Analojik İmgeden Sayısal İmgeye

Neden Her Şey Hala Yok Olup Gitmedi?

Jean Baudrillard
Hiçlik bir yok edilme biçimi, tükenme, insanın ortadan kaybolma sanatıdır. İnsanın nesnelerle kurduğu çarpık ilişkiyi, teknolojide ve en çok da fotoğraf aracılığıyla somutlaştırır Baudrillard. “İmgenin ayarı tamamıyla bozulmuştur. Fotoğraf, her şeyin fraktal ve mikroskobik boyutlarda görüntülenmeyi şart koştuğu, ne olursa olsun görülebilmeyi sağlayan bir teknoloji çılgınlığıyla her şeyi olağanüstü ayrıntılı bir şekilde sunarak yok edebilen bir şeye benzemektedir. Burada fotoğraf artık biçim oyunlarıyla fotoğraf olma özelliğini yitiren bir şeyden çok, tıpkı değişik ağlar içinde zihinsel bir şekilde eriyip gidebilen ve artık tamamıyla bir hayalete dönüşebilen birey gibi, dünya da kendine ait bir imgeden diğerine kendiliğinden sıçranmasını sağladığı otomatik bir yer değiştirme işlemine benzemektedir.” Zamandan söz ettiğim sırada onun varlığını hissedemiyorum. Bir yerden söz ettiğim sırada o yer ortadan kaybolup gitmiş oluyor. Bir insandan söz ettiğim sırada o insan ölmüş oluyor. Zamandan söz ettiğim sırada akıp geçmiş oluyor.
Tahmini Okuma Süresi: 1 sa. 18 dk.Sayfa Sayısı: 46Basım Tarihi: 10 Aralık 2019İlk Yayın Tarihi: Mayıs 2012Yayınevi: Doğu Batı Yayınları
ISBN: 9786052133842Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

40 syf.
10/10 puan verdi
Nihilizm nasıl hissedilir? Nihilist felsefenin sınırları nelerdir? Bir insan neden varoluşundan şikayet ederken hiçliğinden kurtulmak ister? Neden bitmeyen bir arzulamayla keşfedilmiş olan temel olguları bertaraf edip; zamanı, iyiyi, kötüyü, nihilizm potasında eritmeye çalışır? Varoluşumuzun özünde yatan hiçlik yok edilirse, dünyayı kontrol altına alacağımız düşüncesi mi vardır bu fikrin temelinde? Bu eserdeki hiçlik olgusu nihilist bir yoruma tabii tutulamaz diyor François l Yvonnet. Çünkü nihilizm hiçliğin yadsınmasıdır. Halbuki hiçliğimize sahip çıkmamız gerekmektedir. İnsanlık varoluşundaki hiçliği ile yaşamayı öğrenmeli artık. Çünkü varlıktan çok hiçlikle baş başayız artık. Modernizmi, post-modernizmi yüklenip nereye vardığını bilmediğimiz bir yola koyulduk, gidiyoruz. Ancak -yine de- getiremedik dünyanın sonunu... Hem doğaya hem de kendi yaptıklarımıza karşı, yani kendi kendimize karşı savaşıyoruz... Bu kısacık eserde Baudrillard da diyor ki; ''Başlangıçta söz vardı. sessizlik ondan sonra ortaya çıktı. artık ortada son denebilecek bir şey kalmadı.'' Neden mi? Sonunu getiremedik henüz hiçbir şeyin; çünkü bildiğimiz o meşhur son dahi mevcut değil artık. Oku delir tadında muazzam bir eser.
Neden Her Şey Hala Yok Olup Gitmedi?
Neden Her Şey Hala Yok Olup Gitmedi?Jean Baudrillard · Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi · 2012362 okunma
46 syf.
·
Puan vermedi
·
7 saatte okudu
Ursula K. Le Guin ölümsüz eseri “Yerdeniz Büyücüsü”nde bir kişinin veya nesnenin gerçek ismini öğrenmek ona hükmetmek demektir der. Ve elbette çoğu roman kahramanının gerçek isimlerini asla açıklamaz. İkinci olarak bir kudretli büyücü ve çırağı kayıktadır ve yol alıyorlardır; açlık ise en büyük sorunlarıdır. Çırak en sonunda dayanamaz madem
Neden Her Şey Hala Yok Olup Gitmedi?
Neden Her Şey Hala Yok Olup Gitmedi?Jean Baudrillard · Doğu Batı Yayınları · 2019362 okunma
30 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.