Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Video Oyun Yapımcılığının Arkasındaki Çalkantılı ve Zafer Dolu Hikâyeler

Kan Ter ve Pikseller

Jason Schreier
“Birçok geliştirici ve stüdyonun iyi ve kötü günlerine dair son ayrıntısına kadar araştırılmış, yer yer acı veren, ustalıkla yazılmış bir kitap.” –Cliff Bleszinski, Gears of War’un yaratıcısı “Okunması gereken bir kitap... Sonuna geldiğinizde, keşke daha uzun olsaydı diyeceksiniz.” –
Forbes.com
Video oyunları geliştirmek… Kahramanca bir yolculuk mu yoksa aptalca bir çaba mı? Jason Schreier, Kan, Ter ve Pikseller’de oyun geliştiriciliğinin perde arkasını gösteriyor ve okurlarını, yaratıcıların bazen uzun saatler çalıştırılan altı yüz kişilik ekiplerden, bazen de yalnız bir bilgisayar dâhisinden oluştuğu sularda heyecanlı bir yolculuğa çıkarıyor. Yakın zamanda çıkmış, en popüler ve en çok satan oyunlardan bazılarını ele alan Schreier, RPG stüdyosu BioWare’in Dragon Age: Inquisition’ı yapmak için imkânsız bir iş takviminin ve sayısız teknik kâbusun üstesinden gelme mücadelesini, bağımsız geliştirici Eric Barone’un yalnız bir adamın hayali olan bir köy yaşamı RPG’sini multimilyon dolarlık bir fikrî mülke çevirmek için tek başına gösterdiği çabaları, Bungie’nin Star Wars ya da Yüzüklerin Efendisi kadar popüler olacağını umduğu, yepyeni bir evrende geçen Destiny’yi yaratmak için stüdyonun sonunu getirmek pahasına Microsoft’tan ayrılışı gibi konulara değinerek okurlarını oyun geliştiriciliğinin cehennem alevlerine çekiyor. Gün boyu süren fazla mesaileri, yorgunluktan kızaran gözleri ve son dakika kurtarışlarını belgeleyen Kan, Ter ve Pikseller, hem oyun geliştiriciliği dünyasında çıkılan bir yolculuk hem de olabilecek en iyi oyunu yaratmak için dağ gibi engelleri aşan, isimsiz kahramanlara bir övgü niteliğinde.
Yazar:
Jason Schreier
Jason Schreier
Çevirmen:
M. İhsan Tatari
M. İhsan Tatari
Editör:
Emre Aygün
Emre Aygün
Tasarımcı:
Hamdi Akçay
Hamdi Akçay
Tahmini Okuma Süresi: 7 sa. 56 dk.Sayfa Sayısı: 280Basım Tarihi: Ocak 2021İlk Yayın Tarihi: 5 Ekim 2017Yayınevi: İthaki YayınlarıOrijinal Adı: Blood, Sweat and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games are Made
ISBN: 9786257737548Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
280 syf.
9/10 puan verdi
·
1 saatte okudu
Kan Ter ve Pikseller |4.5/5| Oyunlarla yakından alakalı biri olsam da oyun yapımına dair eser tüketmişliğim ne yazık ki pek yoktur. Neden olarak benim meraksızlığım bir yana ülkedeki kaynak eksikliği de gösterilebilir. Yabancı ülkelerde oyunlara dair yazılan onca kitap olmasına rağmen neredeyse hiçbiri ülkemize gelmedi. Kan, Ter ve Pikseller ise
Kan Ter ve Pikseller
Kan Ter ve PiksellerJason Schreier · İthaki Yayınları · 2021493 okunma
Reklam
280 syf.
