İnsan ve Allah

Mustafa Çamran

İnsan ve Allah Sözleri ve Alıntıları

İnsan ve Allah sözleri ve alıntılarını, İnsan ve Allah kitap alıntılarını, İnsan ve Allah en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Bizim elimizde Allah'ın varlığının bulunduğu bir yer ile O'nun varlığının bulunmadığı başka bir yer yoktur ki onunla Allah'ın varlığını tecrübe edip anlayabilmemiz mümkün olsun."
Sayfa 66
"Kur'an-ı Kerim insanın kalp ve vicdanının ilham ve işrak yoluyla uyanmasını ve Allah'ın varlığını hissedip anlamasını hedeflemektedir."
Sayfa 65
Reklam
"Ruh insanın deruni boyutunun peygamberidir;arıdır, paktır; Allah'ın insandaki tecellisi, halifesi ve vekilidir."
Sayfa 33
Bir gün müşriklerden biri elinde çürümüş bir kemikle Hz.Muhammed'in (s.a.a.) yanına gelmiş ve elindeki kemiği ufalayarak havaya savurduktan sonra "Ey Muhammed! Bu ölüyü kim diriltecek ve çürümüş kemiklere kim can verecek? diye sormuş. İşte bu soruya cevap olarak, söz konusu bu ayeti kerime nazil olmuştur: (Ey Resûlum) De ki: 'Onları, ilk defa yaratıp inşa eden kimse diriltecek. O, her yaratmayı bilir." Bu konuyla ilgili Arapçada "hilkať" [yaratmak] ve bir şeyi yoktan var etmek anlamına gelen "inşa” şeklinde iki fiil vardır. Bir şeye yokken varlık veren Allah, bu varlığın şeklini değiştirmeye de elbet kadirdir. Bildiğiniz gibi, biz insanların yaptığı işlerde, üretim ve bir anlamda "yaratış"ta daha çok şekil-form değiştirmek söz konusudur. Örneğin bir ahşap alır, ondan bir masa ve sandalye yaparız. Bu, bir halden diğerine dönüştürmek şeklinde bir "yaratış"tır fakat bu ahşabı ve özü olan ağacı yokluktan var eden Yüce Allah'tır
Sayfa 49 - Önsöz Yayıncılık
ilmimiz ve duyularımızın neticesi olan fizik ve kimya bilimi ve bu özelliklerin tamamı sınırlıdır ve sonsuz olan Allah'ı hiçbir şekilde anlayamaz.
Allah'ın tecellisi olan bu ruh Allah'ın halifesi ve vekili, Allah'ın insandaki cilvesidir.
Reklam
"Allah'ın tecellisi" ve "Allah'ın bir emri" olarak bütün insanlarda ortak ve eşitse insanları birbirinden ayıran şey nefis meselesidir Tüm kazanımlar, eğilimler, irade yetisi, arzular vb. nefiste bütünleşir ve insan kişiliğini oluşturur. İnsanın geçmişi, deneyimleri, iyilik ve kötülükleri bu nefsin içinde birikir. Kıyamet gününde insanın değerinin ölçüleceği şey ruh değil, nefistir. Bütün iyilikler, kötülükler, günahlar vb. nefiste birikir ve dolayısıyla insan bu nefsin bilgisi ile ilahi adaletin huzuruna çıkarılır, ölçülür. Ruh, derûnî peygamberdir, saf ve soyuttur. Kısacası Allah'ın tecellisi olan bu ruh Allah'ın halifesi ve vekili, Allah'ın insandaki cilvesidir.
Sayfa 24 - Önsöz Yayıncılık
43 öğeden 31 ile 43 arasındakiler gösteriliyor.