Kur'an'ın Eleştirisi 1 Semavi Dinlerin "kutsal" Bilinen Kitapları

·
Okunma
·
Beğeni
·
790
Gösterim
Adı:
Kur'an'ın Eleştirisi 1 Semavi Dinlerin "kutsal" Bilinen Kitapları
Baskı tarihi:
Ekim 1999
Sayfa sayısı:
381
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789753432726
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Kaynak Yayınları
Prof.Dr. İlhan Arsel bu kitabında eleştirel aklın ışığında Kur'an'ı ele almaktadır.

Elinizdeki kitap, daha önce Tevrat ve İncil'in Eleştirisi Semavi Dinlerin "Kutsal" Bilinen Kitapları:1 adıyla yayımlanan birinci cildiyle beraber, Yahudilik, Hıristiyanlık ve Müslümanlık gibi semavi dinlerin saliklerince "kutsal" diye bilinen kitapların eleştirisi niteliğindedir.

Kitapta yer alan konulardan bazıları şunlardır:
Kur'an'ın "Eleştirilemez", "Tartışma Kabul Etmez", "İçeriği Değiştirilemez", Hiçbir Şekilde Değişmez Bir Kitap Olarak Benimsenmesi ve Bundan Doğan Sakıncalar...
Kur'an'ı, "Emsalsiz", "Eşsiz" ve "Rakipsiz" Bir "Bilim" Kitabı, "Bilim Kaynağı"ymış Gibi Gösterme Çabaları...
Kur'an'ın Batıl İnançlara ve Hurafelere Yer Vermediği İddialarının Eleştirisi...
Kur'an ile Ne Demokratik Ne De Ekonomik Gelişmeye Dayalı Sosyal Bir Düzen Kurma Olasılığının Bulunmadığı Konusunda...
Kur'an'daki Çelişkiler ve Nedenleri (Şeriat Eğitiminin Yarattığı Çelişkili Düşünce Tarzı)...

Yazar, "kutsal" bilinen bu kitaplarda anlatılagelen akıl ve bilim dışı olguları inceleyip tartışmakta ve eleştirilerini bu kaynaklara dayandırmaktadır.
381 syf.
·4 günde·Puan vermedi
Güneş altında susuz kalmış bedevilerin yedi iklim sıcak altında hayallerini Cennet, ve sıcaktan olan bunaltılarını korkuya dönüştürülmesi Cehennem mi olmalıydı?
~
İslamı öğrenirken daha çok Araplaşmayı öğreten Medrese, Camilerde saf tecvidle okunan kitabın içini öğrenmeden ölen huzurlu kadınları hatırladım. Fakat bu huzur bizde olduğu kadar Hristiyanların, her şeye tahammül edip şükreden Tom Amcalarından farksızdı.
~

