İyi Fotoğraflar Çekmek İçin Bu Kitabı Okuyun

Henry Carroll

İyi Fotoğraflar Çekmek İçin Bu Kitabı Okuyun Sözleri ve Alıntıları

İyi Fotoğraflar Çekmek İçin Bu Kitabı Okuyun sözleri ve alıntılarını, İyi Fotoğraflar Çekmek İçin Bu Kitabı Okuyun kitap alıntılarını, İyi Fotoğraflar Çekmek İçin Bu Kitabı Okuyun en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Çok azımız simetrinin yalın güzelliğini inkâr edebilir. Simetri evrensel bir cazibeye sahiptir ve düzen arayan temel içgüdümüzü tatmin eder.
Sayfa 20 - Remzi KitabeviKitabı okudu
Harika fotoğraflar çekmenin , teknik bilgilere sahip olmaktan çok ,en değerli ekipmanınızı yani gözlerinizi ustalıkla kullanmakla ilgili olduğunu anlayacaksınız
Reklam
Fotoğraf makinenizin aslında üzerinde bir delik bulunan bir kutudan ibaret olduğunu aklınızda tutmaya çalışın. Üç kuruşluk da olsa binlerce dolarlık da olsa bir fotoğraf makinesinin özü budur.
İlgi Çekici Ön Plan
Manzara fotoğrafları çekerken, genel görünüme fazla odaklanırsanız hemen önünüzde neler olup bittiğini gözden kaçırabilirsiniz. Oysa, iyi bir kompozisyonun anahtarı çoğu zaman tam burnunuzun dibindedir.
Sayfa 16 - Kompozisyon, KatmanlarKitabı okudu
Nesnelerin şekli
Yatay fotoğraflar (manzara formatı), gözlerimizi yana doğru hareket etmeye teşvik eder. Dikey fotoğraflarda (portre formatı) ise gözlerimiz yukarı ve aşağı doğru hareket eder.
Sayfa 12 - Kompozisyon, yatay veya dikeyKitabı okudu
Simetri
Simetri, imgenizde ikiye katlamış bir kağıttaki mürekkep lekesine benzer bir kompozisyon oluşturmak demek değildir. Genel bir uyum ve denge hissi yaratmaktır. Foto: Alkan Hassan - Şehrin Üzerinde, 2010 goo.gl/images/Rbng9a Dengeli olmakla sıkıcı olmak arasında çok ince bir çizgi vardır. Her şey mükemmel bir simetri içinde olduğunda, imge biraz yavan gözükebilir. Dikkatimizi çeken ve genel dengeyi bozmayan unsurların içeri sızmasına izin verin. Burada o çanta olmasa her şey mükemmel gözüküp, doğalık olmayacaktı.
Reklam
Yönlendirme Çizgileri
Harika kompozisyonlar sizi bir yolculuğa çıkartır. Gözleriniz imgede belirli bir rotayı izlemeye yönlendirilir ve bu da sizi fotoğrafçının götürmek istediği yere götürür. Çevrenize dikkatle bakarsanız her yerde yönlendirme çizgileri bulabilirsiniz. Bunlar, ufukta birleşen tren rayları, ağaç dalları ya da bir kaya üzerindeki çatlaklar olabilir. Imgenizde bu çizgileri belirgin bir şekilde göstermekten çekinmeyin. Foto: Henri Cartier-Bresson - Var bölgesi, Fransa, 1932 goo.gl/images/Y99gnD
Kadrajı İyileştirmek
Imgenizi oluştururken, hiçbir katkısı olmayan "pasif" alanlardan kaçının. Fotoğrafınızı çekmeye hazır olduğunuzu düşündüğünüz an, durun ve kadrajınıza göz gezdirin. Her şey yerli yerinde mi? Kompozisyon bütünlük mü? Emin değilseniz, konumunuzu hafif bile olsa değiştirin ve bu sırada kadrajınızdaki unsurların birbiriyle ilişkili olarak nasıl hareket ettiğini gözlemleyin. Foto: Lars Tunbjörk - 42.Sokak 8.Cadde, 1997 goo.gl/images/jVM2Un
Yatay veya Dikey Fotoğraf
Yatay fotoğraflar (manzara formatı), gözlerimizi yana doğru hareket etmeye teşvik eder. Dikey fotoğraflarda (portre fotoğrafı) ise gözlerimiz yukarı ve aşağı doğru hareket eder. Marc Asnin'in bu fotoğrafında kullandığı yatay format, gözlerimizi soldan sağa kaymaya yönlendirerek başların oluşturduğu dalgalanan çizgiyi takip etmemizi sağlıyor. Sahne oldukça kalabalık olsa da, yatay format bu yönlendirme çizgisini belirgin kılarak bir düzen sağlıyor ve çizginin iniş çıkışları, sahneye hakim olan yoğun dram hissini aktarıyor. Foto: Marc Asnin - Hahamlar, 1992 goo.gl/images/iwsnuw
Üçte Bir Kuralı
Konunuzu merkeze koymak istemiyorsanız, üçte bir kuralı dengeyi korumanıza yardımcı olur. Üçte bir kuralı, kadrajınızı yatay veya dikey olarak üç parçaya ayırmanız ve odak noktanızı bu hayali ızgaraya oturacak şekilde yerleştirmeniz anlamına gelir. Foto: Guy Bourdin - Charles Jourdan Kampanyası, 1979 goo.gl/images/wNFhL9
Reklam
İlgi Çekici Ön Plan, Katmanlar
Ilgi çekici ön plan, fotoğrafa bakan kişiyi imgenizin içinde çekmek için atlama taşı görevi yapar ve derinlik hissini artırır. Foto: Edward Burtynsky - Gemi sökümü no.31, 2001 goo.gl/images/c6RWwc
Yönlendirme Çizgisi
Çoğunlukla tek bir yönlendirme çizgisi yeterlidir ve en güçlü çizgi, kadrajın kenarından içeri doğru ilerleyen çizgidir.
Sayfa 10 - KompozisyonKitabı okudu