İslam Sosyolojisi: Bir Giriş Denemesi

·
Okunma
·
Beğeni
·
489
Gösterim
Adı:
İslam Sosyolojisi: Bir Giriş Denemesi
Baskı tarihi:
Kasım 1986
Sayfa sayısı:
118
Format:
Karton kapak
ISBN:
9758646333
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Islamic Sociology: An Introduction
Çeviri:
Rıdvan Kaya
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Bir Yayıncılık
İslâm bilim felsefesi, temelde beşerî ve bu yüzden de tartışmaya açık olan bilimsel araştırma metodu kuramı ile karıştırılmamalıdır. Yaratılışın doğası ve insanın yaratıcısı tarafından belirlenen statüsü ve rolü hakkındaki Kur´an´î söylem her türlü tartışmanın üzerindedir. İslâm bilim felsefesi, İslâm hayat felsefesinden soyutlanamaz. Gerçekten de, İslâm bilim felsefesi, hayat felsefesinin yalnızca özel bir yönü olarak ele alınabilir. Bu demektir ki, bilim adamı olmadan önce, kişi bir Müslümandır ve Müslüman olmak yalnızca bir araştırıcı veya yalnızca kişisel, toplumsal veya ulasal amaçlar doğrultusunda bir ilgi uygulayıcısı olmak anlamına gelmez. Kısaca, Müslüman olmak görev yüklenmek demektir. Bilim adamı olmak, bir Müslümanı bu kuraldan muaf tutmaz.
118 syf.
Kitap biraz eski benim elimdeki 1986 basımı, çevirisi konusunda gayet iyi. İçerik olarak çok az ama giriş için yeterli sayılabilecek düzeyde. Bazı yerlerde görüşler konusunda İbn-i Haldun'u eleştirmiş ve buna rağmen Ali Şeriati'yi övmesi dikkat çekiyor. Ama güzel tespitler ve özellikle son bölümlerde. Tavsiye edilebilir zaten çok kısa bir günde bitiyor. Fiyat olarak kelepir fakat içerik olarak çoğu kitapdan daha kaliteli.
Kitaba henüz alıntı eklenmedi.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
İslam Sosyolojisi: Bir Giriş Denemesi
Baskı tarihi:
Kasım 1986
Sayfa sayısı:
118
Format:
Karton kapak
ISBN:
9758646333
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Islamic Sociology: An Introduction
Çeviri:
Rıdvan Kaya
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Bir Yayıncılık
İslâm bilim felsefesi, temelde beşerî ve bu yüzden de tartışmaya açık olan bilimsel araştırma metodu kuramı ile karıştırılmamalıdır. Yaratılışın doğası ve insanın yaratıcısı tarafından belirlenen statüsü ve rolü hakkındaki Kur´an´î söylem her türlü tartışmanın üzerindedir. İslâm bilim felsefesi, İslâm hayat felsefesinden soyutlanamaz. Gerçekten de, İslâm bilim felsefesi, hayat felsefesinin yalnızca özel bir yönü olarak ele alınabilir. Bu demektir ki, bilim adamı olmadan önce, kişi bir Müslümandır ve Müslüman olmak yalnızca bir araştırıcı veya yalnızca kişisel, toplumsal veya ulasal amaçlar doğrultusunda bir ilgi uygulayıcısı olmak anlamına gelmez. Kısaca, Müslüman olmak görev yüklenmek demektir. Bilim adamı olmak, bir Müslümanı bu kuraldan muaf tutmaz.

Kitabı okuyanlar 1 okur

  • Faruk Kırmızı

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%0
7
%0
6
%100 (1)
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0