Kuran'ın Öğrettiği Dualar

Yaşar Nuri Öztürk
Fâtır, 34.
Hamd olsun üzüntüyü bizden gideren Allah’a. Rabbimiz mutlak Gâfur, mutlak Şekûr’dur.
Reklam
Kasas, 16-17.
Rabbim, bana lütfettiğin nimete andolsun ki, suçlulara asla arka çıkmayacağım.
Nûh, 28.
Rabbim! Beni, anne-babamı, inanmış olarak evime gireni, tüm inanmış erkekleri ve inanmış kadınları affet. Zalimlerin de sadece helâk ve perişanlığını artır.
Hamt olsun, üzüntüyü bizden gideren Allah’a.
Sayfa 25 - Fâtır, 34Kitabı okudu
De ki, eğer duanız olmasaydı, Rabbim size değer verir miydi?
Sayfa 5 - Furkan, 77Kitabı okudu
Reklam
Rabbim! Beni anne-babamı, inanmış olarak evime gireni, tüm inanmış erkekleri ve inanmış kadınları affet. Zalimlerin de sadece helak ve perişanlığını arttır.
Sayfa 29 - Nuh, 29Kitabı okudu
Rabbimiz, eşlerimizden ve çocuklarımızdan bize göz aydınlığı bağışla. Bizi takvaya sarılanlara önder kıl.
Sayfa 22 - Furkan, 74Kitabı okudu
Rabbim, beni yapayalnız, bir başıma bırakma. Sen, mirasçıların en hayırlısısın.
Sayfa 20 - Enbiya, 89Kitabı okudu
A’raf, 89.
Ey Rabbimiz! Üzerimize sabır yağdır. Canımızı müslümanlar olarak al.
Reklam
Ey Rabbimiz, ışığımızı tamamla ve bizi bağışla! Sen her şeye Kadir'sin, her şeye gücün yeter.
Sayfa 28 - Tahrim, 8Kitabı okudu
Rabbim göğsümü açıp genişlet; İşimi bana kolaylaştır. Dilimden düğümü çöz, Ki sözümü iyi anlasınlar
Sayfa 19 - Taha, 25-28Kitabı okudu
Dua sayesinde Yaratıcı Kudret bazen beynimizde; bazen gönlümüzde; bazen de bileğimizde tecelli etmektedir.
Sayfa 5 - Dua Denince Ne Anlıyoruz?Kitabı okudu
1. Duada korku ile ümit birlikte bulunacaktır. 2. Duada bağırıp çağırarak haddi aşmamalı. 3. Dua, alabildiğine uzun müstahdeme bilgi verme türünden ayrıntılar içermemelidir. 4. Duada acelecilik doğru değildir. 5. Dua kendimiz ve başkaları için hayır dilemek şeklinde olmalı. 6. Dua sırf nefsimiz için olmamalı.
Nasıl Dua Edilir?Kitabı okudu
“... İslam bu gerçeği bütün insanlığa haykırmak için -tüm yeryüzünü mabet- ilan etmiş ve resmî mabet anlayışına yer vermemiştir. Aynen bunun gibi, İslam, resmî ibadet lideri ve din adamları sınıfin da kabul etmez. İslam aleminde bugün, çeşitli gerekçelerle yaşatılan mabet ve din adamı hegemonyası Kuran’ın ruhuna terstir.”