Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi

10,0/10  (3 Oy) · 
3 okunma  · 
4 beğeni  · 
397 gösterim
Şu hakikat bilinsin ki şeref İslam'dadır ve Kürtlerin İslam'la tanışması bir kavmin şeref kazanma hikayesidir. Kürt halkı, Şeyh Halid'in öncülüğünde medrese-mimarlık ve tekkelerini birleştirerek Batılaşmaya karşı direnişe geçti. İslam dünyasında bu felakete karşı en aktif mücadele örneğini sergiledi. Bu yüzden Batı'nın ve Batıcıların hedefi haline geldi. 20. yüzyılın başında I. Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ulus devlet sürecinde Kürt kültürel kimliği de idam edilmeye çalışıldı. Kürt toplumu şeyh ve seydalarının öncülüğünde bu haksızlığa karşı bir daha direnişe geçti. Ancak vahşi Batı'nın önclüğündeki dünya koşullarında başarısızlığa uğradı. Batılılar ve Batıcılar, bu başarısızlığı sadece İslami kimliğe bağlayarak Kürtleri 'İslam'dan uzaklaşırsanız kurtulursunuz' yalanına inandırma sürecini başlattı. Bugün bu süreç kürtler açısından yeniden bir milli felakete dönüşmek üzeredir. Bu milli felaketten kurtuluşun tek yolu İslam'dır. Bu kitapta, Kürtlerin yaşadığı bu süreçler imkanlar elverdiği ölçüde ayrıntılı anlatılmakta ve sosyalist kesimlerin Kürtlerin İslam içindeki yeri ile ilgili iddialarına reddiyeler içermektedir.
  • Baskı Tarihi:
    2011
  • Sayfa Sayısı:
    445
  • ISBN:
    6054024575
  • Yayınevi:
    Dua Yayıncılık
  • Kitabın Türü:

Kitaptan 19 Alıntı

Fesih TASKAYA 
09 Ağu 13:28 · Kitabı okudu · Beğendi · 10/10 puan

Kürtler, namaz kılmayanlara hiçbir zaman güvenilir kişiler olarak bakmadı, onları liderliğe layık görmedi.

Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 60)Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 60)
Fesih TASKAYA 
09 Ağu 13:26 · Kitabı okudu · Beğendi · 10/10 puan

İslâm, Kürtlere Allah'ın dilediği gibi giyinmek Arapların gibi giyinmektir demedi, Kürtlerin kıyafetine dokunmadı. Bugün yezidi Kürtleri bile ırak'ta Araplar gibi giyinirken Müslüman Kürtler kendilerine özgü bir kıyafet içindeler.

Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 58)Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 58)
Fesih TASKAYA 
09 Ağu 12:28 · Kitabı okudu · Beğendi · 10/10 puan

Kürtlerin ezici bir çoğunluğu Müslümandır ve Şafii mezhebine mensuptur.

Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 32)Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 32)
Fesih TASKAYA 
09 Ağu 13:20 · Kitabı okudu · Beğendi · 10/10 puan

İslâm, her dili Allah'ın bir ayeti olarak görür; kültür, gelenek ve görenekleri Allah'ın kitabı ve Resul'ün (s.a.v) çelişmediği sürece reddetmez, yok etmeye çalışmaz. Bu renk farkını ümmet için bir tehdit olarak görmez.

Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 57)Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 57)
Fesih TASKAYA 
09 Ağu 15:23 · Kitabı okudu · Beğendi · 10/10 puan

Elhamdülillah ki Müslümanız ve İslam, bizlere olayları peşin reddetmektense tartmayı, haberleri değerlendirmeyi emretmiştir.

Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 93)Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 93)
Fesih TASKAYA 
09 Ağu 12:27 · Kitabı okudu · Beğendi · 10/10 puan

Birkaç uyduruk teoriye ulaşınca İslam'ı bir anda dışlayanların derdi nedir ?

Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 24)Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 24)
Fesih TASKAYA 
09 Ağu 11:04 · Kitabı okudu · Beğendi · 10/10 puan

Şu hakikat bilinsin ki şeref İslam'dadır ve Kürtlerin İslam'la tanışması bir kavmin şeref kazanma hikayesidir. Kürtlerin İslam'dan uzaklaşması ise bir kavmin sefalete sürükleniş hikayesidir.

Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 12)Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 12)
Fesih TASKAYA 
09 Ağu 12:38 · Kitabı okudu · Beğendi · 10/10 puan

Öncelikle İslam bir dindir. Bir dinin milletlerle savaşı söz konusu olamaz. Bir din ancak dinlerle savaşır. İslam'ın ortak düşmanı cahiliyedir. Biz, Bedir ve Uhud'un Araplara karşı bir savaş olduğunu iddia edebilir miyiz? Ne Hz. Peygamber Araplığın temsilcisidir ne de Ebu Cehil vve Ebu Süfyan. Hz Muhammed Mustafa (s.av), İslam Peygamberidir. Adı geçen kişiler de Mekke'deki cahiliye toplumun temsilcisidir.

Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 46)Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 46)
Fesih TASKAYA 
09 Ağu 12:31 · Kitabı okudu · Beğendi · 10/10 puan

Ne tarih ne bugün, yalanlarla inşa edilebilir. İslam'ı yok sayarak kimlik inşa etmeye çalışanların çabaları eninde sonunda heba olacak ve kurtuluş hep birlikte İslam'da bulunacaktır.

Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 39)Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 39)
Fesih TASKAYA 
09 Ağu 14:17 · Kitabı okudu · Beğendi · 10/10 puan

İslam devletlerinde meşruiyetin kaynağı küfre karşı mücadeledir.

Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 86)Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi, Abdulkadir Turan (Sayfa 86)
2 /