9/10 puan verdi
·
11 günde okudu
Aga bir oyun yapmışım üfff "Sıhhı tesisatçının aşk hikayesi" :D
Sonunda bitti :D Evet geç oldu ama güç olmadı. Kitabı bu kadar uzun sürede okumamın en büyük sebebi, kendi tarzımda okumadım bu sefer. bölüm bölüm gittim. her gün bir bölüm ve bu da bir oyun demek. okuduktan sonra bilmediğim oyunları araştırmak izlemek ve hatta oynamak istedim. Açıkçası kitaba karşı çok fazla beklentim vardı. Bunu yapmamam lazımdı lakin beklentiye girmeme rağmen bir gram pişmanlık duymadım.Oyun dünyasının arkasındaki hikayeleri okumak aşırı iyiydi. Yazarın daha doğrusu oyun dünyasının en önde gelen muhabir hatta muhbirlerinden biri olan Schreier abi kitabı da röportajları gibi çok akıcı ve güzel yapmış. Kaldı ki kitap için görüşmeyi kabul etmeyen kişilerin hikayesini bile yazmış yani kapris yapmamış. Şimdi burada tek tek hikayelere giremem lakin şöyle özetleyebilirim. Firmanın kapanacağını bile bile yapılan oyun, bir önceki oyunun getirdiği büyük başarının altından kalkmaya çalışanlar, tam tersi bir önceki oyunun rezaletini kapatmaya çalışanlar, korsan cd'cilikten dünyanın en önemli firması haline gelenler, tek başına oyun yapmanın psikolojik anlamdaki zorluğu, bir marka olma yolunda yaşananlar vb. değenemediğim hikayeler kesinlikle okuyun. oyunlara ilginiz olmasa bile bence şans verin. Alt metinleri çok güçlü kısımlar var. Zaten oyunları seviyorsanız kaçırmayın. Oyun yapma peşinde giden gençlerimize de işin ne kadar zor olduğunu lakin zor olsa da başarmanın ilhamını verecek bir kitap kendisi. Haa bu kadar övdün niye 10 vermedin diyeceksin. arasındaki bazı hikayeleri(1-2tanesi) vasat buldum. Daha iyi hikayeler olabilirmiş başka oyunlardan. o yüzden 9 verdim tabi bu kitabın kalitesini düşürmez.
Kan Ter ve Pikseller
Kan Ter ve PiksellerJason Schreier · İthaki Yayınları · 2021493 okunma
280 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
·
39 günde okudu
print('Kan, Ter ve Pikseller')
Oyun severleri dijital ortamdan alıp, sevdikleri oyunlarla kitap dünyasında buluşturan güzel bir eser. Oyun dünyasına damga vurmuş önemli oyunların geliştirilme aşamalarını okuyoruz. Amatör bir oyun geliştirici olarak bu tarz okumalar yapmaktan her zaman keyif almışımdır. Oyun geliştirmeye, yeniden kod yazmaya olan motivasyonumu da yeniden arttırdı bu kitap. Saatlerce oynadığım Stardew Valley oyununun yapım sürecini okumak, diğer bölümlere göre oldukça keyifli ve öğreticiydi. Türk oyuncularda yeri ayrı olan Mount & Blade - Bannerlord'un yılan hikayesine dönen çıkış sürecini de okumak isterdim ama Jason Schreier bizim kadar sabırlı olamamış! :) Her bölümün belli aralıklarla okunmasını, uzun bir zamana yayılmasını tavsiye ederim. Üst üste okunduğu zaman sıkıcı olabilir.
Kan Ter ve Pikseller
Kan Ter ve PiksellerJason Schreier · İthaki Yayınları · 2021493 okunma
280 syf.
·
Puan vermedi
Sıhhi Tesisatçının Maceraları, bu oyun kesin tutar!
