·
Okunma
·
Beğeni
·
274
Gösterim
Adı:
Müzikal Nakışlar
Baskı tarihi:
2006
Sayfa sayısı:
160
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789944916189
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Musical Elaborations
Çeviri:
Gül Çağalı Güven
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Agora Kitaplığı
Geçtiğimiz yüzyılın en etkili düşünürlerinden Edward Said, bu sefer Batı klasik müziğinin nasıl inşa edildiğine bakıyor. Kendisi de -Adorno gibi- bizzat iyi bir piyanist olan Said, Adorno'nun açtığı yoldan, onun izini sürüp bazen onunla tartışarak modern müziğin ve modernitenin dinamiklerini arıyor Müzikal Nakışlar'da. Müzik sadece müzik değil, Said'e göre, aynı zamanda büyük bir paradigmanın, toplumsal değişkenlerin parçası. Üstelik, Beethoven'dan itibaren toplumsallaşmanın -ya da toplumdan kaçmanın- aracı...

Klasik müziğe sonsuz sevgi duyan Edward Said, bu kitabı oluşturan üç konferansında, günümüzde pek çok kişiye uzak, soğuk ve eski gelen bu müziği sevilir kılmanın ipuçlarının, kitlesel gösterilerin gizlediği bir hazzın ve mahremiyetin peşine düşüyor - frak giymeden
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Hiçbir toplumsal sistem, hiçbir tarihsel vizyon, hiçbir teorik bütüncülleştirme, ne denli güçlü olursa olsun, kendi alanı içinde var olan bütün alternatifleri veya uygulamaları kapsama gücüne sahip olamaz.
Edward Said
Sayfa 70 - Agora Kitaplığı
Barok çağdan itibaren müzik, yalnızca burjuvazinin gerçekliğinin bir belgelenmesi değil, aynı zamanda burjuvazinin başlıca sanat formlarından biri olmuştu; çünkü proletarya, kendisini müzikal bir özne olarak oluşturma durumunu asla formüle edemedi veya proletaryanın bunu yapmasına izin verilmedi.
Edward Said
Sayfa 16 - Agora Kitaplığı

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Müzikal Nakışlar
Baskı tarihi:
2006
Sayfa sayısı:
160
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789944916189
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Musical Elaborations
Çeviri:
Gül Çağalı Güven
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Agora Kitaplığı
Geçtiğimiz yüzyılın en etkili düşünürlerinden Edward Said, bu sefer Batı klasik müziğinin nasıl inşa edildiğine bakıyor. Kendisi de -Adorno gibi- bizzat iyi bir piyanist olan Said, Adorno'nun açtığı yoldan, onun izini sürüp bazen onunla tartışarak modern müziğin ve modernitenin dinamiklerini arıyor Müzikal Nakışlar'da. Müzik sadece müzik değil, Said'e göre, aynı zamanda büyük bir paradigmanın, toplumsal değişkenlerin parçası. Üstelik, Beethoven'dan itibaren toplumsallaşmanın -ya da toplumdan kaçmanın- aracı...

Klasik müziğe sonsuz sevgi duyan Edward Said, bu kitabı oluşturan üç konferansında, günümüzde pek çok kişiye uzak, soğuk ve eski gelen bu müziği sevilir kılmanın ipuçlarının, kitlesel gösterilerin gizlediği bir hazzın ve mahremiyetin peşine düşüyor - frak giymeden

Kitabı okuyanlar 3 okur

  • Ezgi
  • Rainbow 2071
  • Seda

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%50 (1)
7
%0
6
%50 (1)
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0