Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Mufassal Medeni Ahlak

İsmail Çetin

Mufassal Medeni Ahlak Gönderileri

Mufassal Medeni Ahlak kitaplarını, Mufassal Medeni Ahlak sözleri ve alıntılarını, Mufassal Medeni Ahlak yazarlarını, Mufassal Medeni Ahlak yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ruhun soruları
Ruh aslına kavuşunca şöyle der: "Allah, 'ancak insan ve cinleri bana ibadet etsinler diye yarattım' buyurmuştur."
Hadîs-i şerîfte : " Olabilecek firsata yetiş. Yarını bekleme.  Sana Yarınki olaydan kim tekeffül edebilir?" buyrulmaktadır. . . Hafsa binti Sîrin de gençlere : "Ey gençler  cemaati! Gayret ve metanetle çalışın.  Çünkü gayret ve metanetle çalışmak , gençlik vaktindedir. " diye seslenirdi. . Başka bir hadîs-i şerîfte :" Kıyamet  gününde  en çok  hesabda kalan, sıhhatli olduğu  halde boş vakit  geçirendir. " diğer bir hadîs-i şerîfte "Boş vakit  ve sıhhat , birçok  insanların  onlarda  aldandığı büyük  nimetlerdir. " buyrulmaktadır.  Binaenaleyh, on altı  ile yirmi bir yaş arası, müdrike kuvvetinin çalışması  ve hâfize kuvvetinin değerlendirilmesi zamanıdır.  Mesela  on altı - on yedi yaşlarında  yarım saatte  bir sayfa  kitabı  ezberleyen,  yirmi iki - yirmi üç  yaşlarında  beş saate  bir sayfayı ezberleyemez. Ender insan  zabt ve ezberleme kabiliyetini otuza kadar muhafaza edebilir. . .
Sayfa 356Kitabı okudu
Reklam
Mutlu insan odur ki, henüz dünyada iken beden ve ruhu temizlenmiş, kemale erdirmiş, ruh ve bedenine, nefsine işaret olan "ben" kelimesinin manasını idrak ederek mecazi benliğini Allah'ın hakiki benliğinde yok eden insan. İşte hakiki insan bu insan.
... insan düşünmediği bir işi yapamaz da. Çünkü hareketler niyetlerin mahsulüdür. Binaenaleyh mümin bakmazsa ve ihtilat da olmazsa gayet rahatlıkla hayr işlemeye muvaffak olur ve aynı zamanda fenalıklardan da kolaylıkla sakınmış olur. Bu hikmete binaendir ki önce ayette zinadan evvel bakmak yasaklanmıştır.
Sayfa 483Kitabı okudu
Meselâ; bir insanın sözü onun gizli ah­lâkının özüdür, özünün dış kabuğu yani fiil ve hareketi ise asabi damarlarında gizlen­miş niyetinin sureti, resmi ve karikatürüdür. Demek, güzel söz bardağa, gizli olan hulk ise o bardağın içindeki şerbete benzer. Şerbetle bardak birbirinden ayrıdır. Şerbet, bardağın kendisi veyahut sıfatı değildir. Her mü'min ferasetiyle diğer insanın ahlâkını, dış hareket ve fiiliyle tesbit eder, ama imanla şereflenmeyen elbette bardakla şerbet arasında fark edemez, ikisini bir görür.
ruh aleminde Allah Teala'nın serptiği nurdan mahrum, cismaniyet aleminde de kitab ve peygamberlerin vahyine dayanmayan akıl sahipleri, asla doğru ve güzel ahlaka sevk olunamaz. zira akıl tek başına kafi gelmiş olsaydı, putperestlik meydana gelmezdi. akıl kulluğu idrak etmek için müdrik olduğu takdirde de bu sefer kime nasıl kulluk edeceğinin
Reklam
Muhakkaktır ki Allah Teala Adem'i insan sureti üzerine yaratmıştır.
Sayfa 11 - DİLARA YAYINLARIKitabı okuyor
Eğer doğru diyorsan, doğru bulursun; hadi git ara bul erbâbını.
Sayfa 7 - DİLARA YAYINLARIKitabı okuyor
Evvelce ne idim, şimdi neyim, nereye gidiyorum?
Sayfa 6 - DİLARA YAYINLARIKitabı okuyor
'Bütün maddeler ikiye ayrılır: a-Tecrübe ile varlığı bilinen maddelerdir. b-Akıl ve hisle varlığı tesbit olunan maddelerdir. Bu kısım ise mücerred hayalden ibaret bir şeydir." (Kant) dediği halde, ahlak bahsinde hiss-i vicdâniyyeye büyük bir ehemmiyet vermiştir. Sanki kendisi böyle bir yolu takib etmekle, Epikorya medresesinin
Reklam
Üstâd قد س سر ه
Her şeyden üstün Allah’ın Rasûlü’nün sevgisidir. Hiçbir şeyle değiştirilemez. Onun bu sevgisine birçok şeylerin alet edilmesi mümkün olduğu halde bu sevgi hiçbir şeye alet edilemez. Aksi takdirde imanın zayıflığı ve yokluğu tahakkuk eder.
Bıçakçı İbrahim Hakkı Efendi diyor ki: Ev, aile saadetinin cilvegâhıdır. Ev küçük bir medeniyetgâhtır. Ev kadın demektir. Ev insanın iyi veya fena ilk mektebi, terakki ve tedennînin ilk ocağıdır. Milletin ıslahı evlerin ıslahıyla olur. Millet evlerden çıkar; iyi ise iyi, kötü ise kötü. İyi evleri çoğaltınız. İnsan evine göre insan olur. Bir evdeki ailenin intizam hali, intizam fikri, kapısının önünden belli olur. Medeniyetin manası ne kadar yüksek ise, evin manası da o kadar yüksektir. Ev, insanın içinde oturacağı mahaldir, fakat rahatla, huzûr-u kalble.
"Özellikle insanda din arzusu ve iştiyâkı doğuşta mevcuttur. Hatta Vilson gibi bir din münkiri bile yazdığı umûmî tarihin baş taraflarında şöyle der: "Benim de küçüklük halimde içimde bir din hissi ve dinin efsanesi vardı. Özellikle tek başıma kaldığım zamanlarda kendimi din hislerinden men edemez oldum. Erginlik çağından sonra biraz daha devam etti. Aklım tekâmül edince o his kayboluverdi." Onun gibi bir çok zavallı insanlar, doğuştaki fıtratlarını kaybettiklerinin farkında bile değillerdir. Telkin, çevre, fısk ve şehvetlere dalmak gibi fenalıklar, Vilson gibi birçok insanları fıtratından uzaklaştırıyor. Özellikle tahrife uğramış bâtıl dinlerin telkini, tesiri altında iken aklın tekâmülü halinde insan, fıtratının icâbınca o bâtıl dinden nefret eder ve ayrılır; eğer hak din sahibine yani bir dindara rastlamazsa, balığın ağzından çıkar, ahtapot veya timsahın ağzına girer gibi bir bâtıl dinden diğer bir bâtıl dine girer. Eğer böyleler İslam diniyle şereflenmedilerse, başı boşluk denizinde boğulur, fark edemez. "
329 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.