İslam Aile HukukuAhmet Yaman

·
Okunma
·
Beğeni
·
310
Gösterim
Adı:
İslam Aile Hukuku
Baskı tarihi:
1999
Sayfa sayısı:
144
Format:
Karton kapak
ISBN:
2880000060109
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Marifet Yayınları
Temel çerçevisini Kur'an'ın çizip ayrıntılarını Hz. Peygamber'in Sünnetinin belirlediği ve müctehit fakihlerin de bu ilk kaynağa getirdikleri yorumlarla geliştirip sistemleştirdikleri İslâm Aile Hukuku'nun temel esprisi şudur: Aile bireylerinden hiç kimsenin haksızlığa uğramadığı, fıtrattaki kadın-erkek niteliklerine uygun karşılıklı sevgi temeline dayalı bir aileyi kurup ve yaşatmak.
Asıl hedef bu olmakla birlikte tarih boyunca aile kurumu ve hukuku ekseninde yanlış görüşlerin ortaya atıldığı ve müslüman toplum içinde haksızlıklar doğuran yanlış örflerin yerleştiği de bir gerçektir. İşte bu yanlış görüş ve örflere bakarak İslâmın aile hukuku düzeni de yanlış anlaşılıp, yanlış takdim edilme bahtsızlığına uğramıştır.
Müslümanların elinde, İslâmın ve dolayısıyla aile hukukun aslî iki kaynağı yani Kur'ân ve Sahih Sünnet mevcut olduğuna göre, mezkur yanlış anlama ve uygulamalar bu iki kaynağa göre tasfiye edilmelidir.Samimi bir müslümana düşen görev de zaten budur. İşte bu mütavazi çalışma, kendi ekseninde böyle bir amaca hizmet etmeyi hedeflemektedir...
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Eşine eziyet çektirme ve haksızlık yapma ihtimali bulunan kimselerin evlenmesi mekruhtur. Söz konusu zulüm ihtimali kesinlik taşıyorsa o takdirde haramdır.
Düğün merasimine kadar geçecek zaman diliminde kız ve erkeğin günaha girmeden görüşmelerini sağlamak amacıyla günümüzde nişanın hemen arkasından nikah kıyılmaktadır. Bir mahzur dan kurtulmak için yapılan bu muamele telafisi çok güç zararlara sebep olduğundan doğru bir uygulama değildir. Çünkü nişanlılık İslam hukukuna göre taraflara evlenme mecburiyeti yüklenmediğinden her an bozulma ihtimaline açıktır.
"... Rızası alınmadan bekar kız evlendirilemez..." hadisi bunu açıkça ortaya koymaktadır.
Hanefi mezhebine göre buluğ çağına gelmiş bir kızı kendi rızası olmadıkça hiç kimse zorla evlendiremez. Kızın razı olmadığı evlilik akdi hükümsüzdür.
" Bir babanın çocuğuna bırakacağı en büyük miras, iyi bir isimle güzel bir terbiyedir. "
Hz. Muhammed (s.a.s)

ibnü'l Esîr, Câmi'u'l- Usûl, 1/416; bkz. Tirmizî, " Bir ", 33.
Ahmet Yaman
Sayfa 23 - Marifet Yayınları
Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem bir kadınla evlenmek isteyen Muğira bin Şu'be'ye onu görüp görmediğini sormuş, görmediğini öğrenince:"Git, onu gör. Çünkü bu ileride mutlu olabilmeniz birbirinize ısınabilmeniz için en iyisidir. " buyurmuştur.

Ebu Davud nikah 18, Tirmizi nikah 5
"Bir babanın çocuğuna bırakacağı en büyük miras, iyi bir isimle güzel bir terbiyedir."
Hadis-i Şerif
(İbnul Esir, Camiul Usul 1/416)
Kadının yemek hazırlamak ve temizlik dahil ev işlerini yapma mecburiyetinin bulunmadığı, kayınvalide ve kayınpederi ne bakıp ihtiyaçlarını görmek yükümlülüğünün olmadığı söylenmiştir.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
İslam Aile Hukuku
Baskı tarihi:
1999
Sayfa sayısı:
144
Format:
Karton kapak
ISBN:
2880000060109
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Marifet Yayınları
Temel çerçevisini Kur'an'ın çizip ayrıntılarını Hz. Peygamber'in Sünnetinin belirlediği ve müctehit fakihlerin de bu ilk kaynağa getirdikleri yorumlarla geliştirip sistemleştirdikleri İslâm Aile Hukuku'nun temel esprisi şudur: Aile bireylerinden hiç kimsenin haksızlığa uğramadığı, fıtrattaki kadın-erkek niteliklerine uygun karşılıklı sevgi temeline dayalı bir aileyi kurup ve yaşatmak.
Asıl hedef bu olmakla birlikte tarih boyunca aile kurumu ve hukuku ekseninde yanlış görüşlerin ortaya atıldığı ve müslüman toplum içinde haksızlıklar doğuran yanlış örflerin yerleştiği de bir gerçektir. İşte bu yanlış görüş ve örflere bakarak İslâmın aile hukuku düzeni de yanlış anlaşılıp, yanlış takdim edilme bahtsızlığına uğramıştır.
Müslümanların elinde, İslâmın ve dolayısıyla aile hukukun aslî iki kaynağı yani Kur'ân ve Sahih Sünnet mevcut olduğuna göre, mezkur yanlış anlama ve uygulamalar bu iki kaynağa göre tasfiye edilmelidir.Samimi bir müslümana düşen görev de zaten budur. İşte bu mütavazi çalışma, kendi ekseninde böyle bir amaca hizmet etmeyi hedeflemektedir...

Kitabı okuyanlar 11 okur

  • özlem
  • İbrahim Ertaş
  • leylâ
  • Gülcan
  • Berahin
  • Mihemedê NOJDAR
  • Afife
  • Nezire ÖNER
  • Eda⠀ོ
  • Selman Güneş

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%50 (1)
7
%50 (1)
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0