Kur'an'da Kadın ve Hz.Muhammed'in Hanımları

Arif Tekin

Kur'an'da Kadın ve Hz.Muhammed'in Hanımları Sözleri ve Alıntıları

Kur'an'da Kadın ve Hz.Muhammed'in Hanımları sözleri ve alıntılarını, Kur'an'da Kadın ve Hz.Muhammed'in Hanımları kitap alıntılarını, Kur'an'da Kadın ve Hz.Muhammed'in Hanımları en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Muhammedin baskı ile karısı yaptığı safiyenin sözleri
“Dünyada ondan nefret ettiğim kadar hiç kimseden nefret etmedim. Çünkü o babamı, eşimi ve tüm akrabamı öldürmüştü” islam tarihindeki bilgilere göre, -güya- Hz. Muhammed Safiye ’ye (bu savaşla ilgili) haklılığını ispatlamış, kendisi de daha sonra onu sevmeye başlamıştır. Bunlar hep yakıştırma ve yalan. Çünkü böylesine 1 80 derecelik bir değişim insanda ol- maz, insan tabiatma aykırıdır. Heyscmı. age. 9/25 1 . ..; Taberanı. agc. 24/66; Halebi. age. 2/749; İbni Ke- sir, el-Bidaye ve'i Nihaye. 4/201; Kandehlevı. Havat-ı Sahabe. Terv Ahmet Mey lam. 3/306; Bclazun. FUtuhU'l Buldan. 33-39; Salihi, E/vaıi Nebi. 221
Erkeklere arıtma mı takmışlar?
Hz. Muhammed’in torunlarından Hz. Ali'nin oğlu Haşan, henüz küçükken Hz. Muhammed onu kucağına alıyor. Bu arada çocuk Hz. Muhammed'in elbisesine işiyor; orada bulunan bir kadın ona, "Çıkar elbiseni yıkayayım" deyince, Hz. Muhammed "Hayır, bu elbisenin yıkanmasına gerek yoktur. Çünkü sütte olan bir çocuk, şayet bir elbise üzerine işerse, eğer o çocuk erkekse, o elbiseye sadece su dökülür ve bu şekilde artık temizlenmiş sayılır; şayet o çocuk kız ise, o zaman o nesne ovmak suretiyle iyi bir şekilde yıkan malı" biçiminde yanıt vererek, erkek kadın arasındaki farkı idrarda da gözetmek suretiyle inanılması güç bir açıklama yapıyor
Reklam
Hz. Muhammed, erkeklere hitaben bir konuşmasında şöyle diyor: "Kadınlardan kendinizi koruyun! Çünkü İsrail oğullarında ilk fitne kadından gelmedir."
"Şayet bir toplum, yönetimini kadına bırakırsa, o toplum iflah olmaz (huzur bulmaz) Tecrid-i Sarih, Diyanet Tere. No: 1660; Buhari, Filen, 18; Megazi, 82; Tirmi-zi. Filen, 75, No:2262; Nesai, Kaza. 8. No:5385; Ahmet bin Hanbel, Müsned. 5/43.
Reklam
“Şayet bir erkek hanımını yatağa/cinsel ilişkiye davet eder de hanım gitmemezlik ederse ve böylece o erkek dargın bir biçimde yatağına girerse, bu durumda melekler o kadına sabaha kadar lanet yağdırırlar.” Bu olayda da farklı bir ifade bulunmaz hadislerde. Yani, “Kadın da şayet kocasını yatağa davet eder de kocası ‘hayır’ derse, melekler onun kocasına sabaha kadar lanet yağdırır” şeklinde bir ifade yoktur.
Berfin
Hanımlar özellikle siz okuyun. Bakalım hoşunuza gidecek mi?
