Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Naili Hayatı Sanatı Eserleri

Haluk İpekten

Naili Hayatı Sanatı Eserleri Sözleri ve Alıntıları

Naili Hayatı Sanatı Eserleri sözleri ve alıntılarını, Naili Hayatı Sanatı Eserleri kitap alıntılarını, Naili Hayatı Sanatı Eserleri en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Zâhid ne bilir mezheb-i rindan ki anda Huşyârî-i âzînedir ancak güneh-i mest
Sayfa 74 - Kültür ve Turizm Bakanlığı YayınlarıKitabı okudu
Sen verirsin ariyet bu cân-ı mahzûnu bana Senden ayrılmak hemân ölmektir ey hûnî bana
Sayfa 50 - Kültür ve Turizm Bakanlığı YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Yâra dil vermede uşşâk haber vermezler Cân verirlerse de cânâna keder vermezler
Sayfa 88 - Kültür ve Turizm Bakanlığı YayınlarıKitabı okudu
Bizi unuttu mu yoksa peyâm-ı sıhhat'i yâr Bu memlekette garîbü'd diyâra değmez mi
Sayfa 124 - Kültür ve Turizm Bakanlığı YayınlarıKitabı okudu
Şâdî-i mababbet de bizim gam da bizimdir Mecrûh'i diliz yâre de merhem de bizimdir Açılmada yok mihnetimiz mihr ü nesime Güizâr-ı gamız gonca da şebnem de bizimdir
Sayfa 132 - Kültür ve Turizm Bakanlığı YayınlarıKitabı okudu
Gamınla ülfetimiz var sürûru neyleyelim Safâ-yı hâtırımız yok huzûru neyleyelim
Sayfa 108 - Kültür ve Turizm Bakanlığı YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Divân şiirinin inceliği, insanın ruhuna velvele salıyor...
Nâlesiz var harem-i yâra ki ey dil nâlen Men'-i âsâyiş-i gülbister-i hâb eylemesün (Ey gönül! Sevgilinin odasına inlemeden git ki iniltin, onun uykuya vardığı gülden yatağın rahatını, sükûnunu bozmasın.)
Nigâh-ı mestün ile bildi âşinâ idügin Bakınca Nâ'ilî-i hânümân-harâb sana Evi barkı yıkılmış Nâ'ilî sana bakar bakmaz sarhoş bakışınla aşina olduğunu bilip anladı. Göz ve gamze sarhoş ve mahmurdur. Göz şekil bakımından nergise benzer. Nergis afyongillerden, sarhoş edici bir bitkidir. Gözden çıkan gamze de sarhoştur. Nâi'lî de harap ve perişan olduğuna göre mest ve harap bakışla aşina olması doğaldır. Çünkü, yaradılışında birbirine benzeyenler dost olurlar. Sevgilinin bakışı daima aşığı perişan eder, öldürür. Nâi'lî perişanlığının gözün bakışından olduğunu anladığını söylüyor. Bakışa ayrıca mest demesi, sarhoş olduğu ve etkisi azaldığı halde perişan etmesi ve harab kelimesiyle ilgi kurmak içindir. Harâb da sarhoş anlamındadır. Mest ü harâb kelimeleri çoğunlukla birlikte kullanılır. Bakış kesrettir. Nâi'lî perişanlığının kesreti tanıdığından, kesrete düşmesinden olduğunu anlamış. Bir türlü kesretten ve perişanlıktan kurtulup vahdete varamıyorum diyor.
"Biz ol âşıklaruz kim dâğımuz merhem kabûl etmez O gülzârun ki âteşdür güli şebnem kabul etmez" Râmî Mehmed Paşa
Sayfa 22 - Akçağ