Okuyunca yazınca işler hiç de olmuyor, gavur oluyorsunuz birden bire. Bakışlar değişiyor üzerinizde. Alnınızdaki nur, kara bir damgaya dönüşüyor. Sorguladığınız andan itibaren yok edilmeye başlanıyorsunuz.
381 syf.
·4 günde·Beğendi·9/10
Aydınlanma mücadelesinde önemli bir yeri olan ve ömrünün sonuna kadar mücadeleye devam etmiş olan İlhan Arsel'i sevgi, saygı ve hasretle anıyoruz. Kuran'ın doğrudan eleştirisini yapan ilk aydınlarımızdandır. Turan Dursun'da bu konuda öncüdür. 3 kitap ile tamamlanan Kuran eleştirisi, inancını, bilmeden, anlamadan ve sorgulamadan inananlar için okuması gereken bir kitap.
381 syf.
·1 günde·Beğendi·9/10
3 kitaptan oluşuyor Kuran Eleştirisi adlı seri. Kitapta ayetlerin incelemeleri iniş sırasına göre, bulundukları sürelere göre tek tek yapılıyor.
Öte yandan Kur’an’da yer alan ayetler, Arap zihniyetine, Arap geleneklerine, Arabın gereksinimlerine ve Arap karakterine göre ayarlanmış gibidir. Hani sanki Tanrı, sadece
Arap yaşantılarını, Arabın düşünce tarzını göz önünde tutarak iş görmüş ve bu doğrultuda
indirdiği hükümlerle sadece Arap sorunlarına çözüm bulmak istemiştir. Nice örnekten bir ikisiyle yetindim: Kur’an’da, Bakara Suresi’nde şöyle yazılıdır: “Kadınlarına yaklaşmaya yemin edenler, dört ay beklerler. Eğer bu (süre içinde) kadınlarına dönerlerse, şüphesiz
Allah çokça bağışlayan ve esirgeyendir. Eğer süresi içinde dönmeyip kadınlarını
boşamaya karar verirlerse (ayrılırlar)...” (Bakara Suresi, ayet 226-227). Bu ayetlerin
konmasına neden şudur: eskiden (yani “cahiliyede”) Araplar, karılarına kızdıkları zaman onlarla cinsi münasebette bulunmamaya ant içerler ve bunu yapmakla karılarına eziyet ederlermiş. Ve işte, ayet bu haksızlığı gidermek için konmuş oluyor. Aslında ayetin haksızlığı gideren ya da kadını koruyan bir yönü yok; zira, erkeği dilediği gibi, yani keyfi şekilde karısını boşama olasılığından yoksun kılınış değil. Aksine, haksız olduğu kabul edilen, bir geleneği, farklı bir şekil altında sürdürmektedir. Fakat, her ne olursa olsun, ayet,
Arap gelenekleriyle ilgilidir.
. Aynı şeyi NahI Suresi’nin 93. ayetinde görmekteyiz: “Allah dileseydi, hepinizi bir tek ümmet kılardı; fakat o, dilediğim saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. Yaptıklarınızdan mutlaka sorumlu tutulacaksınız” (NahI Suresi, ayet 93). Burada anlatılan, Tanrı dilediğini doğru yola sokuyor, dilediğini saptırıyor, sonra da onları,, böyledirler diye sorumlu tutuyor.
Söylemeye gerek yoktur ki, Kur’an’daki dil, Arap insanının günlük konuşma dilinden başka bir şey değildir. Nitekim, Muhammed’in söylemesine göre, Tanrı, çeşitli lehçede konuşan
Arap kavimlerinin anlayabilmeleri için Kur’an’ı yedi lehçede olmak üzere indirmiştir. Arabın günlük konuşması ise, küfürlere, hakaretlere ve ant içmelere çok yer veren bir geleneğe dayalıdır. Ve işte muhtemelen bundan dolayıdır ki, Kur’an, her konuda olduğu gibi, bu konuda da Arabın konuşma geleneğini yansıtır şekilde derlenmiştir. Fakat, denilebilir ki, şeriat eğitimi yoluyla bu gelenek, Arap olmayan toplumların insanlarına da geçmiştir. Örneğin, kendi yaşamlarımıza göz atacak olursak, bunun böyle olduğunu kolaylıkla fark edebiliriz. Şu bakımdan ki, şeriatçılar, İslami buyruklara uymayanlara ya da bu buyruklarıeleştirmeye kalkışanlara karşı küfür ve hakaret yoluna başvurmadan konuşmasını bilmezler. İçlerinde başbakanlık mevkiine yükselmiş ya da Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne üye seçilmiş veya benzeri görevlere getirilmiş kişiler de kendilerini bu alışkanlıktan kurtarabilmiş değillerdir. Bunun en güzel örneğine, 1997 yılında iktidara gelen Refah Partisi mensuplarının tutum ve davranışlarıyla tanık olduk. Hasbelkader bu ülkenin başbakanlık koltuğuna yerleşen RP liderinin ağzından, “deli”, “gavur gelini”, “Yahudi figüran”, “fosil”, “sinsi”, “isterik”
vd... şeklindeki küfürler eksik olmadı! Bu aynı partinin bir başka üyesinin ağzından şu inciler dökülüyordu:
Kendilerini “aydın din adamı”
sayan mollalarımızdan bir kısmı, hani sanki “hadis” diye bir kaynak pek yokmuş gibi,
İslamın Kur’an’dan ibaret bulunduğu, başkaca dayanak aranmaması gerektiği kanısını yerleş-
tirmeye çalışırlar. Oysa, Muhammed’in yaşamını incelemeden, “hadis” ve “sünnet” şeklinde
bıraktığı hükümleri bilmeden, Kur’an’ı anlamak mümkün değildir.
Neden Tanrı böylesine değişik ve anlaşılması güç şeyler üzerine yeminler ederek konuşur? Neden amacını herkesin anlayabileceği bir dille ortaya koymaz? Ve bütün bunlar bir yana, neden Tanrı yemin eder? Hiç yüce olduğu söylenen bir Tanrı yemin eder mi?
Atatürk sayesinde akılcılığa yönelip, diğer bütün şeriat ülkelerini fersah fersah geride bırakan Türkiye’de bile, bugün hala “tek kitap” özlemini sürdürenler, hala “gerçeklere akıl yoluyla gidilmez, şeriat yoluyla gidilir” diyenler, hala vahyin akla üstünlüğünü benimseyenler var.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Kur'an'ın Eleştirisi 1 Semavi Dinlerin "kutsal" Bilinen Kitapları
Baskı tarihi:
Ekim 1999
Sayfa sayısı:
381
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789753432726
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Kaynak Yayınları
Prof.Dr. İlhan Arsel bu kitabında eleştirel aklın ışığında Kur'an'ı ele almaktadır.

