Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

İslam'da Lanetliler Toplumsal Yaralar

M. Cevat Akşit

İslam'da Lanetliler Toplumsal Yaralar Sözleri ve Alıntıları

İslam'da Lanetliler Toplumsal Yaralar sözleri ve alıntılarını, İslam'da Lanetliler Toplumsal Yaralar kitap alıntılarını, İslam'da Lanetliler Toplumsal Yaralar en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Şahit, hakimin kararını dayandırdığı delildir. Eğer doğru tanıklık yapılmazsa bir hakkın kaybolmasına, haksızlığa, kısacası zulme sebep olunmuş olur. Bu, adalete engel olmanın, zulüm etmenin bir başka yoludur. Allah (c.c.)'a ortak koşmaya denk büyük bir günahtır. Yalan yere şahitlik edilmesinin yaygınlaşması kıyamet alametidir". Yalan şahitlik yapanın Cehennemlik olacağı bildirilmiştir. Resûlüllah Efendimiz (s.a.v.), "Kim yalan yeminle birisinin hakkını alırsa Allah ona Cehennemi vacip, Cenneti haram kılar.", buyurmuşlardır. Ve onu; "Kim benim şu minberimin üzerinde yalan yeminiyle haksız olarak bir müslümanın hakkını almak isterse Allah'ın, meleklerin tüm insanların lâneti üzerinedir. Onun ne farzı ne de nafilesi kabul olunmaz." buyurarak lânetlemiştir.
Sayfa 247Kitabı okudu
Bir müslümanın açıklanan şekilde kendi vücudunu örtmesi farz olduğu gibi, başka birisinin avret mahalline bakmaması da farzdır. Bakması haramdır. Kur'anı Kerim'de; "Resûlüm! Mü'min erkeklere, gözlerini harama dikmemelerini, ırz ve namuslarını korumalarını söyle" ve, "Mü'min kadınlara da söyle: Gözlerini harama bakmaktan korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler", buyurulmaktadır. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) de; "Kadın, kadının avret yerlerine; erkek, erkeğin avret yerlerine bakmasın!", buyurmuşlardır. Keza Resûlüllah Efendimiz (s.a.v.); "Bakmak, iblisin zehirli oklarından bir oktur. Onu Allah için bırakana Allah, kalbinde imanın tadını tadacağı bir sevap verir"
Sayfa 378Kitabı okudu
Reklam
Peygamber Efendimiz (s.a.v.), "Üç kişiye Allah Azze ve Celle kıyamet gününde rahmet nazariyle bakmaz: "Ana babasına zulmeden, giyim kuşam veya hallerinde yahut davranışlarında erkeğe benzeyen kadın ve karısını kıskanmayan deyyus" buyurmuşlardır.
Sayfa 218Kitabı okudu
Yeminle söylüyorum! Vallâhi billâhi rüşvet kaldırılmadıkça! Zinâ serbest oldukça! Homoseksüellik önlenmedikçe! Üzerimize lânet yağar!
Peygaberimiz (s.a.v.), bir satıcının yağmurdan ıslanmış buğdayı alta gizlediğini, ellerini sokup anlayıca; "İnsanlar buğdayın ıslak olduğunu görsün diye üste koysaydın ya! Bizi aldatan bizden değildir."", buyurmuşlardır. Buna göre malın ayıbını gizleyen satıcı, Peygamber Efendimiz (s.a.v.) ile karşıt olmaktadır.
Sayfa 269Kitabı okudu
Zalim İdareciler
Kim zalim olduğunu bildiği halde, destek vermek için zalimle beraber yürürse İslam'dan çıkar. (Hadis)
Sayfa 290 - GümüşevKitabı okudu
Reklam
Erkeklik veya kadınlık üstünlük sebebi değildir. Erkeklerin yaptıklarını kadınlar yapamadığı gibi, kadınların yaptıklarını da erkekler yapamamaktadırlar. Kadın ve erkek, birbirine üstün değil, birbirlerini tamamlayan unsurlardır. Allah (c.c.) her cinse özgü yetki ve görevler vermiştir. Üstünlük takva, iman gürlüğü, ahlak güzelliği ve dürüstlük iledir."
Sayfa 363Kitabı okudu
Kul bir şeye lanet etti mi lanet semaya yükselir. Sema kapıları ona kapanır. Sonra lanet yeryüzüne iner. Yeryüzü kapıları da ona kapanır. Sonra sağa gider sola gider girecek bir yer bulamayınca lanet edilene döner. Eğer o, lanete müstahaksa onda kalır. Değilse lanet edenin kendisine döner. Ebu Davud..
