übudiyyəti olmasaydı risalət məqamına da çatmayacaqdı.
Reklam