Mimarlar Neden Bachelard Okur?

Sümeyye Yıldız

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Dolayısıyla insan içine dönerken dünyasını, dünyaya açıldığında kendisini tanır.
yaşanırken (eşik üzerinde) edinilen tecrübeler odak noktasına geldiğinde (eşiğin berisi) , yaşanıp bitmiş (eşiğin ötesi) , yalnızca izi kalmıştır
Sayfa 39
Yaşamak istiyorsak, hayaletlerimize mütemadiyen ihanet etmeliyiz...
Sayfa 29
Anidenlik, ânın temel bir boyutudur: bizzat ânı nitelendirir. Her bir an, bir anda vuku bulur; uzayan anlar yoktur: distentio animi içinde uzayan (Aziz Augustinus), daha çok esnadır (moment), der Augenblick'tir, her ânın sunduğu şey, yani ânın özel içeriğidir: Pek de bu şekilde olmasını beklemediğimiz bir şeyin hızlıca vasıl olmasıdır. (Buradan hiçbir beklentinin kusursuz bir şekilde karşılanmadığı sonucu çıkar: Bizi hayal kırıklığına uğratan ya da memnun eden fazlalık ya da noksanlığın yarattığı boşluklar, her halükârda işin ehlinin bile başına üşüşür.)
"İskân etmek için, bir yerde oturmak için inşa etmeyiz; aksine, hâlihazırda oturduğumuz, yerleştiğimiz için inşa ederiz." Yani içinde ikamet edeceğimiz, iş göreceğimiz, üzerinden geçeceğimiz, zaman geçireceğimiz bir mekân, zaten iskân ettiğimiz bir yerde, bulunduğumuz, yaşadığımız, hayatımızı idame ettirdiğimiz dünyada kurulur.
Belardi, çizimin yalnızca "yeniden üretmek" anlamına gelmediğini, tersine Paul Gauguin'in de "Görmek için gözlerimi kapatıyorum" derken söylemeye çalıştığı gibi, iç dünyamızı yoklamak anlamına geldiğini ifade eder. Çizim bu bağlamda geçmiş tecrübelerden doğan, zihinsel birikimin ve arzuların şekil verdiği bir düşsel eylem olarak açığa çıkar.
Sayfa 210Kitabı okudu
Bir yıldız parlıyorsa, uyuyan bir onu seyrediyordur: uyuyan retinadaki ufak bir ışıltı, yıldızlı bir gecenin karmaşık hatırasını çağrıştıran gelip geçici bir takımyıldızının resmeder
Sayfa 20
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.
Resim