İman edilmesi gereken mukaddesatı; dille olmasa dahi davranışlarla tahkir, yalanlamak, hafife almak, önemsiz saymak, onları iptal için çalışmak küfürdür. Mesela bir zorlanma durumu yokken Allah (cc.)'in kesin bir emrini reddetmek, haç'a tapmak, Mushafı pisliğe atmak, üstüne hakaret kasdıyla oturmak, güneşe secde etmek, küfür neşretmek, kesinlikle haram olanı helal, helal olanı haram saymak, dine veya imana sövmek küfürdür. Küfür için iman edilmesi gerekli olanların hepsini inkar etmek şart olmayıp, birine veya bir kısmına inanmamak da küfürdür. Çünkü iman bölünme kabul etmez, parçalara ayrılmaz. İman ile küfür bir arada bulunamaz. Yüzde bir kafir, yüzde doksan dokuz mü'min olunmaz. Ya inanılması gerekenlerin hepsine inanılır yüzde yüz mü'min olunur, ya da hiç mü'min olunmaz, kafir olunur.
Sayfa 141Kitabı okudu
Bu ayetlerde de Resûlüllah Efendimiz (s.a.v.)'e uymanın zorunluluğu açıklanmıştır. Sonuç itibariyle Resûlüllah'ın sünnetinin Kur'an' dan sonra İslam'ın ikinci kaynağı olduğu kesindir. Sünnet'in veya Sünnet'e dair haber demek olan Hadis'in İslam'ın önemli bir kaynağı olduğu, Peygamberimiz (s.a.v.) devrinden itibaren asırlardan beri bütün müctehidler ve bilginlerce kabul edilip uygulanan bir prensiptir. Kur'an'da izaha muhtaç hususlar olabilir. Sünnet, Kur'an'ın genel esaslarına aykırı olmaksızın bunları açıklamıştır. Hatta Kur'an Sünnet'le bilinir. Çünkü biz ne Allah'tan, ne Cebrail (a.s.)'den işitmiyoruz. Mesela namaz vakitlerini sorana Efendimiz (s.a.v.), "Bizimle kıl"; ashabına, "Hac fiillerini bizden alıp öğrenin" ve "Ben nasıl kılıyorsam beni gördüğünüz gibi namaz kılınız", buyurarak namazı, haccı öğretti. Zekat ve diğerlerinin eda şekillerini de mü'minler O'ndan öğrendiler.
Reklam
Peygamber Efendimiz (s.a.v.), "Kim Allah'a ve Ahiret gününe inanıyorsa sıla-i rahim yapsın, akrabasını ziyaret etsin, emrini vermiştir. "İnsanların en hayırlısı, dinde fakih, bilgin olanlar ve sıla-ı rahime en çok riayet edenlerdir", buyurmuşlardır. Akrabayla ilişkiyi kesmek, verilecek cezanın şiddetinden dolayı, sanki Allah'a ve Ahiret gününe inanmamakla bir tutulmuştur.
Sayfa 224Kitabı okudu
Yoldan arazisine yer katmak herkesin hakkına tecavüz etmek demektir. Telafisi zor bir zulüm işlemektir. Resûlüllah Efendimiz (s.a.v.); "Yeryüzünden haksız yere arazi gasbeden, Allah kendisine gazaplanmış olduğu halde O'na kavuşur" ve, "Bir kimse haksız yere yeryüzünden bir karış yer gasbetse, orası yedi kat yerin altına kadar boynuna halka olarak takılır ve mahşerde öyle teşhir olunur, buyurmaktadırlar.
Sayfa 386Kitabı okudu
Peygamber Efendimiz Aleyhisselâm şöyle buyurdu: "İyiliği ümmetimin merhametlilerinden isteyin. Onların himayesinde yaşarsınız. Kalpleri katı olanlardan istemeyin ve beklemeyin. Zira onların tepelerine lânet yağar, rahmet onlardan uzaklaştırılmıştır."
Sayfa 346Kitabı okudu
Kim halka ilmi olmaksızın fetva verirse, yerin göğün melekleri ona lanet eder. (Rumuzu'l-Ehadis)
Sayfa 136 - GümüşevKitabı okudu
Suç işleyeni casusluk yaparak teşhire çalışmamak, kusurları örtmek gerekmektedir. Allah (c.c.), "Mü'minlerin eksikliklerini bulacağız diye casus gibi inceden inceye araştırmayın, Allah'ın örttüğünü örtün", buyurmuştur. Resûlüllah Efendimiz (s.a.v.) de, "Kim kardeşinin gizli kalması gereken ayıbını örter gizlerse, Allah da kıyamet gününde onun ayıbını örter, ortaya çıkarmaz. Kim de müslüman kardeşinin gizli kalan suçunu açığa çıkarırsa Allah onun suçunu evinin içinde de olsa açığa çıkarır ve onun sebebiyle onu rezil eder", buyurmuşlardır.
Sayfa 243Kitabı okudu
75 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.