Marksizm Ve Modernizm (Lukacs, Brecht, Benjamin ve Adorno Üzerine Tarihsel Bir İnceleme)

·
Okunma
·
Beğeni
·
4
Gösterim
Adı:
Marksizm Ve Modernizm
Alt başlık:
Lukacs, Brecht, Benjamin ve Adorno Üzerine Tarihsel Bir İnceleme
Baskı tarihi:
18 Şubat 2011
Sayfa sayısı:
456
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786054412075
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Dipnot Yayınları
(...) Böylece İkinci Enternasyonal Marksistleri, kendi çevrelerinde gelişen modemist eğilimlerle gereğince hesaplaşmayı başaramadılar. Modemist yöntemlere yaklaşan bir Marksist kültür ancak 1920'lerde oluşacaktı. Konstrüktivist ve sürrealist akımların içinde başlayan bu siyasal ve kültürel isyan konjonktürünü araştırdık. Burada önemli olan modernistlerin Marksizme yak-laşmalan, tersinin olmamasıydı (Brecht, Benjamin ve Adorno örneklerinde bunu da belirteceğiz). Ancak modemist estetiği Marksist sonuçlar için kullanma amacıyla gerçekleştirilen çeşitli girişimler kısa ömürlü oldu: Almanya'da Nazüer 1933'den sonra her türlü kültürel deneyime son verirlerken, hâlâ Sovyet yörüngesinde olan ve sözde Marksist estetiğin hem en yüksek hem de en alt noktasını oluşturan bir politika, sosyalist gerçekçiliğin Komünist politikası geÜştirilmekteydi. (...)

-Kitabın İçinden Sayfa 107-
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Kitaba henüz alıntı eklenmedi.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Marksizm Ve Modernizm
Alt başlık:
Lukacs, Brecht, Benjamin ve Adorno Üzerine Tarihsel Bir İnceleme
Baskı tarihi:
18 Şubat 2011
Sayfa sayısı:
456
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786054412075
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Dipnot Yayınları
(...) Böylece İkinci Enternasyonal Marksistleri, kendi çevrelerinde gelişen modemist eğilimlerle gereğince hesaplaşmayı başaramadılar. Modemist yöntemlere yaklaşan bir Marksist kültür ancak 1920'lerde oluşacaktı. Konstrüktivist ve sürrealist akımların içinde başlayan bu siyasal ve kültürel isyan konjonktürünü araştırdık. Burada önemli olan modernistlerin Marksizme yak-laşmalan, tersinin olmamasıydı (Brecht, Benjamin ve Adorno örneklerinde bunu da belirteceğiz). Ancak modemist estetiği Marksist sonuçlar için kullanma amacıyla gerçekleştirilen çeşitli girişimler kısa ömürlü oldu: Almanya'da Nazüer 1933'den sonra her türlü kültürel deneyime son verirlerken, hâlâ Sovyet yörüngesinde olan ve sözde Marksist estetiğin hem en yüksek hem de en alt noktasını oluşturan bir politika, sosyalist gerçekçiliğin Komünist politikası geÜştirilmekteydi. (...)

-Kitabın İçinden Sayfa 107-

Kitap istatistikleri