İmgesel Bedenler (Etik, Güç ve Bedensellik)

·
Okunma
·
Beğeni
·
44
Gösterim
Adı:
İmgesel Bedenler
Alt başlık:
Etik, Güç ve Bedensellik
Baskı tarihi:
Şubat 2018
Sayfa sayısı:
256
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789756056943
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Imaginary Bodies: Ethics, Power and Corporeality
Çeviri:
Dilan Eren
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Otonom Yayıncılık
“Beden” nosyonu, günümüz feminist teori ve pratiğinde çokça tartışılıyor. Bu tartışma, hem psikanalizin hem de felsefenin beden imgelemlerinden besleniyor. Moria Gatens her iki yaklaşımın da kadın bedenini “eksiklik”, “bağımlılık” ve “tutku”, erkek bedenini ise “tamlık”, “özerklik” ve “zihin” ile ilişkilendiren hâkim imgelemlerini sorguluyor. Zira Gatens’a göre, kadın ve erkek bedenine atfedilen bu farklı beden imgelemleri, kadınların ve erkeklerin “siyasi beden”le ilişkilenme koşullarını belirliyor. Kadınları siyasi bedenden dışlama işlevi görürken, erkekleri bu bedenin kurucusu ve öznesi olarak konumlandırıyor.
Peki beden bu hâkim imgelemlerin ötesinde nasıl düşünülebilir? Zihnin kuvvetleri karşısında edilgenleştirilen bedene etkin ve yaratıcı güçleri nasıl iade edilebilir? Bu soru karşısında Gatens, Spinoza’nın “öteki imgelemler” nosyonu temelinde, bedenlerin değişebilme, etkileme ve etkilenebilme gücüne odaklanıyor. Feminist düşünce ve pratiği sürekli çıkmazlara sürükleyen cinsiyet/toplumsal cinsiyet ayrımını yerinden ederek, bedeni bir etik pratik, cinsel farkı ise bu kendini olumlama pratiğine içkin olarak düşünmeyi öneriyor. İmgesel Bedenler, bedeni özgürleştirilecek bir şey değil, bizzat bir özgürleşme pratiği olarak okuyor.
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Modern siyasi topluluklar kadınların bedenini tüketerek ayakta kalır. Kadınlar bu yapay bedenin iç organlarına ve ihtiyaçlarına hizmet eder, onun varlığını, birliğini, bütünlüğünü böylece korur hiç fark ettirmeden bedeninin parçalarını yeniler.
Moira Gatens
Sayfa 56 - Otonom yayıncılık
Sözleşmecilik (her zaman ve her yerde) kadınların aleyhine işler, çünkü kadınlar [kamusal düzene] “bireyler olarak değil de kadınlar olarak dahil edilmişlerdir.”
Moira Gatens
Sayfa 145 - Otonom yayıncılık
Kadınların cinsel istismarı, kadınlara yönelen bir etik nefret değil de “erkek erkeğe” görüşülecek bir hukuki sorun olarak görülür.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
İmgesel Bedenler
Alt başlık:
Etik, Güç ve Bedensellik
Baskı tarihi:
Şubat 2018
Sayfa sayısı:
256
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789756056943
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Imaginary Bodies: Ethics, Power and Corporeality
Çeviri:
Dilan Eren
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Otonom Yayıncılık
“Beden” nosyonu, günümüz feminist teori ve pratiğinde çokça tartışılıyor. Bu tartışma, hem psikanalizin hem de felsefenin beden imgelemlerinden besleniyor. Moria Gatens her iki yaklaşımın da kadın bedenini “eksiklik”, “bağımlılık” ve “tutku”, erkek bedenini ise “tamlık”, “özerklik” ve “zihin” ile ilişkilendiren hâkim imgelemlerini sorguluyor. Zira Gatens’a göre, kadın ve erkek bedenine atfedilen bu farklı beden imgelemleri, kadınların ve erkeklerin “siyasi beden”le ilişkilenme koşullarını belirliyor. Kadınları siyasi bedenden dışlama işlevi görürken, erkekleri bu bedenin kurucusu ve öznesi olarak konumlandırıyor.
Peki beden bu hâkim imgelemlerin ötesinde nasıl düşünülebilir? Zihnin kuvvetleri karşısında edilgenleştirilen bedene etkin ve yaratıcı güçleri nasıl iade edilebilir? Bu soru karşısında Gatens, Spinoza’nın “öteki imgelemler” nosyonu temelinde, bedenlerin değişebilme, etkileme ve etkilenebilme gücüne odaklanıyor. Feminist düşünce ve pratiği sürekli çıkmazlara sürükleyen cinsiyet/toplumsal cinsiyet ayrımını yerinden ederek, bedeni bir etik pratik, cinsel farkı ise bu kendini olumlama pratiğine içkin olarak düşünmeyi öneriyor. İmgesel Bedenler, bedeni özgürleştirilecek bir şey değil, bizzat bir özgürleşme pratiği olarak okuyor.

Kitabı okuyanlar 2 okur

  • Mehmet Güven
  • Leyla Aydin

Kitap istatistikleri