Elinizdeki kitap, daha önce Tevrat ve İncil'in Eleştirisi Semavi Dinlerin "Kutsal" Bilinen Kitapları:1 adıyla yayımlanan birinci cildiyle beraber, Yahudilik, Hıristiyanlık ve Müslümanlık gibi semavi dinlerin saliklerince "kutsal" diye bilinen kitapların eleştirisi niteliğindedir.

Kitapta yer alan konulardan bazıları şunlardır:
Kur'an'ın "Eleştirilemez", "Tartışma Kabul Etmez", "İçeriği Değiştirilemez", Hiçbir Şekilde Değişmez Bir Kitap Olarak Benimsenmesi ve Bundan Doğan Sakıncalar...
Kur'an'ı, "Emsalsiz", "Eşsiz" ve "Rakipsiz" Bir "Bilim" Kitabı, "Bilim Kaynağı"ymış Gibi Gösterme Çabaları...
Kur'an'ın Batıl İnançlara ve Hurafelere Yer Vermediği İddialarının Eleştirisi...
Kur'an ile Ne Demokratik Ne De Ekonomik Gelişmeye Dayalı Sosyal Bir Düzen Kurma Olasılığının Bulunmadığı Konusunda...
Kur'an'daki Çelişkiler ve Nedenleri (Şeriat Eğitiminin Yarattığı Çelişkili Düşünce Tarzı)...

Yazar, "kutsal" bilinen bu kitaplarda anlatılagelen akıl ve bilim dışı olguları inceleyip tartışmakta ve eleştirilerini bu kaynaklara dayandırmaktadır.

Kitabı okuyanlar 30 okur

  • Red Kit
  • caner akcan
  • Lothar Nevi
  • Murat Yorulmaz
  • Kaan Ç.
  • Ayhan Özdemir
  • Sakıncalı Düşünür
  • Vahit Ceyhan
  • cansu
  • Bilgen Sadi

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%38.5 (5)
9
%38.5 (5)
8
%0
7
%7.7 (1)
6
%0
5
%7.7 (1)
4
%0
3
%0
2
%0
1
%7.7 (1)