İnsan ve Hayat - Sayı 34 sözleri ve alıntılarını, İnsan ve Hayat - Sayı 34 kitap alıntılarını, İnsan ve Hayat - Sayı 34 en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İki Bilmez Adam
Çok bildiğini zanneden adamın biri, kendi gibi bir cahile misafir olmuş. Sohbet esnasında misafir, hane sahibine,
"Nasara ne kelimedir?" diye sormuş. Adam bir mazeret uydurup, "Biraz müsaade edin. Sonra cevabını vereyim!" diyerek kalkıp dışarı çıkmış.
"Aman! Misafire ne cevap vereyim?" derken, o sırada oğlunun, odasında tecvid dersine çalıştığını görmüş. Oğlunun “medd-i muttasıl" dediğini işitince "Hah!” diyerek koşa koşa misafirin yanına gelip, "Efendi, sualiniz ne idi?" diye sormuş. Misafir: “Nasara'nın ne kelime olduğunu sormuştum, deyince Adam: "Medd-i muttasıl!” demiş. Misafir şu karşılığı vermiş: "Vallahi kabul etmem! İçeride kamusa baktın
İki Bilmez Adam
Çok bildiğini zanneden adamın biri, kendi gibi bir cahile misafir olmuş. Sohbet esnasında misafir, hane sahibine,
"Nasara ne kelimedir?" diye sormuş. Adam bir mazeret uydurup, "Biraz müsaade edin. Sonra cevabını vereyim!" diyerek kalkıp dışarı çıkmış.
"Aman! Misafire ne cevap vereyim?" derken, o sırada oğlunun, odasında tecvid dersine çalıştığını görmüş. Oğlunun "medd-i muttasıl" dediğini isitince "Hah!" diyerek koşa koşa misafirin yanına gelip, "Efendi, sualiniz ne idi?" diye sormuş. Misafir: "Nasara'nın ne kelime olduğunu sormuştum, deyince Adam: "Medd-i muttasıl!" demiş. Misafir şu karşılığı vermiş: "Vallahi kabul etmem! İçeride kamusa baktın da öyle cevap veriyorsun!.."
Son zamanlarda pek sık görülen, hemen hemen her yazarın kullandığı «tüm» kelimesinin nereden geldiği, menşeinin ne olduğu belli değildir. Belki de Arapça «tenim ve tamam>> ile ilgilidir. Orta Anadolu halk ağızlarında rastlanan, fakat ne idiği belli olmayan bu kelimenin, bâzı yazarların yazılarından «bütün» kelimesini kovup onun yerine geçmesini garip karşılamamak mümkün değildir. Çünkü, «bütün» kelimesi türkçedir. <Tüm>>ün de belirsiz sifat olarak kullanılması ve isimlerin önünde bulunması, yadırganacak bir durumdur. Şu cümlede böyle bir kullanılış görülmektedir: «...Tüm edebiyat sevenler için». Buna benzer durumlarda «tüm> yerine <bütün» demek daha güzel olacaktır.
Kur'an-ı Kerimle haşır neşir olmak
Cabir b. Abdullah Hazretleri anlatıyor: Peygamber Efendimiz (sav), Uhud harbinde şehit edilen iki kişiyi bir araya getirdikten sonra: "Bunlardan hangisi Kur'an'la daha fazla haşır neşirdi?" diye sorar. Birine işaret edildiği takdirde, önce onun defin işlemini yapardı. (Buhârî-Tirmizî, Nesaî, İbn Mâce)
Kur'an-ı Kerim'deki 6666 ayetin hangi kısımlara ayrıldığını İbn-i Kemal merhum aşağıdaki manzumeyle şöyle anlatıyor.
Bilmek istersen eğer sen aded-i âyâtı Cümlesi altı bin altı yüz altmış altı.
Binidir vad beyanında anın, bini vaid Binidir emr-i ibadet, bini nehy-ü tehdid,
Bini emsal-ü berdir, bini ahbar-u kasas Beş yüz âyâtı helal ile harama muhtas
Buldu yüz ayeti tesbih-u duada çü rüsuh, Altmış altısı dahi ayet-i nasihu mensuh.
Şeyhul-İslam İbn-i Kemal
Sebep Sadece Göçler mi?
■ МЕНМЕТ ÇAPAR
Dünyada nüfus dengeleri değişirken bununla beraber göçler de artıyor. Göçler, ülkelerin kültür hayatından ekonomisine birçok şeyi etkiliyor. İslam dünyasında çağların değişimi batının iddia ettiği gibi olmadı. Ama yine de batı medeniyeti için "Kavimler Göçü" İlk Çağ'ın sonu Orta Çağ'ın