Oktay Rıfat Bütün Şiirleri 2

9,3/10  (4 Oy) · 
11 okunma  · 
4 beğeni  · 
491 gösterim
"Aziz muhibbim Oktay, yakası açılmamış bir nazımdan ve hiç işitilmemiş dilden şiirleri aldım (...) Bu şiirler çok yeni bir nağme oldukları için şimdi turfanda zevkine sahip olanlarca seviliyor. Zaten görüldüğü gibi sevenlerin sayısı günden güne artar, hiç şiirden anlamayanlar ise hiçbir zaman anlamaz, o nev'i karilere ise zaten ihtiyaç yoktur."
(Yahya Kemal Beyatlı, Oktay Rifat'a mektubundan)

"Oktay Rifat'ta şiirsel konjonktür büyük inip çıkmalar gösteriyor. Her değişiş bir öncekinin bazı yönlerden tam tersiymiş izlenimini uyandırıyor okurda. Yalnız bunların kimlik değiştirmeyle ilgisi yok (...) başta yadırgansa da, birbirinin tersi olarak belirmiş dönemler ve bu dönemlerin ürünleri birbirine bağlanıyor; eklem yerleri o ters çıkış noktaları olmak üzere."
(Cemal Süreya)

"Oktay Rifat'ın imgeleri, başka bir şeyin, inanılmayı bekleyen daha yüksek bir varlık alanının simgesi değildir; sadece kendilerinin, ama bir yokluk olarak kendilerinin simgesidirler, kendi yokluklarının eğretilemesidirler. Ve kendi yarattıkları yanılsamayı kırarken, bu yanılsamanın çevresinde oluşan tutucu denklemi de askıya alırlar."
(Orhan Koçak)

"Oktay Rifat, Elleri Var Özgürlüğün'den son kitabı Koca Bir Yaz'a kadar yazdığı şiirlerde hayatı bütünselliği ve olanca ayrıntı zenginliğiyle yansıtabileceği yüksek bir üslup yarattı. Bu son döneminde Oktay Rifat ufkun ötesine bakarak var olmanın gizlerini okuruyla paylaşan cömert bir bilge gibidir. Adalet, özgürlük, zamanın geçişi onun hâlâ önem verdiği temalardır. Ama ilk şiirlerinin delifişek neşesi yerini filozofça bir gülümseyişe bırakmıştır."
(Cevat Çapan)

"Yaşamda en önemli şey 'essah' olmaktı onun için. Duyguda, sözde, davranışta gerçekten yana olmak, yalan söylememek, en büyük, belki de tek erdemdi. Nasıl insan yalan söylememeliyse, şiir de, sanat yapıtı da söylememeliydi. Bir onur ve varoluş sorunuydu bu."
(Samih Rifat)

"Kendiliğinden yazı'nın rastlantı ile kotardığı işbirliğinin, ana özelliği korunarak denetlenebileceğini, kısacası ultra-modern bir yazı tekniğinin klasik bir ritme uyabileceğini kanıtladı Oktay Rifat'ın şiiri; öyle sanıyorum ki bir tek Rilke'de ve belli ölçüde de Aragon'da görebildiğimiz bir ustalıktır bu, biraz da yaşlılık döneminde Montale'de. (...) Tıkızlaşan imge düzenini ve sıkışan yazıyı hepten akışkanlaştırdı Oktay Rifat şiiri."
(Enis Batur)
  • Baskı Tarihi:
    2014
  • Sayfa Sayısı:
    631
  • ISBN:
    9789750812965
  • Yayınevi:
    Yapı Kredi Yayınları
  • Kitabın Türü:

Kitaptan 10 Alıntı

Kağan Bilge 
21 Eki 2017 · Kitabı okudu · 9/10 puan

Bahçe kapıları gibi yan yatmış
kırıksın biliyorum
her zaman bir aynadan baktım sana
kilitlisin bana biliyorum.

Oktay Rıfat Bütün Şiirleri 2, Oktay Rifat (Sayfa 284)Oktay Rıfat Bütün Şiirleri 2, Oktay Rifat (Sayfa 284)
Kağan Bilge 
 21 Eki 2017 · Kitabı okudu · 9/10 puan

Bir avuç kuru üzüm
biraz tuz biraz güneş
her sevdalı kadının beklediği.

Oktay Rıfat Bütün Şiirleri 2, Oktay Rifat (Sayfa 280)Oktay Rıfat Bütün Şiirleri 2, Oktay Rifat (Sayfa 280)
Kağan Bilge 
15 Eki 2017 · Kitabı okudu · 9/10 puan

Büyük harfle yazıyorum alınyazımı
kitaplarım küçük harf,
tutkularım yatışmak bilmiyor, yalnızlık...

Oktay Rıfat Bütün Şiirleri 2, Oktay Rifat (Sayfa 354 - "Güvercinler")Oktay Rıfat Bütün Şiirleri 2, Oktay Rifat (Sayfa 354 - "Güvercinler")
Kağan Bilge 
30 Ağu 2017 · Kitabı okudu · 9/10 puan

Tahtalar da insanlar gibi
Diyor hizarcı
Dağlarını kokarlar gün boyunca
İçten içe ölürler yavaş.

Oktay Rıfat Bütün Şiirleri 2, Oktay Rifat (Sayfa 101)Oktay Rıfat Bütün Şiirleri 2, Oktay Rifat (Sayfa 101)

"Yaprak sapı gibi ince boyunlum,/ Garip kuşun kanadında gelirim,/ Bekle beni en yüce yükseltide!"

Oktay Rifat 1969

Oktay Rıfat Bütün Şiirleri 2, Oktay RifatOktay Rıfat Bütün Şiirleri 2, Oktay Rifat