İş’te Oyunlaştırma (Yeni Nesil Motivasyon - Müşteri ve Çalışanlarınız İçin Davranış Mühendisliği)

·
Okunma
·
Beğeni
·
15
Gösterim
Adı:
İş’te Oyunlaştırma
Alt başlık:
Yeni Nesil Motivasyon - Müşteri ve Çalışanlarınız İçin Davranış Mühendisliği
Baskı tarihi:
2018
Sayfa sayısı:
184
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786052048245
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Ceres Yayınları
Arka Kapak Yazısı (Tanıtım Bülteninden)





“Oyunlaştırma olarak adlandırılan disiplin, oyun oynamaktan çok insan motivasyonu ve etkileşimiyle ilgilidir. Altuğ, bu konuda ilk günden beri ülkesi için oyunlaştırmayı çok önemli bir iş modeli olarak öneriyor. Bu kitap da bu çağrılarının en güçlülerinden biri.”

Niels van der Linden, Gamfed Dünya Oyunlaştırma Federasyonu Kurucusu



“İnsan ve motivasyonu hedefli olan tüm kurgularda yer bulacak olan "oyunlaştırma"nın perde arkasını Altuğ bizler için çok iyi aralıyor.”

Uğur Batı, Akademisyen, Yazar



“Oyunlaştırma kavramıyla ilgili önyargılarla dolu bir ortamda; kelli felli adamlardan girişimcilere, öğretmenlerden ev hanımlarına kadar oyunlaştırmanın önemini bugünden anlatmaya çalışan bir nev'i modern zaman Don Kişot'u Altuğ. Bu yeni kitabıyla ne siz, ne çalışanlarınız ne de müşterileriniz eskisi gibi olmayacak.”

Olcayto Cengiz, Flying Spoon Berlin Kurucusu



“Oyunlaştırma artık bir lüks değil, müşteri deneyiminde başarının temelinde yatan çok önemli bir yaklaşım. Altuğ'un eline sağlık."

Kaan Akın, Hackquarters Kurucusu



“Oyunlaştırma yeni bir araç değil, yüzyıllardır her türlü otoritenin üzerimizde uyguladığı tekniklerin içinde gizli. Altuğ Yılmaz, somut örnek ve tekniklerle bu sır perdesini kaldırıyor ve Oz büyücüsünün kullandığı makineyi anlamamızı sağlıyor.”

Bager Akbay, Iskele47 Kurucusu



“Ülkemizden çıkan ve uluslararası bir değerimiz olan Altuğ çalışmalarıyla hem Türkiye'de hem globalde önemli bir farkındalık yaratttı. Bu yeni kitabında da şirketlerin daha oyunsu süreçlerle nasıl kendilerine güç katabileceklerini çarpıcı bir şekilde ortaya koyuyor.”

Zehra Öney, Blippar Türkiye Partner/360+media Interactive Kurucu CEO



“Oyunla büyümüş bir nesile bir ürün satarken, hizmet pazarlarken ya da birşeyler öğretirken bu kültürlerine uymak büyük avantajlar sağlıyor. Altuğ bu kitabında işimizi oldukça kolaylaştırmış.”

Serdar Ekrem Şirin, Muse Ajans ve Galakticos Espor Kulübü Kurucusu



“Altuğ oyunu çok ciddiye alıyor. İşle oyun, yetişkinle çocuk, beyinle kalp arasına çok sağlam köprüler kuruyor.”

Erdem Aksakal, SAP MENA Pazarlama Direktörü



“Turkiye'de oyunlaştırma denildiğinde akla gelen ilk isim Ercan Altuğ Yılmaz yine taşın altina elini koyarak harika bir eser çıkartmış. Okuyucusu bol olsun.”

Buğra Ayan, Girişimci/Yazar
İş hayatında, günlük yaşantımızda birçok alanda oyunlaştırma ile kazanacağımız motivasyonun, azmin, ve neticesinde gelecek olan çalışma ve başarının hikayesini anlatıyor diyebiliriz. Oyun kelimesini yalnızca top oynamak, bilgisayar oynamak vb olarak düşünmemeliyiz. İş yerinde seçilen ayın elemanı, çocuğunuza belirli bir başarısı sonucu vereceğiniz ödül, internet sitelerindeki rozetler gibi birçok şey oyunlaştırmaya örnek olarak verilebilir. Yazar da konu hakkında detaylı araştırma ile her türlü bilgi, istatistik, örnek, kaynak paylaşmış. İlgi duyanlar için çok güzel bir kitap.
... ilk kitabımda ise Niels van der Linden ile birlikte biraz daha detaylı ve akademik bir tanım yapmıştık:

"Oyunlaştırma, gerçek hayattaki motivasyonel problemleri oyun tasarım teknikleri ile katılımcılarda uzun vadeli davranış değişikliği hedefleyerek çözen bir yaklaşımdır."
... Bu yeni nesle bu süreçleri anlatırken, aynı oyunlarda olduğu gibi daha çok geri bildirim, hedef, içsel ödül, takdir, kazanma ve hikayeler gibi yenilikçi yaklaşımlara ihtiyaç olduğunu da vurguluyor.
Pul koleksiyonu gibi tamamlama duygusu özellikle "görevci" olarak tanımladığımız oyuncu tipleri için oldukça önemlidir.
Akış teoremine göre insanoğlu, hayatında dıştan bir müdahaleye maruz kalmadıkça kendini devamlı akışta tutar. Ancak başkası tarafından kendisi için tasarlanan kurgularda (okul, iş, askerlik vb) sıkılabilir ya da sinirlenebilir. Oysa ki yeteneklerine göre verilen görevler eğer dengeli olursa kendimizi akışta buluruz ve gelişimimiz sayesinde zamanın nasıl geçtiğini unuturuz.
"Bir ürün satıyorsanız müşteri için ne olduğundan çok neden olduğunu da düşündürün. Yani müşteri ürününüzde sadece hizmet değil, bir anlam da bulsun"

