Adı:
Ortak Hayat
Baskı tarihi:
Aralık 2008
Sayfa sayısı:
150
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789752983793
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Dost Kitabevi
Dilbilim, poetika, yapısalcılık gibi kapalı sistemlerle geçirdiği ömrünün son deminde, Todorov, kurmaca ile gerçeklik ilişkisindeki kilidin anahtarını bu sistemlerin dışında keşfeder. Todorov'un "genel antropoloji" denemesi sosyal bilimlere yeni değerlendirme kategorileri eklerken aynı zamanda yeni bir hümanizmin bu bilimlerin ufkunda belirişini de gösteriyor. Lévi-Strauss'un Hüzünlü Dönenceler'de birbirine eklemlediği benlik (imago) ile nesnesi (logos) arasındaki ilişkiyi ve eylemleşmeyi Ortak Hayat'ın daha da ileri götürdüğünü görürüz. Todorov'un hayatını adadığı söylem kuramı devasa bir logos olarak arkada kalır ve artık bir tür bilgeliğe ulaşmış yaşlı yazarın benliği bilginin kaynağı ve hedefi olur. Todorov'un bir Rönesans bilgesi, bir yeni-hümanist olarak nitelendirilmesinin en büyük nedeni belki de budur.
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Tarih, bir Efendi ile bir Kölenin ortaya çıkmasına yol açan ilk kavga ile başlamıştır. İnsanlık tarihi efendiler ile köleler arasındaki ilişki biçiminin evriminden başka bir şey değildir.
Kendi hayatımda gurur duyabileceğim hiçbir şey yoksa ülkemin ya da dinsel cemaatimin ününü kanıtlamak ya da savunmak için çok daha fazla çaba sarfederim

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Ortak Hayat
Baskı tarihi:
Aralık 2008
Sayfa sayısı:
150
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789752983793
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Dost Kitabevi
Dilbilim, poetika, yapısalcılık gibi kapalı sistemlerle geçirdiği ömrünün son deminde, Todorov, kurmaca ile gerçeklik ilişkisindeki kilidin anahtarını bu sistemlerin dışında keşfeder. Todorov'un "genel antropoloji" denemesi sosyal bilimlere yeni değerlendirme kategorileri eklerken aynı zamanda yeni bir hümanizmin bu bilimlerin ufkunda belirişini de gösteriyor. Lévi-Strauss'un Hüzünlü Dönenceler'de birbirine eklemlediği benlik (imago) ile nesnesi (logos) arasındaki ilişkiyi ve eylemleşmeyi Ortak Hayat'ın daha da ileri götürdüğünü görürüz. Todorov'un hayatını adadığı söylem kuramı devasa bir logos olarak arkada kalır ve artık bir tür bilgeliğe ulaşmış yaşlı yazarın benliği bilginin kaynağı ve hedefi olur. Todorov'un bir Rönesans bilgesi, bir yeni-hümanist olarak nitelendirilmesinin en büyük nedeni belki de budur.

Kitabı okuyanlar 3 okur

  • Gökhan Aktaş
  • Sergen ÇİFTCİ
  • Eray

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%100 (1)
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0