Mantığa Giriş

10,0/10  (2 Oy) · 
7 okunma  · 
2 beğeni  · 
303 gösterim
Bu eser, Doğu İslam dünyasında, Kindi ve Farabi gibi büyük filozofların eserlerini gölgelemiş ve sonraki üst düzey bilimsel ve felsefi çalışmalara kaynaklık etmiştir. Bu yüzden İbn Sina felsefi ilimlerin gerçek kurucusu ve sistemleştiricisi anlamında Şeyhu'r-Reis unvanıyla anıla gelmiştir. Ayrıca antik felsefe mirası filozofun kaleminde özgün genişliğine ulaştırılarak Batı dünyasına aktarılmıştır.12. yüzyıldan itibaren Ortaçağ Latin dünyasına tercüme edilmeye başlanan bu külliyat Sufficientia olarak tanınmış ve yüzyıllar boyunca batı dünyasının felsefe ve düşünce hayatını etkilemiştir...
  • Baskı Tarihi:
    Ocak 2006
  • Sayfa Sayısı:
    232
  • ISBN:
    9799756329220
  • Orijinal Adı:
    el - Medhal, Kitabü'ş - Şifa
  • Çeviri:
    Ömer Türker
  • Yayınevi:
    Litera Yayıncılık
  • Kitabın Türü:

Kitaptan 2 Alıntı

Bay_X 
20 Şub 2017 · Kitabı okudu

İnsanın, akıl sahibi olması yönünden yetkinleşmesi, yerinde açıklanacağı üzere, gerçeği (hak) gerçek olduğu için ve iyiyi de onunla amel etmek ve onu elde etmek için bilmesindedir. İnsan ilk fıtratı ve
apaçık bilgilerinin (bedihi) ise tek başlarına bu yetkinliğe yardımları azdır. Yetkinliğe ulaşma yolunda insanın elde ettiği şeylerin çoğu, çaba gerektiren bir kazanımla elde edilmektedir. Bu kazanım bilinmeyenin kazanılmasıdır. Bilinmeyeni kazandıran şey ise bilinendir. Durum böyle olunca insanın öncelikle bilinenden bilinmeyeni nasıl elde edeceğim, bilinenlerin, bilinmeyenin bilgisini vermeleri için kendinde durumu ve düzenlenişinin nasıl olacağını bilmesi gerekmiştir. Yani bilinenler, zihinde zorunlu bir düzene girdilderinde ve o bilinenlerin sureti söz konusu zorunlu düzende karar kıldığında zihin onlardan, bilmeyi amaçladığı bilinmeyene geçerek onu bilecektir.

Mantığa Giriş, İbn-i Sina (Sayfa 10 - Litera yayıncılık)Mantığa Giriş, İbn-i Sina (Sayfa 10 - Litera yayıncılık)

Dünya, aklı olup dini olmayan adamlarla, dini olup aklı olmayan insanlar olarak ayrılmıştır

Mantığa Giriş, İbn-i SinaMantığa Giriş, İbn-i Sina