Adı:
İnancın En Güzel Tarihi
Baskı tarihi:
2014
Sayfa sayısı:
162
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789754584868
Kitabın türü:
Orijinal adı:
La plus belle histoire de dieu
Çeviri:
İsmet Birkan
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İş Bankası Kültür Yayınları
Tektanrıcılık ne zaman ve nasıl başladı? Kitabı Mukaddes'in Tanrı'sı nasıl oluyor ya da sırası geldiğinde her çeşit insani duyguyu sergileyebiliyor? Tanrı neden "biricik"tir? Nerede bulunuyor ve bugün dünyada nasıl bulunabilir? Tevrat'ın Tanrı'sı bir görünüp bir kaybolan doğası, kendini ele geçirilmez olarak ortaya koymasıyla "erotik" bir Tanrı mıdır aynı zamanda? Nuh, İbrahim, Musa ve İsa hangi yönleriyle kutsal sözün birer elçisi olmuşlardır?

İnancın En Güzel Tarihi'nde yaklaşık 3300 yıl önce Orta Doğu'da ortaya çıkan tektanrı inancı ve bu inancın geçirdiği evrelerin öyküsünü okuyacak; "insan"ın bazen sığınma, bazen ürkme, bazen de dileklerle-şikayetlerle başvurma ihtiyacıyla bağlılık duyduğu Tanrı fikrinin nasıl oluştuğuna tanıklık edeceksiniz.
İş Bankası Kültür yayınlarından çıkan "En güzel tarih" serisinin okuduğum üçüncü kitabı.Kitabın adına bakınca Dinler tarihi gibi algılayarak aldım ama beklentimi karşılamadı.Tek Tanrı kavramının ortaya çıkışı ve dolayısıyla Yahudi inancı üzerine yoğunlaşan bir kitap.Tek Tanrı fikri ne zaman, nasıl ortaya çıktı.Hangi antik kültürlerin hangi inançlarından etkilendi.Yahuda'nın diğer kültürlerin tanrılarından farkı nedir sorularına cevap arıyor ve bunu ustaca sorgulamalarla cevaplandırıyor.
Musa halkına Yahve’den başka tanrı tanımamanın sadece ona bağlanmanın ve sadece ona tapmanın gerektiğini öğretmiştir bu din tarihçilerinin bir tanrıcılık Henoteizm adını verdikleri şeydir öteki tanrıların varlığı yatsınmaz fakat sadece bir tanesine bağlanırlar geri kalanlarla ilgilenilmez onlar görmemezlikten gelinir.
- Kabala'dan söz ettiniz. Bu nedir?

- Bu sözcük, ''kabul edilmiş'', kuşaktan kuşağa aktarılan gelenek anlamlarına gelen İbranice qabala teriminden gelir. Bugün bu terim, genel olarak, Yahudi geleneğinin gizli, gizemli, ''batıni'' [êsotêrique] boyutunu gösterir. Kabalacılar, Tevrat'ın cümle ve ayetlerinin açık anlamlarıyla ilgilenmezler. Daha doğrusu, açıkça anlaşılan metnin altında, ona koşut olarak, gizli bir metnin de yürüdüğünü düşünürler.
Musa Yahve inancından ve ona odaklı olarak kurmaya giriştiği dinden her türlü “antropomorfizmi” yani insan biçimciliğini dışlamak istiyordu.
- Buna göre, tarihle bellek arasında karşıtlık mı söz konusu?

- Kesinlikle. Tarih, geçmiş olaylarla uğraşır; bunlardan, bugün için, ''ibret alınabilir'' ya da alınamaz, o ayrı konu. Ama bu olaylar gerçekten ''geçmiş'', olup bitmiştir. Bellek içinse, aksine, bunlar günceldir. Esas olan, 'gerçek olayın öyküsü' değil, 'olayın gerçek öyküsü'dür; yani Vahiy metninin bize sunduğu öykü...

Kitabın basım bilgileri

Adı:
İnancın En Güzel Tarihi
Baskı tarihi:
2014
Sayfa sayısı:
162
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789754584868
Kitabın türü:
Orijinal adı:
La plus belle histoire de dieu
Çeviri:
İsmet Birkan
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İş Bankası Kültür Yayınları
Tektanrıcılık ne zaman ve nasıl başladı? Kitabı Mukaddes'in Tanrı'sı nasıl oluyor ya da sırası geldiğinde her çeşit insani duyguyu sergileyebiliyor? Tanrı neden "biricik"tir? Nerede bulunuyor ve bugün dünyada nasıl bulunabilir? Tevrat'ın Tanrı'sı bir görünüp bir kaybolan doğası, kendini ele geçirilmez olarak ortaya koymasıyla "erotik" bir Tanrı mıdır aynı zamanda? Nuh, İbrahim, Musa ve İsa hangi yönleriyle kutsal sözün birer elçisi olmuşlardır?

İnancın En Güzel Tarihi'nde yaklaşık 3300 yıl önce Orta Doğu'da ortaya çıkan tektanrı inancı ve bu inancın geçirdiği evrelerin öyküsünü okuyacak; "insan"ın bazen sığınma, bazen ürkme, bazen de dileklerle-şikayetlerle başvurma ihtiyacıyla bağlılık duyduğu Tanrı fikrinin nasıl oluştuğuna tanıklık edeceksiniz.

Kitabı okuyanlar 9 okur

  • Welat BARNİÇ
  • Hamit Merwan Akbalik
  • mrtdgdvrn
  • Murat Erim
  • Feyyaz Tunca
  • Serkan Öztürk
  • Serdar Glmz
  • Çağatay
  • Mehmet Abdullah Songül

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%25 (1)
9
%0
8
%25 (1)
7
%25 (1)
6
%25 (1)
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0