İsminden de anlaşılacağı üzere kitap dijital oyun geliştiricilerin karşılaştıkları zorluklar hakkında hazırlanmış. İçerikte küçüklü büyüklü 10 farklı oyunun geliştirme sürecinde yaşanılanlar bir habercinin gözünden anlatılıyor. Yazar aslında oyunlar hakkında haberler hazırlayan bir editör ve bu kitap da ilk kitabı. İçeriği hazırlarken Schreier,
Kan Ter ve Pikseller
Kan Ter ve PiksellerJason Schreier · İthaki Yayınları · 2021493 okunma
Reklam
280 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
·
4 günde okudu
Gerçek oyuncular için bir dinlenme arası gibi
Oyanadığım ve oynamak istediğim oyunların, üretim aşamasında neler yaşadığını, neleri doğru, neleri yanlış yaptığını okumak çok keyifli bir tecrübe oldu.
Kan Ter ve Pikseller
Kan Ter ve PiksellerJason Schreier · İthaki Yayınları · 2021493 okunma
280 syf.
6/10 puan verdi
Keyifli bir kitaptı fakat çoğu yerde tekrara düşüyor. Shovel Knight ve Stardew Valley gibi küçük çaplı oyunlara odaklanan bir kitap olsaymış daha keyifli olurmuş. Çünkü hem bunların yapım sürecini okumak daha keyifli oluyor hem de yüzlerce kişinin çalıştığı oyunlar hakkında anlatılacak çok şey (fazla mesai yapıldı dışında) bulunamıyor.
Kan Ter ve Pikseller
Kan Ter ve PiksellerJason Schreier · İthaki Yayınları · 2021493 okunma
280 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
Hayalimdeki mesleğin zorlukları...
Abim eve böyle bir kitap getirdiğinde "Herhalde Oyun Bozan Ralph" gibi bir hikaye kitabı sanmıştım. Elime alıp arkasındaki yazıyı okuduğumda çok şaşırmıştım. Hayalini kurduğum oyun yazılımcılarının ne kadar zorluklarla çalıştığını ve işin sonucunda ne kadar güzel ürün ortaya koyduklarını anlatan bir kitaptı. Aynı şekilde bazı başarısızlıklara da yer veriliyordu. Kitapta birden fazla oyunun nasıl yapılmaya başlandığını ve ne gibi yollardan geçtiğini anlatıyor. Çoğu yazılımcılarının nasıl patronlarının altında ezildiğini, kendi hayal güçlerinden bir şey ekledikleri zaman nasıl bir ağır eleştiriye maruz kaldıklarını görmek üzücüydü. Bunun yanı sıra koca firmalardan bağını koparıp tamamen özgürce kendi sevdikleri oyunu yapan ve ardından oyun camiasında büyük sükte yaratan oyunlara da kitapta yer verilmiş. Oyun yazılım ne kadar zor olursa olsun, cidden bunun için uğraştığınız da harika işler yapabildiğinizi gösteren (Stardew Valley oyununu tek kişinin yapması gibi) güzel bir kitaptı.
Kan Ter ve Pikseller
Kan Ter ve PiksellerJason Schreier · İthaki Yayınları · 2021493 okunma
280 syf.
10/10 puan verdi
·
9 günde okudu
Kan, Ter Ve Pikseller
Kan, Ter ve Pikseller, Eski Kotaku editörü olan Jason Schreier'in kalema aldığı, M. İhsan Tatari'nin çevirisini yaptığı oyun geliştiriciliği dünyasına ışık tutan bir kitap. Jason Schreier oyun dünyasındaki kölelik derecesine varan fazla mesaileri - çoğu firma ücretini vermiyor - gündeme getirmesiyle bilinen bir oyun editörü. Kitabın içerisinde
Kan Ter ve Pikseller
Kan Ter ve PiksellerJason Schreier · İthaki Yayınları · 2021493 okunma
Reklam
280 syf.
