Abdulcelil Candan Külliyatı 2

Kur'an Tefsirinde Sapma ve Nedenleri

Abdülcelil Candan

Kur'an Tefsirinde Sapma ve Nedenleri Sözleri ve Alıntıları

Kur'an Tefsirinde Sapma ve Nedenleri sözleri ve alıntılarını, Kur'an Tefsirinde Sapma ve Nedenleri kitap alıntılarını, Kur'an Tefsirinde Sapma ve Nedenleri en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
ÔRNEK 1; Bulut, "Sadakalar/Zekat malları Allah'tan bir farz olarak sadece şunlar içindir, fakirler, düşkünler ...[1] ayetiyle İslâm'ın sınıfsal bir toplum önerdiğini savunmaktadır.[2] Tahlil ve Değerlendirme: Bulut'un iddiasının tam aksine Kur'an malın/zenginliğin aristokratik kesimde kalmaması yönünde bir dağılımı öngörmüştür."Ta ki (o mallar), içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir servet/güç olmasın."[3] Sınıfsal bir toplum,belli bir zûmrenin/sınıfın diğer sınıf veya sınıfları baskı altında tutması,ezmesi, tahakküm altına almasıyla oluşur. Kur'an'ın ôngôrdüğü toplum ise, insanların asıl itibariyle birbirine kardeş[4] hiç kimsenin diğerinden üstün olmadığı [5] üstünlüğün İlahi emirleri yerine getirmeye göre düzenlendiği, Resûlullah (s.a.v.)'ın ifadeleriyle "insanlığa en çok hizmet ve yararın"[6] ölçü olduğu bir toplumdur. Bir toplumda köylü, memur ,işci, bürokrat kesimlerin bulunması, söz konusu toplumun sınıfsal bir yapıyı benimsediğini ortaya koymaz. Sınıfsal toplum bir kesiminin diğerine tahakküm sağlaması ile ortaya çıkar." [1] 9/Tevbe,60 [2] Bulut,Faik, Allah Devletinde Demokrasi [3] 59/Haşr 7 [4]49/Hucurat,10 [5]49/Hucurat,13 [6] Buhârî, Mağâzî, 35. Abdülcelil CANDAN / Kur'an Tefsirinde Sapma Ve Nedenleri, s. 12 - Düşün Yayıncılık
Sayfa 12 - Düşün Yayıncılık
"Zaman olmuş mezheplere uymayan âyetler mensuh addedilmiş, sadece bir cihad (onların ifadesiyle "kılıç" ayetiyle ) yüzlerce âyet neshedilmiştir, söz konusu âyettetten sonra hakkı,sabrı tavsiye etmenin gereği kalmamış, insanlara güzelliği sunmanın gereksiz olduğu iddia edilmiş, teklifin lüzumsüz olduğu savunulmuştur. Kezâ, art niyetliler tarafından Kur'ân dan ayetler öne sürülerek İslâm'ın sınıfsal bir toplum önerdiği savunulmuş, bazı âyetlerden hareketle İslâm'da mülkiyetin olmadığı iddia edilmiştir. Batı teklojisine ayak uydurmak için {'aşağılık kompleksine kapılarak geri kalınan yönlerdeki eksikliği kapatma adına '}{r.s.s.} Kur'an'da bilgisayarın mevcut olduğu öne sürülmüş, kimileri de uyguladıkları baskı/despotisme Kur'an'dan referans bulmaya çalışmışlardır. Kimide şifâ bulmak için âyetlerin mürekkebini suda eritip içmeye kalkışmıştir. Kur'an'ın Müminlere şifâ verdiği muhakkaktır. Ancak bu şifânın ruhî ve toplumsal sorunların Kur'an'ın emir ve yasaklarını uygulamayla ilgili olduğu muhakkaktır. Zaman olmuş savaşlarda zafer/nusret elde edilsin diye Buhari okutulmuş, ancak sonradan savaş gemilerinin Buhari ile değil, "buhar" ile çalıştığının farkına varılmıştır. Kur'an'da, Buhari de okumaktan çok uygulamayı talep etmektedir." ~ Abdülcelil CANDAN /Kur'an Tefsirinde Sapma Ve Nedenleri, s.9 - Düşün yayıncılık
Sayfa 9 - Düşün yayıncılık