Adı:
On Müfessirin Kaleminden Hanımlara Özel Tefsir
Baskı tarihi:
Şubat 2012
Sayfa sayısı:
680
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786054492534
Kitabın türü:
Çeviri:
Prof. Dr. Ali Yücel, Mahmut Varhan, Fehmi Dindar
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Karınca Polen Yayınları
Mısırlı bir alim olan İmad Zeki el-Barudi, on müfessirin kitabından sadece bayanlara özel ayetlerin tefsirini derleyip, özellikle de fıkhi konularda dört mezhep imamımızın fetvalarından faydalanarak bu güzel kaynak eseri oluşturmuş.

Kitabına aldığı hadisleri ise büyük hadis alimi Nasuriddin el-Bani isimli alimin tahkik süzgecinden geçirerek sahih-hasen ya da zayıf olarak belirtmiş.
680 syf.
·1 günde·10/10
اَلْعِلْمُ كَلْ بَحْرِي = İlim deniz gibidir

İşte bu kitap da bu denizden belki bir kaşık su gibi..

Gerçekten mükemmel bi tefsir. Her babayiğidin harcı değildir birbirlerinden çok farklı noktalarda olan on müfessirin (tefsir yapan kişi) görüşlerini bir kitapta toplayabilmek.. (malum günümüzde bu alimlerin arkasından gittiğini iddia edenler, birbirlerini "sapkınlık" ile suçluyorlar.)

Birbirinden bu kadar farklı on kişiyi (örneğin Seyyid Kutup ve İbn Arabi) okumak bile bu denli zorken bunları toplamak ne kadar zordur bilemiyorum, Allah hazırlayana rahmet etsin.

Kitap yazan için de okuyan için de gerçek bir nimet.. Ama itiraf etmek gerekirse, bazen öyle anlaşılmaz bir hal aldı ki konular, okuyup geçmekle yetindim. Yinede çoğu zaman eksiklerimin ne kadar fazla olduğunu görmemi sağladı. Elhamdülillah..

Dikkatimi çeken bir husus: Kitapta Arapça grameriyle alakalı konuları yayınevi çevirmemiş. Kitabın dilini hafifletmesi için güzel bi tercih olmuş bu. Zaten Arapça'ya gramerine kadar vakıf olan, orjinal metninden de okuyabilir.

Belki ilk kez tefsir okuyacak olana ağır gelebilir (bana olduğu gibi) ama bu durum kitabı ötelemeyi gerektirmez asla. Tavsiye ederim. Hatta erkeklerde okumalı, diyebilirim. Hanımlarla alakalı ziyadesiyle konu bulunmakla birlikte "erkekleri ilgilendiren içeriğe sahip değildir" demek haksızlık olur doğrusu.
Bu kuralın ışığında erkek ile kadının durumunu gözden geçirelim:

- Her şeyden önce erkek kadına evlenirken mehir vermek zorundadır.
Oysa kadının kocasına böyle bir ödemede bulunması söz konusu değildir.

- Erkek, karısının ve çocuklarının geçimlerini sağlamakla yükümlüdür.
Oysa kadın malı olsa bile böyle bir yükümlülük altında değildir.
Erkeğin bu yükümlülükteki asgari payı bu görevini savsakladığı takdirde ''hapis cezasına çarptırılmak''tır.

- Erkek yakın akraba dayanışması çerçevesi içinde aileye yüklenecek adam öldürme ve yaralama diyetlerinin ödenmesine katkıda bulunmak zorundadır.
Oysa kadın böyle bir ödeme zorunluluğundan muaftır.

- Erkek yine yakın akrabalar arası dayanışma ilkesinin gereği olarak yakınlık sıralarına göre yoksul, düşkün ve çalışma gücünden yoksun akrabalara mali yardımda bulunmakla yükümlüdür.
Oysa kadın bu geniş aile dayanışmasının maddi yükümlülüklerinden muaftır.

- Erkek, ayrı yaşadığı ya da boşadığı karısına kendinden olma çocuğu için emzirme için emzirme ve bakım ücreti ödemek zorundadır.
Merdeveyh'in Ümmü Habibe'den aktardığı hadis-i şerifte Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmaktadır:


"Ademoğlunun bütün konuşmaları aleyhinedir, lehine değil; ancak Allah'ı zikretmek, iyiliği emredip kötülükten sakındırmak bunun dışındadır."