9/10 puan verdi
Yapımcılar ne tür zorluklarla karşılaşıyorlar, ne kadar çalışıyorlar, ekip içinde sorunlar yaşanıyor mu, yayıncı ne tür sorunlar çıkarıyor, yaratım aşaması nasıl bir süreç gibi birçok soruyu aydınlatan, hikaye edilerek anlatıldığı için akıcılığını ve sürükleyiciliğini hiç kaybetmeyen bir kitap yazmış J. Schreier. Anlatılan oyunları oynamış olmanıza gerek yok, bölümler o oyunların yaratım sürecine odaklanıyor. Gerçekten çok güzel hikayeler var. Onlarca geliştiricinin yıllar boyunca fazla mesaiyle, sosyal hayatından kısarak, delicesine çalışarak hayallerindeki oyunu çıkartmasını okumak zor zamanlarınızda size yardımcı olabilir :) Yazarın diğer kitabı da dilimize çevrilecekmiş sanırım. Bu kitabı çok beğendim, oyunseverlere tavsiye ederim.
Kan Ter ve Pikseller
Kan Ter ve PiksellerJason Schreier · İthaki Yayınları · 2021493 okunma
280 syf.
9/10 puan verdi
Araştırmaları ile oyun dünyasının dedektifi olan Jason Schreir, oyun yapımcıları gözünden bakarak; oyun endüstrisinin en meşakatli alanı olan oyun çıkış sürecine göz atıyor. 10 adet büyük ve küçük çaplı oyunların nasıl başarı kazandıklarını ve bu başarının ardında yatan kan, ter ve pikselleri anlatıyor. Kitabın ismi bu anlamda oldukça başarılı. Beni özellikle Stardew Valley ve Witcher 3 bölümleri etkiledi. Shovel Knight'taki yapımcıların bu oyun için geçirdikleri istifa süreci de eğlenceliydi. Jason'ın eğlenceli dili de okumayı etkili hale getirmiş. Çeviri de fena değildi. Bazı küfürleri sanırım sindirmiş, olduğu gibi yayınlanabilirdi. Oyun yapımı ile ilgilenen herkesin okuması gerekli.
Kan Ter ve Pikseller
Kan Ter ve PiksellerJason Schreier · İthaki Yayınları · 2021493 okunma
280 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
28 günde okudu
Bilgisayar ya da konsol oyunlarına hakim olanlar ve bu sektörde kendini geliştirmek isteyenler rahatça okuyabilir. Kitabı çok beğendim. Özellikle Stardew valley, uncharted kısımlarını. Star Wars kısmında da kalbimde birazcık bir acı hissettim. Oyun sektörünün karşılaştığı zorlukları,geliştiricilerin yaşadıklarını röportaj şeklinde ele alıyor. Bir puanı şu sebepten kırdım ; Röportajda daha çok oyun tasarımcıları ve yönetime yer verilmiş, oyun firmalarının çektiği maddi zorluk ve firmaların el değiştirmesi sürekli vurgulanırken, bunun etrafında dönerken geliştiricilerin, artistlerin çektiği zorluklar bazı kısımlar hariç çok ön planda kalmamış. Buralar daha detaylandırılabilirdi. Mesela mühendislerin oyun motoru üzerinde nerelere nasıl çalıştıkları kısım çok güzeldi. Artı olarak bu sektöre girmek isteyenlerin mülakatları neler yaşadıkları tek bir yerde ele alınmış. Daha detaylı röportaj edilebilirdi. İkinci kitabı çıkmış. Henüz türkçeye çevrilmemiş , belki orada daha detaylı bir anlatım vardır. İple çekiyorum.
Kan Ter ve Pikseller
Kan Ter ve PiksellerJason Schreier · İthaki Yayınları · 2021493 okunma
280 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
·
8 günde okudu
Kitabı okurken başarı öykülerinin pırıltısı yüzünüzü aydınlatıyor, gerçekten bazı noktalarda sizi sevindiriyor. Öyküler çok iyi yazar da bunu iyi sunmuş. Bazı küçük şirketlere odaklansaydı ya da daha az kickstarter hikayesi verseydi daha iyi olurdu fikrimce.
Kan Ter ve Pikseller
Kan Ter ve PiksellerJason Schreier · İthaki Yayınları · 2021493 okunma
100 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.