·
Okunma
·
Beğeni
·
5
Gösterim
Adı:
Nietzsche ve Din
Baskı tarihi:
5 Eylül 2002
Sayfa sayısı:
231
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789758719203
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Gelenek Yayıncılık
Pek çok okur. Nietzche'yi bir ozan, bir keramet taslayıcı, ya da bir mitos yaratıcısı gibi düşünür. (...) Bu, Nietzsche'nin kendi kendine kurduğu bir kapan; belki de kişiliğin Latince dillerindeki karşılığı olan persona'nın Orta Çağlarda hakim olam olan anlamıyla bir "maske"dir. Nietzsche'nin "kapan"ına yakalandığımız an, yalnızca onun tahripkar söylemine de kaymaya başlar. Öyleyse, böyle bir zımmi kıyaslamanın gereği ortada. Bize her an bir geri çekilmiş imkanı sağlarken, toprağın topos'un yerli yerine kalmasını sağlamak.
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Hristiyanlık bizi antik kültürün mirasından etti, daha sonra da, bir kez daha Müslüman kültürün mirasından etti. ispanya'nın harika Magribi kültür dünyası, bizim için, temelde, Roma ve Yunanistan'dan daha akraba, bizim duyum ve beğenimize daha yakın olan bu dünya, ayaklar altında ezildi (bunların ne tür ayaklar olduğunu söylemeyeceğim), niye? Çünkü soylu, erkekçe içgüdülerden kaynaklanıyordu, çünkü yaşama Evet diyordu; hem de Magrip yaşamının nadide ve rafine hoşluklarıyla

Friedrich Nietzsche




G. Stauth ile B. S. Turner'ın ifadeleriyle* "Nietzsche'nin İslam karşısındaki duygudaşlığı"nın bir göstergesi olsa da, yine onların belirttiği gibi lslam ve Budizmin Nietzsche'nin elinde "hayatın nevrozu olarak dine kötek çekerken ihtiyaç duyduğu sopa" olduğunu hatırlamak gerek.

*Bkz. G. Stauth ile B. S. Turner, Nietzsche'nin Dansı: Toplumsal Hayatta Hınç, Karşılıklılık ve Şiddet, çev. Mehmet Küçük (Ark Yayınevi, Ankara. 1 995) , s. 1 53.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Nietzsche ve Din
Baskı tarihi:
5 Eylül 2002
Sayfa sayısı:
231
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789758719203
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Gelenek Yayıncılık
Pek çok okur. Nietzche'yi bir ozan, bir keramet taslayıcı, ya da bir mitos yaratıcısı gibi düşünür. (...) Bu, Nietzsche'nin kendi kendine kurduğu bir kapan; belki de kişiliğin Latince dillerindeki karşılığı olan persona'nın Orta Çağlarda hakim olam olan anlamıyla bir "maske"dir. Nietzsche'nin "kapan"ına yakalandığımız an, yalnızca onun tahripkar söylemine de kaymaya başlar. Öyleyse, böyle bir zımmi kıyaslamanın gereği ortada. Bize her an bir geri çekilmiş imkanı sağlarken, toprağın topos'un yerli yerine kalmasını sağlamak.

Kitap istatistikleri