Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Müphemlik Kültürü ve İslam

Thomas Bauer

Müphemlik Kültürü ve İslam Sözleri ve Alıntıları

Müphemlik Kültürü ve İslam sözleri ve alıntılarını, Müphemlik Kültürü ve İslam kitap alıntılarını, Müphemlik Kültürü ve İslam en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İlginç tespit!
Arap şairler bütün çağlarda duyguları ifade etmeyi değil, dinleyenlerde ve okurlarda duygular uyandırmayı istemişlerdi.
Sayfa 295Kitabı okudu
Belirsizliği, ayrıştırmalar yoluyla önleme yöntemi, kurbanlar ister. İlk kurbanlarından biri arkadaşlıktır. Yakın Doğu’nun erkekleri için diğer erkeklerle arkadaşlık ilişkileri, bugün hâlâ —öteden beri olduğu gibi— yaşamlarındaki, duygusal açıdan belki en önemli toplumsal ilişkidir. Batılı gezginler, Yakın Doğu’da alışılagelmiş olan erkek erkeğe arkadaşça sokulganlığa genellikle şaşırır, bunu anlayışsızlıkla karşılarlar (eğer alaya almazlarsa). Oysa böyle bir arkadaşlık kültürü çok da eski olmayan bir zamanda Batı’da da yaygındı. Orada da erkekler el ele tutuşarak dolaşır, orada da arkadaşça öpüşülür, sarılınırdı. Pekâlâ erotik bir alt tabakanın üzerine oturmuş olan böylesi bir arkadaşlık kültürü olmadan, Alman klasisizmini ve romantizmini tasavvur bile edemezsiniz. Böyle bir arkadaşlık ilişkisinin “ne kadar erotizm barındırdığı” sorusu sorulmazdı o zamanlar çünkü açıkça ya da gizlice işlerini yürüten bir “cinsellik” henüz yoktu. Bir kesinlik dayatması, arkadaşlıkla aşkı ayırt etme zorlaması da yoktu. Günümüzün Batılı kategorileri, yalnızca evrensel sayılmıyor onlara zamanlar üstü bir geçerlilik de atfediliyor. O nedenle sıkı bir arkadaşlık mı yoksa bir aşk ilişkisi mi olduğunu merak ediyoruz, ki öyleyse bu Schubert ile Mayrhofer’in “eşcinsel” oldukları anlamına da gelecektir. İkisi de bu soruyu hiç anlamazlardı çünkü modern Batı’nın hazza kesinlik kazandırmasını sağlayan bu kategoriler onların idrakine gelmezdi.
Reklam
Şu da var ki milliyeti değiştirmek din değiştirmekten zordur.
Avrupa'nın kültürünün, müphemlik hoşgörüsü alanında ileri sürebileceği fazla bir başarısı bulunmuyor.
Sayfa 386Kitabı okudu
Demek açık saçık şiire karşı direniş İslam'ın değil modernliğin sorunudur ve tıpkı modernlik gibi Batıda ortaya çıkmıştır.
Sayfa 291Kitabı okudu
Önemli, değerli, anlamlı olan her şey, müphemlikle doludur; Aşk ve ölüm, tanrı ve acı, doğru ve yanlış, geçmiş ve gelecek.
Reklam
Zaman içinde içine kapanan İslam dünyası!
14. yüzyıl âlimleri Kur'an'ın değişik tefsirlerini bir zenginleşme sayarken, günümüz Müslümanları için Kur'anı farklı okuma tarzlarının varlığı bile katmerli bir rezalettir.
Eğer bir kavrama, bir eylem biçimine veya bir nesneye uzunca bir süre boyunca aynı anda iki zıt veya birbirinden belirgin biçim de farklılaşan en azından iki rakip anlam atfedilebiliyorsa, eğer bir toplumsal grup, tekil hayat alanlarına dair normlarını ve anlamlandırmaları aynı anda zıt veya birbirinden kuvvetli biçimde farklılaşan söylemlerden devşirebiliyor veya eğer bir grup içerisinde bir olgunun farklı yorumları benimsenebiliyor ve bu yorumların hiçbirisi tek başına geçerlilik iddiasında bulunamıyorsa, orada bir kültürel müphemlik olgusuyla karşı karşıyayız demektir.
Sayfa 24 - iletişim yayınlarıKitabı okudu
Burundan kıl aldırmayanlar!
Bugün Yakın Doğu'da bir ahlâkî katılık gitgide yaygın hale gelirken, klasik çağda alimler zarif ( bazen de birazcık açık saçık) aşk şiirleri yazmakta rekabet ediyorlardı birbirleriyle
Garp için Şark, kendisinin olmadığı her şeydir, oysa şark, kendi kökenideki hakikati arayıp bulmak zorundadır.
Sayfa 257Kitabı okudu
Reklam
Sünni mezheplerin ilginç doğuşu!
Medine'de yerel hukuk örfü, peygamberden aktarılan hadislerden daha önemli sayılıyordu. Medine geleneği, Mâlik bin Enes'in (ölümü 179/796) ve öğrencilerinin çabasıyla Maliki hukuk okulunu doğuracaktır. Irak'ta " özgür kanaat arayışı" (re'y) Peygamberin geleneğinden daha önemli addediliyordu. Ebu Hanife'ye (80-150/ 699-767) dayanan Hanefi hukuk okulunun kaynağı burasıdır. Büyük ihtimalle Roma Hukuk'undan da bir şeyler intikal etmiştir, fakat bunun somut kanıtlarını göstermek kolay değildir. Peygamberin hadislerinin Kur'andan sonra ikinci hukuk kaynağı olarak yerleşmesi ve bu iki hukuk kaynak arasındaki ilişkinin tartışılması, daha sonra yine bir hukuk okuluna mehaz olacak ve adını verecek olan Eş- Şafi'nin eseridir. Sünniliğin dördüncü hukuk okulunun isim babası olan Ahmed bin Hanbel hukukçu değil, hadis geleneğine dayanan bir sofuluk (takva) hareketinin öncüsüydü. Hanbeliliğin "hakiki" bir hukuk okulu olması daha sonraları gerçekleşmiş, bunda da Şafi hukuk teorisiyle çatışma belirli bir yol oynamıştır.
Sayfa 155Kitabı okudu
Sünni İslam dünyası sebebi Türkler!
10.yüzyilda, İslâm dünyası önüne geçilmez bir şekilde Şii olmaya doğru gidiyor gibi görünüyordu. Ancak öncelikle Türklerin Batı'ya doğru yayılması sonucunda, Sünni İslam yeniden zemin elde etti.
Kur'an, asla dibini bulamayacağınız ve hiçbir kıyıda durak bulmayacak muazzam bir deryadır.
Sayfa 112Kitabı okudu
Hep bu Dıj Güçler!
Yakın Doğu'da Batılı milliyetçilik ideolojisinin Ermeni takibatı suretindeki İlk zuhurunun ardından-, bugünkü Türkiye'nin kapladığı bölgenin nüfusunun aşağı yukarı dörtte biri Müslüman değildi. Bu oran bugün yüzde birin altına düştüyse, bunu İslami hoşgörüsüzlüğün değil modern ulus-devletin homojenleştirme azminin hesabına yazmak gerekir.
Sayfa 339Kitabı okudu
Seküler ve Avrupa!
Avrupa'da dünyevi olanla dini olan arasındaki ayrım,-veya daha doğrusu: dünyevi olanın dinî olanın tahakkümünden kurtarılması - modernliğin en önemli koşulu sayılır.
Sayfa 185Kitabı okudu
440 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.