Tirmizi, 2412 (İmam Tirmizi hadis hakkında: "Bu hadis hasen gariptir" demiştir.
İbn Mace, 3974
Birinin durumunun izhar edilmesi, dünyevi bir adavet, kıskançlık, kin ve nefret ve liderlik kavgasının olması durumu gibi bir kişiye duyulan şahsi heveslerle olmamalıdır.

Esas maksat bir kişiden intikam almak ve onun değerini düşürmek olduğu halde , nasihat etmek istiyormuş görüntüsü verip o kişinin kötü amelleri izhar edilirse şüphesiz ki bu şeytanın amelinden olur ve unutulmamalıdır ki:

"Ameller niyetlere göredir. Herkese de niyet ettiği vardır. (Buhari, Müslim)" Bunun için nasihat eden kişinin maksadı, Allahın bu kimseyi ıslah etmesi ve gerek dünyaları gerekse de ahiretleri hususunda müslümanlardan bu kişinin zararını def etmek olmalıdır.
Kolektif
Sayfa 596 - Karınca Polen Yayınları
Bu yükümlülük dağılımında erkeğin çalışıp kazanmaya yatkın özelliği ile kadına tam anlamı ile huzurlu ve güvenli bir hayat sağlamasının teminata bağlanması gözetilmiştir.

Böylece kadın, değeri hiçbir malla biçilemeyecek, hiçbir sanayi ürünü ve hiçbir kamu yararı amaçlı hizmetle karşılaştırılamayacak derecede değerli olan çocuğunun, bu ortak insanlık hazinesinin bakımı ile meşgul olsun; kendini bu yüce uğraşa adasın istenmiştir.
Ebu Hamid el Gazali şöyle demektedir: "Bu hal, münafıklık halidir ve onu günahkâr olmaktan kurtarmaz. Binaenaleyh kalbi ile de mutlaka bu gıybeti inkâr etmeli ve ondan nefret etmelidir."
Kolektif
Sayfa 582 - Karınca Polen yayınları
Yaratılış ve yetkinlik hususlarındaki farklılıklarına rağmen, bütün hükümlerde kadın ve erkek arasındaki eşitlik söz konusu olursa, elbette bu fıtrata karşı çıkmaktır ve bu hem üstün olana, hem daha alt mertebede bulunana zulmün ta kendisi olur. Hatta beşeri toplumun hayatına bir zulümdür.

Çünkü bunun neticesinde üstün olanın güçlerinin meyvelerinden mahrum kalınacak ve daha alt mertebede olana, gücünün üzerinde ağır yükler yüklenecektir.
Erkeğin yöneticilik yetkisi -daha önce belirttiğimiz gibi- kadının ne ev içinde ve toplumdaki kişiliğini ve ne de hukuki kişiliğini ortadan kaldırma niteliği taşımaz.

Bu ilke, sadece AİLE İÇİ İS BÖLÜMÜNE İLİŞKİN bir uygulamadır.

Amacı bu son derece önemli kurumu yönetmek, korumak ve ayakta tutmaktır.

HERHANGİ BİR KURUMUN BİR YÖNETİCİYE SAHİP OLMASI NE O KURUMUN ORTAKLARINI VE NE DE ÇEŞİTLİ KADEMELERİNDE ÇALIŞANLARIN VARLIKLARINI VE KİŞİLİKLERİNİ ORTADAN KALDIRIR!

Kitabın basım bilgileri

Adı:
On Müfessirin Kaleminden Hanımlara Özel Tefsir
Baskı tarihi:
Şubat 2012
Sayfa sayısı:
680
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786054492534
Kitabın türü:
Çeviri:
Prof. Dr. Ali Yücel, Mahmut Varhan, Fehmi Dindar
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Karınca Polen Yayınları
Mısırlı bir alim olan İmad Zeki el-Barudi, on müfessirin kitabından sadece bayanlara özel ayetlerin tefsirini derleyip, özellikle de fıkhi konularda dört mezhep imamımızın fetvalarından faydalanarak bu güzel kaynak eseri oluşturmuş.

Kitabına aldığı hadisleri ise büyük hadis alimi Nasuriddin el-Bani isimli alimin tahkik süzgecinden geçirerek sahih-hasen ya da zayıf olarak belirtmiş.

Kitabı okuyanlar 3 okur

  • Kvsr
  • Rûhberûh
  • Ahizer

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%100 (2)
9
%0
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0