Şu ayet çok ilginçtir: “Eğer siz(er-kek)lerden herhangi birinin, inanan hür kadınlarla evlenmeye gücü yetmiyorsa, o zaman cariyelerden alsın. Burada her şeyden önce cariyeleri hor görmek bir insanlık suçudur/çok yanlıştır. Kuran'a göre temiz diye vasıflandırılan hür kadınlar varsa, öncelikle onlarla evlenmek tavsiye ediliyor. Şayet mali imkânsızlıklar yüzünden hürlerle evlenmek mümkün değilse, o zaman cariyelerle yetinin deniliyor. Kur'an'ın savaş esiri kadınlarla ilgili bakış açısı bu. Adil diye kendisine inanılan bir tanrının, Hz. Muhammed ve Müslümanlara ister karşı taraf haklı olsun ister haksız, fark etmez, çünkü kadınlar hiçbir zaman savaş nedeni olmamıştır "Savaşlarda karşı tarafın hanım ve kızları sizin için helaldir, siz onlan ele geçirince cariye olarak gece hayatında kullanabildiğiniz gibi, mal olarak da satabilirsiniz" şeklinde açıkça onay vermesi, gerçekten inanılmaz bir şey!
Berfin
Şunu da hemen belirtmeliyim ki, ben her iki cinse eşit mesafeden bakıyorum. Ama kadın, tarih boyunca aşırı derecede sömürüldüğü, ona kimlik tanınmadığı için, benim kendisine farklı bir biçimde yaklaşmam, onun problemlerine fazla eğilmem, benim ona fazla hak tanımam, sadece bir hak-hukuk ve vicdan meselesidir.
Reklam
Safiye Evlendiğinde Kaç Yaşındaydı?
Muhammed’in 60 ; Safıye’nin ise 17 yaşında oldukları konusunda bir ihtilaf söz konusu değildir. 306 Zehebi, Sireti Alam-i Nübela, 2/237; Salihi, Ezvaci Nebi, 214; îbni Sad, age. No:4123; Belazuri, Ensab, 3/223; İbni Asakir, Tarihi Medine- i Dımaşk, 3/164-242; Hakim, age. 4/29; Askalani, İsabe, No: 10875, Ümeyye ve 11401, Safiye Md.; İbni Seyyidi'n-Nas, age. 2/401; Halebi, age. 3/415; Dımyati, Ezvaci Nebi, 79; Nüveyri, Nihayetü’l Ereb, 18/187; Yeni Şafak gazetesi, Siret An- siklopedisi, 2/196; Mahmut Halebi, Nisaün Havle'r-Resul, 125; Halil Cuma, Nisa’u Ehli'l Beyt, 351; İslam Ansiklopedisi, MEB Tercemesi, A.J. VVensinck, 10/62 vb.
Kur’an'ın değişik yerlerinde de erkeklere cennette huri sözü veriliyor. Ancak kadınlar da dini ibadetlerden sorumlu tutuldukları halde -huri varsa eğer-Kur’an’da onlara böyle bir imkândan söz edilmiyor. Keza kadına iş imkânı, erkeğe göre sınırlı olduğu halde, verasette ona erkeğin yansı kadar pay veriliyor.
tevrat’ta, Havva’nın Âdem’den yaratıldığı, bundan dolayı da kadına Nisa dendiği yazılı. Aynı Nisa kelimesi Kur’an’da da kullanılmış ve üstelik de Kur’an’ın 114. Suresinden bir bölüme de ad olmuştur. Yani kadınlar suresi demek oluyor. Bu da büyük ihtimalle Tevrat’tan bir esintidir.
Cüveyriye ile Nasıl Evlendi? Ayşe’den dinleyelim:
“Kadın yanıma gelip derdini anlattı ve kendisine yardımcı olsun diye eşim Muhammed’i sordu. Öylesine güzeldi ki o an kalbime, Hz. Muhammed’in ona el koyacağına dair şüpheler doğdu. Çünkü, onu görenin kalbine, güzelliğinden ötürü ille de bir şeyler doğardı. O yüzden Hz. Muhammed belki onu alır diye çok korktum. Sonunda kendisine Hz. Muhammed’in çadırını gösterdim; doğruca oraya gitti. Gidiş artık o gidiş; nitekim Hz. Muhammed ona el koydu ve o tarihten sonra da artık onun eşlerinden biri oldu. İçerde kendisine şunları söylüyor: Mademki gayen özgürlüktür, o halde benim eşim ol, ben seni azat edeyim diyor ve böylece kadınla anlaşıp evleniyor.”
139 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.