Nüzul Sürecinde Kur'an - Siyer İlişkisi

·
Okunma
·
Beğeni
·
70
Gösterim
Adı:
Nüzul Sürecinde Kur'an - Siyer İlişkisi
Sayfa sayısı:
358
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786057558923
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Siyer
İlahi kelamın son kez insanla buluştuğu Kur'an-ı Kerim, ilk vahiyden itibaren yüce değerler inşa etmiş, cahiliye dönemindeki bir toplumu ilim ve medeniyetin öncüleri
haline getirmiştir. Müslümanlar, asırlardır bu menbaı derinlemesine anlamak ve uygulamak için büyük çaba göstermektedir. Ayetlerdeki derinliği keşfetmek maksadıyla
ilk dönemlerden itibaren Allah Resulü'nün (sas) hayatına müracaat edilmiştir. Nitekim Peygamberimizin (sas) ahlakı Kur'an, hayatı da Kur'an'ın pratiğe yansıtılmış halidir.
szkglsh
szkglsh Nüzul Sürecinde Kur'an - Siyer İlişkisi'yi inceledi.
358 syf.
·23 günde·8/10 puan
Kitap kaynaklara özen gösterilerek derlenmiş. Tefsir kaynakları özellikle Resulullah(sav)' in yaşamış olduğu döneme yakın yazılmış olan tefsirlerden alınmış (Mukatil). Böylelikle kaynağın sağlam olmasına dikkat edilmiş. Tefsir edilen ayetler nüzul sırası gözetilerek yazıldığı için ayetler daha güzel anlaşılıyor. Tefsir kısmına geçmeden önce yazar kısa kısa kitabı derleme aşamasından bahsetmiş (kaynak seçimi,ayetlerin yazıya geçtiği tarih ve bilgiler, ilk dönem tefsir kaynakları hakkında bilgiler). Ayrıca önce gelen tefsir kaynağı hakkında da kısaca bilgi verilmiş.

Kitapta 114 suredende ayet tefsirlerine yer verilmiş. Tefsirler Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem efendimizin zamanında yaşanmış olan olaylar ve ayetler üzerinde ilişki kurularak yapılmış çok guzel bir anlatimla ayetlerin hangi kıssalar üzerine indiğine değinilmiş. Olayların hangi sahabeler üzerinden gerçekleştiği hakkında da bilgi verildiği için sahabeler hakkında da bilgi sahibi oluyorsunuz.

Ayetlerin hangi sırayla indiği ile alakalı da bağlantılar kaynaklariyla dipnotlarda paylaşılmış.
Kur’an sadece yazılı bir metin değil, sözlü bir hitap olarak okunmalı ve konuşmacı-muhatap ilişkisi içerisinde anlaşılmalıdır. Bu diyaloğun bir yarısı elimizdeki mevcut olan Kur’an metninde yer alırken diğer yarısı Hz. Peygamber’in sîretindedir. Dolayısıyla sadece metindeki siyak-sibak ilişkisine değil hitap-muhatap bütünlüğüne de bakmak gerekir.
" O gün zalim kimse ( pişmanlıktan ötürü) ellerini ısırıp der ki :
Keşke Peygamber'le birlikte bir yol tutmuş olsaydım".

Yazık bana! Keşke falancayı (batıl yolcusunu) dost edinmeseydim ".

Çünkü, Zikr (Kur'ân) bana gelmişken o, beni O'ndan saptırdı.
Şeytan insanı yüzüstü bırakıp, rezil eder.

Furkan suresi- 27,28,29
Mukatil B. Süleyman tefsirinde, Hz. Peygamber zekat emri inmeden önce insanlara sadaka vermelerini söylemişti.
Bir adam işe yaramaz bir hurma salkımını getirip mescitteki hurmaların içine koydu.
Peygamberimiz (s.a.v) : "Bunu kim getirdi" diye sordu.
Sahabeler, bilmiyoruz deyince Hz. Peygamber " Bunu getiren ne kötü bir iş yaptı" dedi

Daha sonra şu ayet indi
" Ey iman edenler! Kazandıklarınızın iyilerinden ve sizin için yerden çıkardıklarımızdan infak edin.
Size verilse, gözünüzü yummadan alamayacağınız kötü malı, hayır diye vermeye kalkışmayın.
Biliniz ki, Allah zengindir, bütün iyilik ve güzellikler O'na mahsustur. "
Bakara, 267
Hicr suresinde insanların küfürde, inkarda ısrarları eleştirilmektedir.
Nitekim küfür onların kimlikleri haline gelmiştir.
Yüce Allah onların halini şöyle anlatır :

"Şayet onlara semadan bir kapı açsak da onda yukarı çıksalar," Sadece gözlerimiz bağlandı, hatta biz sihirlenmiş bir kavimiz (derler) "
Hicr suresi - 14,15
İlahi kelamın son kez insanla buluştuğu Kur'ân'ı Kerim, ilk vahiyden itibaren yüce değerler inşa etmiş ve cahiliye dönemindeki bir toplumu ilim ve medeniyetin öncüleri haline getirmiştir.
"Toplumda işlenen bir günahta bütün Müslümanlar için bir ibret vardır. Bir günahla ilgili olarak fiili yapan, açık ve üstü kapalı bir söz söyleyen, onu beğenen yahut ondan hoşlanan kimse o günaha ortaktır. Asıl büyük günah ise onu bizzat işleyenindir. Müslümanlar arasında işlenen günahtan, tanık olduğu halde hoşlanmayan kişi, tanık olmamış gibidir. Tanık olmadığı halde işlenen günahtan razı olan kimse ise tanık olan kişi gibidir."
Vahiy kesildikten bir müddet sonra Cebrail as. gelince Hz.Peygamber ona: "Ey Cibril! Arayı o kadar açtın ki, seni özledim." dedi. Cebrail: "Benim sana özlemim daha fazladır. Çünkü sen Allah nezdinde çok değerlisin, fakat ben bir emir kuluyum." dedi.
"Zengin Allah nezdinde üstün ve değerli olduğu için zengin değildir. Fakir de değersiz olduğu için fakir değildir. Allah bununla dünyada zengine iyilikte bulunmak, kıyamette ise fakirin hesabını kolaylaştırmayı murad etmektedir."

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Nüzul Sürecinde Kur'an - Siyer İlişkisi
Sayfa sayısı:
358
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786057558923
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Siyer
İlahi kelamın son kez insanla buluştuğu Kur'an-ı Kerim, ilk vahiyden itibaren yüce değerler inşa etmiş, cahiliye dönemindeki bir toplumu ilim ve medeniyetin öncüleri
haline getirmiştir. Müslümanlar, asırlardır bu menbaı derinlemesine anlamak ve uygulamak için büyük çaba göstermektedir. Ayetlerdeki derinliği keşfetmek maksadıyla
ilk dönemlerden itibaren Allah Resulü'nün (sas) hayatına müracaat edilmiştir. Nitekim Peygamberimizin (sas) ahlakı Kur'an, hayatı da Kur'an'ın pratiğe yansıtılmış halidir.

Kitabı okuyanlar 16 okur

  • Buket
  • Ümmühan
  • safdilâne
  • davam islam
  • Emrah ŞAHİN
  • Berkan Buğra Aydın
  • nzrb
  • Fatıma
  • Mor Kelebek
  • Ftmcn

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%50 (3)
9
%16.7 (1)
8
%33.3 (2)
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0