-Simon Sinek
Doğduğundan bu yana internetin var olduğu bu nesil büyürken, aileleri tarafından merkeze alınıp tüm istekleri anında gerçekleştiriliyor, en iyi şartlar verilmeye çalışılıyor. İlk sosyal alan deneyimleri olan okullarda da öğretmen ve bilgi merkezli okullardan çok öğrenci ve hatta veli merkezli okullar daha popüler olduğundan burada da aslında "her istediğini anında kazanabilme" olarak çevirebileceğim "instant gratification" yüzünden kazanılan hiçbir şeyin kıymetini bilememe sorunu kendiliğinden geliyor.
Ünlü oyun tasarımcısı Sid Meier oyunları tanımlarken "Anlamlı seçimlerden oluşan bir yolculuk" demiştir. Gerçekten oyun oynarken özgür hissederiz, kontrolün bizde olduğuna seçimlerimizle ilerleyen kurgularda emin oluruz. Oyun ve oyunlaştırmadaki oyuncuların pozitif tutum değişikliklerinin önemli bir nedeni budur. Tüm zorluklarına rağmen bir işi yapmaya kendimiz, onu yapabilmek için elimizden geleni yaparız.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
İş’te Oyunlaştırma
Alt başlık:
Yeni Nesil Motivasyon - Müşteri ve Çalışanlarınız İçin Davranış Mühendisliği
Baskı tarihi:
2018
Sayfa sayısı:
184
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786052048245
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Ceres Yayınları
Arka Kapak Yazısı (Tanıtım Bülteninden)





“Oyunlaştırma olarak adlandırılan disiplin, oyun oynamaktan çok insan motivasyonu ve etkileşimiyle ilgilidir. Altuğ, bu konuda ilk günden beri ülkesi için oyunlaştırmayı çok önemli bir iş modeli olarak öneriyor. Bu kitap da bu çağrılarının en güçlülerinden biri.”

Niels van der Linden, Gamfed Dünya Oyunlaştırma Federasyonu Kurucusu



“İnsan ve motivasyonu hedefli olan tüm kurgularda yer bulacak olan "oyunlaştırma"nın perde arkasını Altuğ bizler için çok iyi aralıyor.”

Uğur Batı, Akademisyen, Yazar



“Oyunlaştırma kavramıyla ilgili önyargılarla dolu bir ortamda; kelli felli adamlardan girişimcilere, öğretmenlerden ev hanımlarına kadar oyunlaştırmanın önemini bugünden anlatmaya çalışan bir nev'i modern zaman Don Kişot'u Altuğ. Bu yeni kitabıyla ne siz, ne çalışanlarınız ne de müşterileriniz eskisi gibi olmayacak.”

Olcayto Cengiz, Flying Spoon Berlin Kurucusu



“Oyunlaştırma artık bir lüks değil, müşteri deneyiminde başarının temelinde yatan çok önemli bir yaklaşım. Altuğ'un eline sağlık."

Kaan Akın, Hackquarters Kurucusu



“Oyunlaştırma yeni bir araç değil, yüzyıllardır her türlü otoritenin üzerimizde uyguladığı tekniklerin içinde gizli. Altuğ Yılmaz, somut örnek ve tekniklerle bu sır perdesini kaldırıyor ve Oz büyücüsünün kullandığı makineyi anlamamızı sağlıyor.”

Bager Akbay, Iskele47 Kurucusu



“Ülkemizden çıkan ve uluslararası bir değerimiz olan Altuğ çalışmalarıyla hem Türkiye'de hem globalde önemli bir farkındalık yaratttı. Bu yeni kitabında da şirketlerin daha oyunsu süreçlerle nasıl kendilerine güç katabileceklerini çarpıcı bir şekilde ortaya koyuyor.”

Zehra Öney, Blippar Türkiye Partner/360+media Interactive Kurucu CEO



“Oyunla büyümüş bir nesile bir ürün satarken, hizmet pazarlarken ya da birşeyler öğretirken bu kültürlerine uymak büyük avantajlar sağlıyor. Altuğ bu kitabında işimizi oldukça kolaylaştırmış.”

Serdar Ekrem Şirin, Muse Ajans ve Galakticos Espor Kulübü Kurucusu



“Altuğ oyunu çok ciddiye alıyor. İşle oyun, yetişkinle çocuk, beyinle kalp arasına çok sağlam köprüler kuruyor.”

Erdem Aksakal, SAP MENA Pazarlama Direktörü



“Turkiye'de oyunlaştırma denildiğinde akla gelen ilk isim Ercan Altuğ Yılmaz yine taşın altina elini koyarak harika bir eser çıkartmış. Okuyucusu bol olsun.”

Buğra Ayan, Girişimci/Yazar

Kitabı okuyanlar 1 okur

  • Evren

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%100 (1)
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0