İslâm Mezhepleri Tarihi sözleri ve alıntılarını, İslâm Mezhepleri Tarihi kitap alıntılarını, İslâm Mezhepleri Tarihi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
" Fars kültüründe kral ve ailesinin bir takım insanüstü vasıflar taşıdığına inanılmakta idi. Bu anlayışlarını Ehl-i Beyt'e yansıttıkları ve İslam perdesi altında Ehl-i Beyt sevgisi izhar ederek onlara bir takım üstün vasıflar atfettikleri anlaşılmaktadır. Ayrıca Hüseyin b. Ali'nin İran hükümdarı Yezdicürd'ün kızıyla evli olması sebebiyle Hüseyin'in neslini eski hükümdarlarının varisleri gibi kabul etmişlerdi. "
" İslam'a henüz girmiş olan bazı kabileler, Hz. Peygamber'in vefatından hemen sonra Hz. Ebu Bekir döneminde irtidat etmişlerdir. Yine aralarındaki münafıkların tahrikiyle bazı kabileler dünya işlerini dinden ayırma teşebbüsünde bulunmuşlar, zekat vermekten kaçınmışlardır. Sahabe, dünya işlerini dinden ayırmayı Kur'an'a aykırı bulduğu
için meseleye böyle yaklaşanları münafık kabul etmiş ve hakkı kabul edinceye kadar onlarla savaşmıştır. "
" Halife, Hz. Peygamber'e siyasi anlamda halef olan , onun tesis ettiği idari yapının sürdürülmesini sağlamak üzere onun yerine siyasal anlamda geçen seçilmiş kişidir . Hilafet meselesi aslında İslami ilimler içerisinde İslam hukukunun konusudur. "
" Matûridi, ilmi çevresiyle beraber Maveraünnehir'de İslam düşüncesinin belli bir istikrara kavuşmasında, İslam'ın ve Hanefiliğin Türkler arasında yayılmasında büyük rol oynamış ve bu etkisi zaman içinde artarak devam etmiştir. "
" Emevi-Haşimi çekişmesine taraftar olmak istemeyen ve Harici zihniyetini tehlikeli bulan bazı Müslümanlar dönemin siyasi tartışmalarından uzak kalmaya çalıştı. Onların bu siyasi tavrı, kısa bir müddet sonra itikadı bir hüviyet kazanarak Mürcie ekolü şeklinde teşekkül etti. ''
Gazzali'nin öğrencileri arasında gösterilen İbn Tümert kurduğu Muvahhidler Devleti vasıtasıyla Eş'ariyye'yi Kuzey Afrika'da kökleştirirken, Gazzali ile görüşen Ebü Bekir İbnü'l-Arabi mezhebi Endülüs'te temsil etti.
Hicri ilk asırlarda islam dünyasında hakim olan akide Selef akidesidir ve bu yüzden ilk dönem islam alimleri kelime anlamında olmak üzere Selefiyye olarak kabul edilmistir.
Eş'ariyye'nin müteahhirin döneminin önemli alimlerinden biri de hiç şüphesiz sağlam tefekküre ve zengin felsefi kültüre sahip olan Fahreddin er-Razi'dir (ö.606/1210). El-Me'alim, el-Muhassal ve el-Metalibü'l-'aliye adlı eserlerinde felsefeyle kelamı birleştirerek felsefi kelam dönemini başlatmıştır.
" Yezidiler kirvelerini genelde Sünniler arasından seçerler. Bunun en önemli nedeni zaten dar bir toplum olan Yezidiler bir de birbirleriyle kirve olurlarsa birbirlerinden kız alıp vermeyi engellemiş olurlar . Ayrıca çocuğunu Müslüman bir adamın kucağında sünnet ettiren Yezidi ile Müslüman arasında ömür boyu sürecek olan bir kan kardeşliği ilişkisi kurulur. "
İslam dini, müminlerin kardeşliğini esas alan kan, nesep ve ırk üstünlüğü söylemlerini dışlayan, inanç birliği üzerine kurulu bir “ümmet" toplumu oluşturmayı hedeflemiştir.
Fatımi halifelerinden Hakim Biemrillah döneminde (9961021) Vezir Hamza b. Ali tarafından kurulan aşrı bir fırkadır. Bu fırka mensupları kendilerinden önce gelen bütün dini inanışların yanlış olduğunu kabul ederek Hakim Biemrillah'ın uluhiyyetine ve onun yarattığı ulvi varlıklar hiyerarşisine inanırlar.